Marussia dnes potvrdila, že k prvnímu společnému testu týmů Formule 1 do Jerezu příští týden s novým vozem MR03 dorazí.
Ruská stáj dnes na Twitteru uvedla: "Ano pro ty, kdo se ptají, zda budeme příští týden v Jerezu... skutečně tam budeme. Už se nemůžeme dočkat, až uvidíme MR03 na dráze!" Popírá tak spekulace, že by přípravy neměla stihnout. Ty vyvolal Eric Boullier, který před časem uvedl, že nebudou jediným týmem, jenž bude ve Španělsku scházet.
"Plánujeme začít hned o d začátku testování a těšíme se na jízdy se všmi novými prvky. Je samozřejmě brzy, ale v této fázi bychom rádi poděkovali Ferrari za veškerou jejich podporu s naší novou pohonnou jednotkou. Skvělí partneři," pochvaluje si tým přechod od výrobce motorů Cosworth k Ferrari.
Yes, for those of you asking if we'll be in Jerez next week...we will indeed. Can't wait to see the new #MR03 out on track! #lookinggood
— Marussia F1 Team (@Marussia_F1Team) January 22, 2014
Za Marussii bude i letos závodit stejní piloti jako minulý rok - odchovanec Ferrari Jules Bianchi a Max Chilton. Pouze dva týmy před sezónou 2014 nevyměnily své jezdce - tím druhým je Mercedes.
Early days of course but at this stage we'd like to thank @InsideFerrari for all their support with our new powertrain #GreatPartners
— Marussia F1 Team (@Marussia_F1Team) January 22, 2014
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.