Heikki Kovalainen přiznává, že si letos nezazávodí, protože se Caterham rozhodl přijmout platící piloty.
Testovací pilot Caterham dostal v závěru loňské sezóny šanci u Lotusu, za který odjel poslední dvě velké ceny místo Kimiho Räikkönena, který se před svým přestupem k Ferrari rozhodl pro operaci zad. S konkurenceschopným vozem si však moc nepomohl, svými výkony zaostal za očekáváními.
Caterham loni několikrát naznačil, že nechce spoléhat pouze na platící jezdce a že by za něj letos Kovalainen mohl závodit poté, co jej prostřednictvím pátečních tréninků udržoval ve formě. Smlouva mu však v prosinci vypršela a situace se změnila.
"Dostal jsem textovou zprávu od Tonyho [Fernandese], v níž uváděl, že potřebují dva platící jezdce. Takže si myslím, že je hotovo. Stoprocentně jsem s tím počítal, takže momentálně nemám nic v plánu," prozradil Kovalainen novináři Adamovi Cooperovi.
Caterham svou jezdeckou sestavu oznámí dnes, v jeho továrně už jsou televizní štáby ze Švédska i z Japonska. Očekává se, že potvrdí návrat Kamuje Kobajašiho, jak jsme vás informovali již před Vánocemi (viz zde), a že se po jeho boku bude nastupovat Marcus Ericsson.
Heikki Kovalainen odjel loni poslední dva závody za Lotus (foto: Lotus F1 Team)
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.