Valtteri Bottas o předešlé sezoně: Pochopil jsem, že se nesmím vzdávat, musím vždy bojovat a dělat vše, co je v mých silách i když mám problémy, nebo vůz není dostatečně rychlý.
Jaké bylo vánoční volno a čím jste se už letos zabýval?Valtteri Bottas (VB): „Vánoce proběhly výborně, byl jsem ve Finsku, prakticky celý jeden měsíc jsem strávil s rodinou, přáteli a mojí přítelkyní. Dost jsem trénoval, cítím se dobře, na sezonu jsem na sto procent připraven.“ Jak jste trénoval a kdy jste začal přípravu na novou sezonu? VB: „Po závodě v Brazílii jsem měl dvoutýdenní dovolenou, takže trénink a přípravu na novou sezonu jsem začal v polovině prosince. Tréninky byly různorodé, zahrnovaly běh, jízdu na kole a práci v posilovně. Kvůli novým pravidlům jsem musel shodit něco ze své váhy, takže tréninky byly jiné, než obvykle.“ Budou závody díky novým pravidlům zajímavější? VB: „Nejtěžší bude zvyknout si na novou pohonnou jednotku. Musíme pochopit, jak se na stylu jízdy odrazí skutečnost, že motor bude produkovat vysoký točivý moment. Pak se musíme zabývat ERS, jak se bude dobíjet a jak využít jeho energii. Musíme zjistit, jaké budou dosahované nejvyšší rychlosti vozů, protože změn bylo hodně. Myslím si, že to bude dobrá možnost dohnat některé týmy, bude to zajímavé. Nějakou představu dostaneme v průběhu prvních testů, ale ten skutečný proces učení se začne až v Melbourne.“ V tomto týdnu jste se vrátil na týmovou základnu. Čím se budete zabývat?VB: „Na základně budu celý týden. Nejdřív se budu zabývat sedačkou, ve voze FW36 bude úplně nová. Pak budou následovat střetnutí a konzultace s mnoha specialisty. Seznámím se s novým vozem a budu mluvit s mechaniky. Zřejmě budu pracovat na simulátoru, abych se připravil na testy a abych se trochu seznámil s novým vozem. Bude to zajímavé, získám představu o tom, jak se projevily změny v pravidlech.“ Co si myslíte o dvojitém bodování v posledním závodě sezony?VB: „Všichni jsme ve stejné situaci, jezdci o tom nerozhodli, ale musí s tím žít. Někdy to může být výhoda, někdy ne. Pro fanoušky to znamená vyšší pravděpodobnost toho, že se sezona rozhodne až v posledním závodě. To je dobře, nevidím v tom nic špatného.“Letos budete mít nového týmového kolegu. Jaký máte vztah s Felipem Massou?VB: „Máme výborný vztah. Felipe je skvělý člověk a výborný jezdec. Budem spolu pracovat pro tým, budeme hledat možnosti, jak dosáhnout progres. Kromě toho budeme závodit i mezi sebou, abychom dosahovali lepší výsledky, na spolupráci s Felipem se těším.“V loňské sezoně jste byl nováčkem. Co je nejdůležitější z toho, co jste se naučil? VB: „Vloni jsem absolvoval ve Formuli 1 svou první sezonu. Šampionát byl složitý, měli jsme problémy s vozem a zároveň jsem se musel všemu novému učit. Pochopil jsem, že se nesmím vzdávat, musím vždy bojovat a dělat vše, co je v mých silách i když mám problémy, nebo vůz není dostatečně rychlý.“ Jak se změnil Váš cíl v porovnání s minulou sezonou?VB: „V přípravě na sezonu nedošlo k větším změnám. Cíl zůstal stejný: Dělat vše, co je v mých silách spolu s týmem a dosahovat dobré výsledky. V této sezoně už budu mít za sebou zkušenosti a to vždy pomáhá.“
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.
Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.
George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.