Spoluzakladatel a spoluvlastník společnosti CVC Capital, Donald Mackenzie, kritizuje banky RBS a Lehman Brothers, protože na základě špatných předpokladů půjčily Formuli 1 2,7 miliardy USD.
Donald Mackenzie, vícepředseda společnosti CVC, ostře kritizoval banku Royal Bank of Scotland (RBS) a řekl, že bylo "extrémně lehkovážné" půjčit F1 asi 2,7 miliardy USD. Dle jeho výpovědi před Nejvyšším londýnským soudem zabývajícím se prodejem Formule 1 společnosti CVC v roce 2006 půjčily RBS a americká banka Lehman Brothers 2,7 miliardy Dolarů na základě odhadu poradenské firmy Ernst & Young. Tuto společnost nazval jako "šměšnou".
Ani CVC ani Mackenzie nejsou v procesu nijak zainteresováni, ten se týká mediální společnosti Constantin Medien. Ta tvrdí, že boss Formule 1, Bernie Ecclestone, a jeho Bambino-Trust s předsedou představenstva banky BayernLB, Gerhardem Gribkowskym a jejich cílem bylo prodat sport za dvě miliardy USD právě CVC.
V čase prodeje týmy F1 žádaly větší sumu peněz a hrozily konkurenční sérií od roku 2007, tedy od doby, kdy by vypršela Concordská dohoda, která je zavazovala k závodění v F1. Tato hrozba byla odvrácena v květnu 2006, když CVC oznámila, že zdvojnásobila cenu a s týmy podepsala memorandum o porozumění.
Ačkoliv toto prohlášení nebylo pravomocné, tak CVC a Lehman Brothers souhlasily, že Formuli 1 půjčí 2,7 miliardy USD. V listopadu 2006 byly tyto peníze zapůjčeny a použity k financování dluhů, které tehdy Formule 1 měla.
"Banky byly upřímně řečeno poměrně lehkomyslné, protože jejich finanční nabídku naší straně podmiňovali podepsáním Concordské dohody, když na to ale došlo, tak v ruce žádnou neměly. I přesto pokračovaly. Banky byly na vrcholu bankovního boomu. Rozhodnutí si pořádně nepřečetly. Nezjistily, že není žádná Concordská dohoda a že peníze půjčují proti něčemu, co je se ukáže, že je úplně plané," říká Donald Mackenzie.
Dle Mackenzieho bylo rozhodnutí o půjčce ze strany bank závislé jen z části na nějakém přiznání. U soudu také zaznělo, že RBS v srpnu 2006 požadovalo "nezávislé odcenění hodnoty" tohoto byznysu. Tři měsíce poté zplnomocnila mateřská společnost Formule 1, Alpha Topco, společnost Ernst & Young, která měla dodat "nezávislý pohled na hodnotu ve vztahu na doporučené refinancování". Výstup této společnosti odhadl hodnotu Formule 1 na 5,9 miliardy USD a to je jádro celého procesu. Společnost Constantin Medien totiž požaduje prokázání toho, že hodnota Formule 1 byla v době, kdy jí CVC koupilo, podhodnocena.
Mackenzie tehdy tento odhad hodnoty odmítl a řekl, že Formule 1 má hodnotu 3 miliard USD. "Nemyslím si, že by jí v roce 2010 nebo 2011 někdo ohodnotil na 5 miliard USD." 5,9 miliardy USD "byly hodnotou kterou dala jen Ernst & Young", dodal Mackenzie. Dodal také, že Ernst & Young "určitě napsali nějaký dokument, který byl ale vypracován až poté, co ho po nich začali chtít, odpovědi se jim ale dostalo ještě před tím, než ho [dokument] udělali".
"Myslím si, že ho napsali, protože ho klient požadoval a čísla nechali pracovat pro sebe. Do dokumentu napsali všechny možné směšné domněnky: Že Concordská dohoda bude platit navždy a že příjmy budou navěky stoupat. Riziko celého obchodu tak bylo samozřejmě malé, což si člověk dokáže představit. Špatně tomu rozuměli."
Po jednom ze sporů v roce 2009 týmy hrozily tím, že Formuli 1 opustí. Mackenzie řekl, že to ukázalo, že banky neměly nic, "na co by se mohly spolehnout. Víme, že byly zajištěné, protože s námi chtěly mluvit, ale my jsme byli v té době také zajištění. Tou dobou už bylo pozdě, protože peníze byly převedeny."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.