V posledních dvou závodech, kdy Heikki Kovalainen nahradil v Lotusu svého krajana Kimiho Räikkönena, nezískal ani jediný bod.
Heikki Kovalainen připustil, že se musí zlepšit, jestli chce mít u svého zaměstnavatele v roce 2014 lepší pozici. Zatím má stále šanci, že se vrátí do startovního pole Formule 1 za volantem vozu Caterham.
Na konci sezony 2013 využil možnost usednout ve dvou závodech do vozu Lotus, ale místo úspěchu bojoval se svým monopostem při seznamování se s ním. Kovalainen přiznal, že jeho pozici dva závody v Lotusu nepomohly. „Nejdřív jsem vůbec nezávodil. A když jsem závodit měl, nevedlo se mi dobře,“ vyhlásil Heikki pro finský tisk. „Celkově to byl špatný rok.“
Kovalainen nelituje, že přijal nabídku Lotusu. „Byla to skvělá příležitost. Vůz byl dobrý, akorát jsem plně nevyužil všechny jeho možnosti. Bylo to obtížnější, než jsem si kdy předtím představoval. Nechápu, jak jsem mohl udělat tolik chyb. Možná, že to bylo nedostatkem rutiny, možná dlouhou přestávkou od posledního závodu. “
Někteří lidé mu doporučují zvážit další působení ve Formuli 1, ale Heikki se nevzdává. „Když mě bude příště někdo chtít, budu na závody připraven o moc lépe,“ tvrdí 32letý Fin.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.