Organizátoři Závodu šampionů (Race of Champions), který se měl jet 14. a 15. prosince 2013 v thajském Bangkoku, oznamují, že se podnik kvůli nestabilní politické situaci ruší.
Od počátku listopadu se v některých částech Thajska včetně hlavního města Bangkoku konají masové protestní demonstrace. Největší protestní akce se soustředí v Bangkoku do oblasti Rachadamnoen Avenue, včetně Památníku Demokracie (Democracy Monument).
V thajské metropoli dnes pokračují střety mezi protivládními demonstranty a policií, která dnes druhým dnem nasadila proti protestujícímu davu slzný plyn a nově také gumovou munici. Premiérka země Jinglak Šinavatrová na tiskové konferenci přenášené televizí s odvoláním na ústavu prohlásila, že požadavky protestujících jsou nepřijatelné.
"Jsme v tomto těžkém období myšlenkami s občany Thajska a přejeme si, aby brzy bylo nalezeno pokojné řešení. Závod šampionů se konal po 25 let v různých místech na světě a v současné době hledáme možnosti opakování úspěšného loňského podniku v Bangkoku v jiném termínu," píší organizátoři.
Několik tisíc demonstrantů se dnes podle DPA pokusilo strhnout betonové bariéry, které chrání strategické budovy ve vládní čtvrti. Policie opět použila slzný plyn, aby útok odrazila. Poprvé ho použila v neděli. V ulicích kolem klíčových vládních budov a policejní centrály to podle DPA vypadá jako během občanské války, na místě vládne chaos.
Ministerstvo zahraničních věcí ČR v této souvislosti doporučuje českým občanům, aby se uvedeným oblastem pokud možno vyhnuli a do případných demonstrací se nezapojovali.
Letošního Závodu šampionů se měli zúčastnit bývalí jezdci F1 David Coulthard, Karun Chandhok, Narain Karthikeyan, Michael Schumacher či testovací pilotka Williamsu Susie Wolffová. Krom nich účast přislíbili Felix Baumgartner, Mick Doohan, Mattias Ekström, Tom Kristensen, Fabio Leimer, Sébastien Ogier či Jamie Whincup.
V letech 2010 a 2011 se akce konala v nedalekém Düsseldorfu(foto: raceofchampions.com)
Fotografie z minulých ročníků Závodu šampionů najdete zde.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.