Spoluzakladatel a spoluvlastník společnosti CVC Capital, Donald Mackenzie, kritizuje banky RBS a Lehman Brothers, protože na základě špatných předpokladů půjčily Formuli 1 2,7 miliardy USD.
Donald Mackenzie, vícepředseda společnosti CVC, ostře kritizoval banku Royal Bank of Scotland (RBS) a řekl, že bylo "extrémně lehkovážné" půjčit F1 asi 2,7 miliardy USD. Dle jeho výpovědi před Nejvyšším londýnským soudem zabývajícím se prodejem Formule 1 společnosti CVC v roce 2006 půjčily RBS a americká banka Lehman Brothers 2,7 miliardy Dolarů na základě odhadu poradenské firmy Ernst & Young. Tuto společnost nazval jako "šměšnou".
Ani CVC ani Mackenzie nejsou v procesu nijak zainteresováni, ten se týká mediální společnosti Constantin Medien. Ta tvrdí, že boss Formule 1, Bernie Ecclestone, a jeho Bambino-Trust s předsedou představenstva banky BayernLB, Gerhardem Gribkowskym a jejich cílem bylo prodat sport za dvě miliardy USD právě CVC.
V čase prodeje týmy F1 žádaly větší sumu peněz a hrozily konkurenční sérií od roku 2007, tedy od doby, kdy by vypršela Concordská dohoda, která je zavazovala k závodění v F1. Tato hrozba byla odvrácena v květnu 2006, když CVC oznámila, že zdvojnásobila cenu a s týmy podepsala memorandum o porozumění.
Ačkoliv toto prohlášení nebylo pravomocné, tak CVC a Lehman Brothers souhlasily, že Formuli 1 půjčí 2,7 miliardy USD. V listopadu 2006 byly tyto peníze zapůjčeny a použity k financování dluhů, které tehdy Formule 1 měla.
"Banky byly upřímně řečeno poměrně lehkomyslné, protože jejich finanční nabídku naší straně podmiňovali podepsáním Concordské dohody, když na to ale došlo, tak v ruce žádnou neměly. I přesto pokračovaly. Banky byly na vrcholu bankovního boomu. Rozhodnutí si pořádně nepřečetly. Nezjistily, že není žádná Concordská dohoda a že peníze půjčují proti něčemu, co je se ukáže, že je úplně plané," říká Donald Mackenzie.
Dle Mackenzieho bylo rozhodnutí o půjčce ze strany bank závislé jen z části na nějakém přiznání. U soudu také zaznělo, že RBS v srpnu 2006 požadovalo "nezávislé odcenění hodnoty" tohoto byznysu. Tři měsíce poté zplnomocnila mateřská společnost Formule 1, Alpha Topco, společnost Ernst & Young, která měla dodat "nezávislý pohled na hodnotu ve vztahu na doporučené refinancování". Výstup této společnosti odhadl hodnotu Formule 1 na 5,9 miliardy USD a to je jádro celého procesu. Společnost Constantin Medien totiž požaduje prokázání toho, že hodnota Formule 1 byla v době, kdy jí CVC koupilo, podhodnocena.
Mackenzie tehdy tento odhad hodnoty odmítl a řekl, že Formule 1 má hodnotu 3 miliard USD. "Nemyslím si, že by jí v roce 2010 nebo 2011 někdo ohodnotil na 5 miliard USD." 5,9 miliardy USD "byly hodnotou kterou dala jen Ernst & Young", dodal Mackenzie. Dodal také, že Ernst & Young "určitě napsali nějaký dokument, který byl ale vypracován až poté, co ho po nich začali chtít, odpovědi se jim ale dostalo ještě před tím, než ho [dokument] udělali".
"Myslím si, že ho napsali, protože ho klient požadoval a čísla nechali pracovat pro sebe. Do dokumentu napsali všechny možné směšné domněnky: Že Concordská dohoda bude platit navždy a že příjmy budou navěky stoupat. Riziko celého obchodu tak bylo samozřejmě malé, což si člověk dokáže představit. Špatně tomu rozuměli."
Po jednom ze sporů v roce 2009 týmy hrozily tím, že Formuli 1 opustí. Mackenzie řekl, že to ukázalo, že banky neměly nic, "na co by se mohly spolehnout. Víme, že byly zajištěné, protože s námi chtěly mluvit, ale my jsme byli v té době také zajištění. Tou dobou už bylo pozdě, protože peníze byly převedeny."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.