Společnost Renault Sport F1, která bude v letošním roce pohánět vozy Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Toro Rosso, dnes zveřejnila další fotografie svého nového V6 turbomotoru Energy F1 2014.
Snímky kromě zachycení nového agregátu odhalují také umístění komponent uvnitř vozu, způsob jízdy i práce jednotlivých části systému pro rekuperaci energie.
Ve Formuli 1 totiž letos dochází k největší změně v historii tohoto sportu. Vozy budou poháněny sofistikovanými pohonnými jednotkami, které kombinují přeplňované interní spalovací motory a mocné systémy pro rekuperaci energie z výfuků (termální energie) a té, která se uvolňuje při brzdění (mechanická energie).
Během jednoho kola budou vozy poháněny jak tradičním palivem, tak i elektrickou energií. Tyto dva systémy budou spolu harmonicky spolupracovat, týmy a piloti budou muset nalézt optimální kompromisy ve využívání těchto dvou typů energií v závodě. Omezení průtoku paliva a jeho počáteční hmotnosti na startu letos vedly k vývoji nejefektivnějších motorů na světě.
Využívání systému ERS v různých fázích jízdy, pro zvětšení klikněte (foto: Renault Sport F1)
Další fotografie naleznete pod článkem, zbytek snímku zveřejňených loni zde.
Mercedes dnes také zveřejnil nové snímmky své pohonné jednotky, najdete v naší fotogalerii zde.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.