Gary Paffett, dlouholetý testovací jezdec McLarenu, varuje před výzvou, které budou jezdci v sezoně 2014 čelit. Kvůli změnám v pravidlech je jízda s novými vozy v porovnání s předešlými stroji velmi odlišná.
Nová pravidla týkající se aerodynamiky ruší efekt foukaných difuzorů a využívání horkých výfukových plynů. To povede k mnohem menšímu přítlaku a v kombinaci s novými pohonnými jednotkami by se mohli někteří jezdci divit, jak moc se jejich auta změnila.
Testovací jezdec McLarenu, Gary Paffett, už s MP4-29 testoval na simulátoru a o svoje dojmy se pro britskou Sky Sport podělil: "Bude to vzrušující. Auta jsou hodně odlišná od těch, co jsme měli několik posledních let. Zvláště úroveň přítlaku je opravdu o hodně nižší.
Jízda s letošními auty je výrazně obtížnější než s předešlými. Jiné pohonné jezdnotky, množství točivého momentu, který turbomotor vytváří... Zvláště v pomalých a středně rychlých zatáčkách je obtížné tento výkon bez přítlaku z výfuků zvládat. Je to jiné, než na co jsme byli zvyklí v minulých letech.
Každopádně je teď jízda s auty daleko obtížnější, bude tedy velmi zajímavé pozorovat, jak se s tím jednotliví jezdci vyrovnají." Podle názoru mistra DTM z roku 2005 bude muset hodně jezdců přizpůsobovat svůj jezdecký styl novým autům, aby z nich dokázali získat maximum.
Paffett už pro McLaren testuje 7 let, zkušeností má tedy dost
"Zcela jistě to [jezdecký styl] budou muset měnit. Já jsem teď jezdil hodně s tímto [novým] autem a když jsem přesedl zpět z MP4-29 do MP4-28, tak jsem musel styl měnit. Musíte změnit styl, jakým auto ovládáte.
Pracoval jsem také s Jensonem [Buttonem], když poprvé jezdil s novým autem. Ze začátku jsme museli mluvit o těch změnách. Bylo na něm fyzicky vidět, že musí přemýšlet, jak změnit svoji jízdu."
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.