Valtteri Bottas o předešlé sezoně: Pochopil jsem, že se nesmím vzdávat, musím vždy bojovat a dělat vše, co je v mých silách i když mám problémy, nebo vůz není dostatečně rychlý.
Jaké bylo vánoční volno a čím jste se už letos zabýval?Valtteri Bottas (VB): „Vánoce proběhly výborně, byl jsem ve Finsku, prakticky celý jeden měsíc jsem strávil s rodinou, přáteli a mojí přítelkyní. Dost jsem trénoval, cítím se dobře, na sezonu jsem na sto procent připraven.“ Jak jste trénoval a kdy jste začal přípravu na novou sezonu? VB: „Po závodě v Brazílii jsem měl dvoutýdenní dovolenou, takže trénink a přípravu na novou sezonu jsem začal v polovině prosince. Tréninky byly různorodé, zahrnovaly běh, jízdu na kole a práci v posilovně. Kvůli novým pravidlům jsem musel shodit něco ze své váhy, takže tréninky byly jiné, než obvykle.“ Budou závody díky novým pravidlům zajímavější? VB: „Nejtěžší bude zvyknout si na novou pohonnou jednotku. Musíme pochopit, jak se na stylu jízdy odrazí skutečnost, že motor bude produkovat vysoký točivý moment. Pak se musíme zabývat ERS, jak se bude dobíjet a jak využít jeho energii. Musíme zjistit, jaké budou dosahované nejvyšší rychlosti vozů, protože změn bylo hodně. Myslím si, že to bude dobrá možnost dohnat některé týmy, bude to zajímavé. Nějakou představu dostaneme v průběhu prvních testů, ale ten skutečný proces učení se začne až v Melbourne.“ V tomto týdnu jste se vrátil na týmovou základnu. Čím se budete zabývat?VB: „Na základně budu celý týden. Nejdřív se budu zabývat sedačkou, ve voze FW36 bude úplně nová. Pak budou následovat střetnutí a konzultace s mnoha specialisty. Seznámím se s novým vozem a budu mluvit s mechaniky. Zřejmě budu pracovat na simulátoru, abych se připravil na testy a abych se trochu seznámil s novým vozem. Bude to zajímavé, získám představu o tom, jak se projevily změny v pravidlech.“ Co si myslíte o dvojitém bodování v posledním závodě sezony?VB: „Všichni jsme ve stejné situaci, jezdci o tom nerozhodli, ale musí s tím žít. Někdy to může být výhoda, někdy ne. Pro fanoušky to znamená vyšší pravděpodobnost toho, že se sezona rozhodne až v posledním závodě. To je dobře, nevidím v tom nic špatného.“Letos budete mít nového týmového kolegu. Jaký máte vztah s Felipem Massou?VB: „Máme výborný vztah. Felipe je skvělý člověk a výborný jezdec. Budem spolu pracovat pro tým, budeme hledat možnosti, jak dosáhnout progres. Kromě toho budeme závodit i mezi sebou, abychom dosahovali lepší výsledky, na spolupráci s Felipem se těším.“V loňské sezoně jste byl nováčkem. Co je nejdůležitější z toho, co jste se naučil? VB: „Vloni jsem absolvoval ve Formuli 1 svou první sezonu. Šampionát byl složitý, měli jsme problémy s vozem a zároveň jsem se musel všemu novému učit. Pochopil jsem, že se nesmím vzdávat, musím vždy bojovat a dělat vše, co je v mých silách i když mám problémy, nebo vůz není dostatečně rychlý.“ Jak se změnil Váš cíl v porovnání s minulou sezonou?VB: „V přípravě na sezonu nedošlo k větším změnám. Cíl zůstal stejný: Dělat vše, co je v mých silách spolu s týmem a dosahovat dobré výsledky. V této sezoně už budu mít za sebou zkušenosti a to vždy pomáhá.“
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.