Gary Paffett, dlouholetý testovací jezdec McLarenu, varuje před výzvou, které budou jezdci v sezoně 2014 čelit. Kvůli změnám v pravidlech je jízda s novými vozy v porovnání s předešlými stroji velmi odlišná.
Nová pravidla týkající se aerodynamiky ruší efekt foukaných difuzorů a využívání horkých výfukových plynů. To povede k mnohem menšímu přítlaku a v kombinaci s novými pohonnými jednotkami by se mohli někteří jezdci divit, jak moc se jejich auta změnila.
Testovací jezdec McLarenu, Gary Paffett, už s MP4-29 testoval na simulátoru a o svoje dojmy se pro britskou Sky Sport podělil: "Bude to vzrušující. Auta jsou hodně odlišná od těch, co jsme měli několik posledních let. Zvláště úroveň přítlaku je opravdu o hodně nižší.
Jízda s letošními auty je výrazně obtížnější než s předešlými. Jiné pohonné jezdnotky, množství točivého momentu, který turbomotor vytváří... Zvláště v pomalých a středně rychlých zatáčkách je obtížné tento výkon bez přítlaku z výfuků zvládat. Je to jiné, než na co jsme byli zvyklí v minulých letech.
Každopádně je teď jízda s auty daleko obtížnější, bude tedy velmi zajímavé pozorovat, jak se s tím jednotliví jezdci vyrovnají." Podle názoru mistra DTM z roku 2005 bude muset hodně jezdců přizpůsobovat svůj jezdecký styl novým autům, aby z nich dokázali získat maximum.
Paffett už pro McLaren testuje 7 let, zkušeností má tedy dost
"Zcela jistě to [jezdecký styl] budou muset měnit. Já jsem teď jezdil hodně s tímto [novým] autem a když jsem přesedl zpět z MP4-29 do MP4-28, tak jsem musel styl měnit. Musíte změnit styl, jakým auto ovládáte.
Pracoval jsem také s Jensonem [Buttonem], když poprvé jezdil s novým autem. Ze začátku jsme museli mluvit o těch změnách. Bylo na něm fyzicky vidět, že musí přemýšlet, jak změnit svoji jízdu."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.