FIA sice včera jmenovala Force Indii i McLaren mezi účastníky testu pneumatik v Bahrajnu, týmy dnes však oficiálně potvrdily, že na Střední východ nedorazí.
"V Bahrajnu příští týden testovat nebudeme," tvrdí pro Sky tiskový mluvčí McLarenu. Důvodem je to, že testování bylo naplánováno teprve nedávno a pro týmy bude náročné dopravit na místo techniku i personál. Navíc jsou plně zaměstnány vývojem příštích vozů pro sezónu 2014.
Nedostatek času pro vypravení nákladu do Bahrajnu přiznává Force India: "Vzhledem k tomu, že jsme oznámení o konání testu dostali teprve nedávno a zbývalo málo času, tým se testu nezúčastní."
Pirelli již dávno vyjadřilo přání uskutečnit test v prosinci s reprezentativním vozem před lednovými jízdami v Jerezu, aby se stačili dostatečně připravit na novou sezónu. FIA však teprve tento týden odsouhlasila použití letošních vozů pro testování pneumatik v Bahrajnu.
Od 17. do 19. prosince se na okruhu v Sákhíru tedy zřejmě sejdou pouze Ferrari, Mercedes, Red Bull a Toro Rosso, byť Mercedes ani Red Bull svou účast ještě nepotvrdili.
McLaren ani Force India do Bahrajnu navzdory původnímu oznámení FIA k testu pneumatik Pirelli pro sezónu 2014 nedorazí (foto: McLaren Mercedes)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.