Heikki Kovalainen je rád, že se po skončení minulé sezóny neotočil k F1 zády. V Austinu sice na body s Lotusem nedosáhl, jeho šéf Eric Boullier nicméně věří, že v Brazílii bude podstatně lepší.
V Caterhamu na něj nezbylo místo, do týmu přišli noví bohatí mladíci: Charles Pic a Giedo van der Garde. Kovalainen však na F1 nezanevřel a k ježdění se vrátil: tým mu umožnil se zapojit do několika pátečních tréninků a v Austinu jej pustil k Lotusu, za který si dokonce zazávodil místo Kimiho Räikkönena, který se podrobil operaci zad.
V kvalifikaci si vyjel osmé místo na roštu, v závodě však skončil po problému s předním křídlam až jako čtrnáctý, zatímco jeho týmový kolega Romain Grosjean, dojel s konkurenceschopným vozem druhý hned za Vettelem. Heikki ale zklamaný není.
"Nikdy jsem o sobě nepochyboval, něco jiného to však je předvést a prokázat. Vždy si myslíte, že na to máte. Proto jsem se rozhodl v F1 letos zůstat. Byť pouze jako rezervní pilot, stále jsem si myslel, že můžu odvádět dobrou práci. Musel jsem dále pracovat a čekat, zda se naskytne příležitost," uvádí Kovalainen.
"Kdybych se měl znovu vrátit k závodění, vypadalo to, že to bude s Caterhamem, ale když se objevila tato šance, ukázalo se, že to mělo cenu zůstat v F1 a nepřesunout se někam jinam. Je to legrační, jak rychle se věci v F1 mění, náhle může dojít kdykoliv ke změně. Proto se musíte zaměřovat na to, co vám říká vaše srdce, kdy cítíte, že byste měli být - a snažit se o to, aby se sen splnil," pokračuje Fin.
Heikki Kovalainen dostal v Austinu znovu šanci, v závodě skončil na čtrnáctém místě(foto: Lotus F1 Team)
Po kvalifikaci, v níž zapůsobil na Lotus a jeho vedení, od něj většina fanoušků očekávala lepší výsledek. Podle šéfa týmu Erica Boulliera však v Brazílii bude mnohem lepší: "Rozhodně. Heikki je dobrým jezdcem. Má zkušenosti - možná trochu "zrezivěl," ale podá dobrý výkon."
Pod článkem najdete fotogalerii z Kovalainenova návratu k závodění v F1 s Lotusem.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.