Tento víkend si budeme moci naposledy vychutnat zvuk 2,4litrových V8 atmosférických motorů, které pohánějí vozy F1. Příští rok je nahradí přeplňované V6 o objemu 1,6l. Renault se statistikou a obrázky loučí se svými pohonnými jednotkami, které v posledních letech patřily k těm nejlepším v poli - vždyť Sebastian Vettel a Red Bull s nimi získali čtvrtý titul v řadě.
Po osmi sezónách nastal čas se v F1 rozloučit s osmiválci. Renaultu se v této éře podařilo získat pět titulů (2006, 2010 - 2013) z osmi možných, 59 vítězství (40 % z celkového počtu), 65 prvních míst na startovním roštu a zajet 55 nejrychlejších kol v závodech.
Statistika Renaultu V8:- 3665,5 mistrovských bodů- 750 koní (verze pro rok 2013 při typické instalaci, teplotě, tlaku a vlhkosti)- 18 000 ot/min- 95 kg hmotnosti- 1 271 postavených motorů (683 pro využití na dráze, 588 pro dynamometr)- přes 2 miliony ujetých km- 5 000 komponentů na každý motor- 7,6 milionů použitých dílů- 21 800 použitých pístů- 43 200 použitých sacích ventilů- 45 900 použitých výfukových ventilů- 43 800 nasazených ojnic- 22 000 použitých zapalovacích svíček- 10 600 použitých olejových filtrů
Pokud by jejich vývoj nebyl omezen, tak by podle zástupce generálního ředitele společnosti Renault Sport F1 Roba Whitea tyto motory dokázaly točit 22 000 ot/min, díky čemuž by dosahovali o 75 koní vyššího výkonu (+ 10%), což by například na Monze vedlo k o 2 sekundy rychlejším časům na kolo.
Video: Renault RS27, který letos pohání Caterhamy, Lotusy, Red Bully a Williamsy(zdroj: Renault Sport F1)
Fotografie najdete pod článem.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.