Adieu, V8! Renault se loučí se svými 2,4litorvými motory RS27 (+ foto)

Caterham
Caterham, foto: Caterham F1 Team
Petr Hlawiczka 23. listopadu 2013 13:15
Sdílej:

Tento víkend si budeme moci naposledy vychutnat zvuk 2,4litrových V8 atmosférických motorů, které pohánějí vozy F1. Příští rok je nahradí přeplňované V6 o objemu 1,6l. Renault se statistikou a obrázky loučí se svými pohonnými jednotkami, které v posledních letech patřily k těm nejlepším v poli - vždyť Sebastian Vettel a Red Bull s nimi získali čtvrtý titul v řadě.

Po osmi sezónách nastal čas se v F1 rozloučit s osmiválci. Renaultu se v této éře podařilo získat pět titulů (2006, 2010 - 2013) z osmi možných, 59 vítězství (40 % z celkového počtu), 65 prvních míst na startovním roštu a zajet 55 nejrychlejších kol v závodech.

Statistika Renaultu V8:- 3665,5 mistrovských bodů- 750 koní (verze pro rok 2013 při typické instalaci, teplotě, tlaku a vlhkosti)- 18 000 ot/min- 95 kg hmotnosti- 1 271 postavených motorů (683 pro využití na dráze, 588 pro dynamometr)- přes 2 miliony ujetých km- 5 000 komponentů na každý motor- 7,6 milionů použitých dílů- 21 800 použitých pístů- 43 200 použitých sacích ventilů- 45 900 použitých výfukových ventilů- 43 800 nasazených ojnic- 22 000 použitých zapalovacích svíček- 10 600 použitých olejových filtrů

Pokud by jejich vývoj nebyl omezen, tak by podle zástupce generálního ředitele společnosti Renault Sport F1 Roba Whitea tyto motory dokázaly točit 22 000 ot/min, díky čemuž by dosahovali o 75 koní vyššího výkonu (+ 10%), což by například na Monze vedlo k o 2 sekundy rychlejším časům na kolo.

Video: Renault RS27, který letos pohání Caterhamy, Lotusy, Red Bully a Williamsy(zdroj: Renault Sport F1)

Fotografie najdete pod článem.

Témata:
Stalo se