Heikki Kovalainen přiznal, že stále neví, zda získá závodní sedačku pro příští sezonu. Vše by prý mělo být jasné koncem ledna.
Heikki Kovalainen loni přišel o místo u Caterhamu, když tým pro rok 2013 zvolil novou jezdeckou dvojici: Pic, Van der Garde. Později se Kovalainen vrátil jako testovací pilot.
V posledních dvou velkých cenách uplynulé sezony (v USA a Brazílii) zastoupil u Lotusu Kimiho Räikkönena, který prodělal operaci zad a do závodů nenastoupil. Zpočátku závodního víkendu vypadaly Kovalainenovy výkony slibně, ale nakonec ani v jednom závodě nedokázal získat jediný bod. Nyní se však připravuje na nadcházející sezonu.
"Stále si co nejvíce udržuji svůj tréninkový program pro F1. Budu mít klasickou zimní přípravu závodníka F1. Jediným rozdílem je, že nemám smlouvu pro příští rok. Ale to už se jednou v mé kariéře stalo, nevěděl jsem, co mě čeká, ale nakonec to dopadlo dobře," uvedl pro finskou MTV3.
Caterham ztratil v poháru konstruktérů desáté místo proti Marussii a nepotvrdil zatím ani jednoho jezdce. Je ale pravděpodobné, že hledají pilota s určitou finanční podporou. Mezi ty Kovalainen nepatří, přesto však stále doufá, že se s Caterhamem dohodne.
"Nejvážnější vyjednávání vedu s Caterhamem, ale musejí se spojit nejrůznější faktory. V každém případě by mělo dojít k vyjasnění koncem ledna, než začnou testy. Svoji kariéru ale neukončím," okomentoval situaci dvaatřicetiletý Fin.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.