Společnost Renault Sport F1, která bude v letošním roce pohánět vozy Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Toro Rosso, dnes zveřejnila další fotografie svého nového V6 turbomotoru Energy F1 2014.
Snímky kromě zachycení nového agregátu odhalují také umístění komponent uvnitř vozu, způsob jízdy i práce jednotlivých části systému pro rekuperaci energie.
Ve Formuli 1 totiž letos dochází k největší změně v historii tohoto sportu. Vozy budou poháněny sofistikovanými pohonnými jednotkami, které kombinují přeplňované interní spalovací motory a mocné systémy pro rekuperaci energie z výfuků (termální energie) a té, která se uvolňuje při brzdění (mechanická energie).
Během jednoho kola budou vozy poháněny jak tradičním palivem, tak i elektrickou energií. Tyto dva systémy budou spolu harmonicky spolupracovat, týmy a piloti budou muset nalézt optimální kompromisy ve využívání těchto dvou typů energií v závodě. Omezení průtoku paliva a jeho počáteční hmotnosti na startu letos vedly k vývoji nejefektivnějších motorů na světě.
Využívání systému ERS v různých fázích jízdy, pro zvětšení klikněte (foto: Renault Sport F1)
Další fotografie naleznete pod článkem, zbytek snímku zveřejňených loni zde.
Mercedes dnes také zveřejnil nové snímmky své pohonné jednotky, najdete v naší fotogalerii zde.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.