Heikki Kovalainen přiznal, že stále neví, zda získá závodní sedačku pro příští sezonu. Vše by prý mělo být jasné koncem ledna.
Heikki Kovalainen loni přišel o místo u Caterhamu, když tým pro rok 2013 zvolil novou jezdeckou dvojici: Pic, Van der Garde. Později se Kovalainen vrátil jako testovací pilot.
V posledních dvou velkých cenách uplynulé sezony (v USA a Brazílii) zastoupil u Lotusu Kimiho Räikkönena, který prodělal operaci zad a do závodů nenastoupil. Zpočátku závodního víkendu vypadaly Kovalainenovy výkony slibně, ale nakonec ani v jednom závodě nedokázal získat jediný bod. Nyní se však připravuje na nadcházející sezonu.
"Stále si co nejvíce udržuji svůj tréninkový program pro F1. Budu mít klasickou zimní přípravu závodníka F1. Jediným rozdílem je, že nemám smlouvu pro příští rok. Ale to už se jednou v mé kariéře stalo, nevěděl jsem, co mě čeká, ale nakonec to dopadlo dobře," uvedl pro finskou MTV3.
Caterham ztratil v poháru konstruktérů desáté místo proti Marussii a nepotvrdil zatím ani jednoho jezdce. Je ale pravděpodobné, že hledají pilota s určitou finanční podporou. Mezi ty Kovalainen nepatří, přesto však stále doufá, že se s Caterhamem dohodne.
"Nejvážnější vyjednávání vedu s Caterhamem, ale musejí se spojit nejrůznější faktory. V každém případě by mělo dojít k vyjasnění koncem ledna, než začnou testy. Svoji kariéru ale neukončím," okomentoval situaci dvaatřicetiletý Fin.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.