Heikki Kovalainen je rád, že se po skončení minulé sezóny neotočil k F1 zády. V Austinu sice na body s Lotusem nedosáhl, jeho šéf Eric Boullier nicméně věří, že v Brazílii bude podstatně lepší.
V Caterhamu na něj nezbylo místo, do týmu přišli noví bohatí mladíci: Charles Pic a Giedo van der Garde. Kovalainen však na F1 nezanevřel a k ježdění se vrátil: tým mu umožnil se zapojit do několika pátečních tréninků a v Austinu jej pustil k Lotusu, za který si dokonce zazávodil místo Kimiho Räikkönena, který se podrobil operaci zad.
V kvalifikaci si vyjel osmé místo na roštu, v závodě však skončil po problému s předním křídlam až jako čtrnáctý, zatímco jeho týmový kolega Romain Grosjean, dojel s konkurenceschopným vozem druhý hned za Vettelem. Heikki ale zklamaný není.
"Nikdy jsem o sobě nepochyboval, něco jiného to však je předvést a prokázat. Vždy si myslíte, že na to máte. Proto jsem se rozhodl v F1 letos zůstat. Byť pouze jako rezervní pilot, stále jsem si myslel, že můžu odvádět dobrou práci. Musel jsem dále pracovat a čekat, zda se naskytne příležitost," uvádí Kovalainen.
"Kdybych se měl znovu vrátit k závodění, vypadalo to, že to bude s Caterhamem, ale když se objevila tato šance, ukázalo se, že to mělo cenu zůstat v F1 a nepřesunout se někam jinam. Je to legrační, jak rychle se věci v F1 mění, náhle může dojít kdykoliv ke změně. Proto se musíte zaměřovat na to, co vám říká vaše srdce, kdy cítíte, že byste měli být - a snažit se o to, aby se sen splnil," pokračuje Fin.
Heikki Kovalainen dostal v Austinu znovu šanci, v závodě skončil na čtrnáctém místě(foto: Lotus F1 Team)
Po kvalifikaci, v níž zapůsobil na Lotus a jeho vedení, od něj většina fanoušků očekávala lepší výsledek. Podle šéfa týmu Erica Boulliera však v Brazílii bude mnohem lepší: "Rozhodně. Heikki je dobrým jezdcem. Má zkušenosti - možná trochu "zrezivěl," ale podá dobrý výkon."
Pod článkem najdete fotogalerii z Kovalainenova návratu k závodění v F1 s Lotusem.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.