Spoluzakladatel a spoluvlastník společnosti CVC Capital, Donald Mackenzie, kritizuje banky RBS a Lehman Brothers, protože na základě špatných předpokladů půjčily Formuli 1 2,7 miliardy USD.
Donald Mackenzie, vícepředseda společnosti CVC, ostře kritizoval banku Royal Bank of Scotland (RBS) a řekl, že bylo "extrémně lehkovážné" půjčit F1 asi 2,7 miliardy USD. Dle jeho výpovědi před Nejvyšším londýnským soudem zabývajícím se prodejem Formule 1 společnosti CVC v roce 2006 půjčily RBS a americká banka Lehman Brothers 2,7 miliardy Dolarů na základě odhadu poradenské firmy Ernst & Young. Tuto společnost nazval jako "šměšnou".
Ani CVC ani Mackenzie nejsou v procesu nijak zainteresováni, ten se týká mediální společnosti Constantin Medien. Ta tvrdí, že boss Formule 1, Bernie Ecclestone, a jeho Bambino-Trust s předsedou představenstva banky BayernLB, Gerhardem Gribkowskym a jejich cílem bylo prodat sport za dvě miliardy USD právě CVC.
V čase prodeje týmy F1 žádaly větší sumu peněz a hrozily konkurenční sérií od roku 2007, tedy od doby, kdy by vypršela Concordská dohoda, která je zavazovala k závodění v F1. Tato hrozba byla odvrácena v květnu 2006, když CVC oznámila, že zdvojnásobila cenu a s týmy podepsala memorandum o porozumění.
Ačkoliv toto prohlášení nebylo pravomocné, tak CVC a Lehman Brothers souhlasily, že Formuli 1 půjčí 2,7 miliardy USD. V listopadu 2006 byly tyto peníze zapůjčeny a použity k financování dluhů, které tehdy Formule 1 měla.
"Banky byly upřímně řečeno poměrně lehkomyslné, protože jejich finanční nabídku naší straně podmiňovali podepsáním Concordské dohody, když na to ale došlo, tak v ruce žádnou neměly. I přesto pokračovaly. Banky byly na vrcholu bankovního boomu. Rozhodnutí si pořádně nepřečetly. Nezjistily, že není žádná Concordská dohoda a že peníze půjčují proti něčemu, co je se ukáže, že je úplně plané," říká Donald Mackenzie.
Dle Mackenzieho bylo rozhodnutí o půjčce ze strany bank závislé jen z části na nějakém přiznání. U soudu také zaznělo, že RBS v srpnu 2006 požadovalo "nezávislé odcenění hodnoty" tohoto byznysu. Tři měsíce poté zplnomocnila mateřská společnost Formule 1, Alpha Topco, společnost Ernst & Young, která měla dodat "nezávislý pohled na hodnotu ve vztahu na doporučené refinancování". Výstup této společnosti odhadl hodnotu Formule 1 na 5,9 miliardy USD a to je jádro celého procesu. Společnost Constantin Medien totiž požaduje prokázání toho, že hodnota Formule 1 byla v době, kdy jí CVC koupilo, podhodnocena.
Mackenzie tehdy tento odhad hodnoty odmítl a řekl, že Formule 1 má hodnotu 3 miliard USD. "Nemyslím si, že by jí v roce 2010 nebo 2011 někdo ohodnotil na 5 miliard USD." 5,9 miliardy USD "byly hodnotou kterou dala jen Ernst & Young", dodal Mackenzie. Dodal také, že Ernst & Young "určitě napsali nějaký dokument, který byl ale vypracován až poté, co ho po nich začali chtít, odpovědi se jim ale dostalo ještě před tím, než ho [dokument] udělali".
"Myslím si, že ho napsali, protože ho klient požadoval a čísla nechali pracovat pro sebe. Do dokumentu napsali všechny možné směšné domněnky: Že Concordská dohoda bude platit navždy a že příjmy budou navěky stoupat. Riziko celého obchodu tak bylo samozřejmě malé, což si člověk dokáže představit. Špatně tomu rozuměli."
Po jednom ze sporů v roce 2009 týmy hrozily tím, že Formuli 1 opustí. Mackenzie řekl, že to ukázalo, že banky neměly nic, "na co by se mohly spolehnout. Víme, že byly zajištěné, protože s námi chtěly mluvit, ale my jsme byli v té době také zajištění. Tou dobou už bylo pozdě, protože peníze byly převedeny."
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.