Před sezónou 2014 čekají týmy velké technické změny. Některé z nich usilují o přesunutí prvního lednového testu v Jerezu na únor.
Před příštím ročníkem F1 dojde k významné úpravě pravidel týkajících se aerodynamiky, monoposty budou navíc poháněny novými pohonnými jednotkami: 2,4litrové atmosférické V8 nahradí 1,6litrová V6 turba s pokročilými systémy pro rekuperaci energie (ERS).
Kvůli nim se týmy snažily uspořádat první předsezónní test dříve než obvykle, tj. hned v prvním měsíci roku. Proto jsou první jízdy v Jerezu naplánovány na 28. - 31. ledna 2014 (viz termíny v pravém sloupci na hlavní stránce F1news.cz). Před druhým testováním v Bahrajnu se nachází 2,5týdenní přestávka.
Z pondělního jednání Strategické skupiny F1, v níž zasedá šest hlavních týmů (Ferrari, Lotus, McLaren, Mercedes, Red Bull a Williams) společně s Jeanem Todtem a Berniem Ecclestonem, však vyplývá, že ne všechny stáje budou připraveny tak, jak si původně myslely.
Zejména Lotus se snaží prosadit odsunutí prvního testu na pozdější termín. Se změnou by ale musely souhlasit všechny týmy, což se momentálně jeví spíše jako nepravděpodobné. Rozhodnutí se však může změnit - včera se například McLaren a Force India odřekly účast v testu pneumatik v Bahrajnu, který příští týden se souhlasem FIA organizuje pro všechny týmy Pirelli (více zde).
Lewis Hamilton při prvních jízdách s Mercedesem F1 W04 letos v Jerezu(foto: Daimler AG)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.