Heikki Kovalainen je rád, že se po skončení minulé sezóny neotočil k F1 zády. V Austinu sice na body s Lotusem nedosáhl, jeho šéf Eric Boullier nicméně věří, že v Brazílii bude podstatně lepší.
V Caterhamu na něj nezbylo místo, do týmu přišli noví bohatí mladíci: Charles Pic a Giedo van der Garde. Kovalainen však na F1 nezanevřel a k ježdění se vrátil: tým mu umožnil se zapojit do několika pátečních tréninků a v Austinu jej pustil k Lotusu, za který si dokonce zazávodil místo Kimiho Räikkönena, který se podrobil operaci zad.
V kvalifikaci si vyjel osmé místo na roštu, v závodě však skončil po problému s předním křídlam až jako čtrnáctý, zatímco jeho týmový kolega Romain Grosjean, dojel s konkurenceschopným vozem druhý hned za Vettelem. Heikki ale zklamaný není.
"Nikdy jsem o sobě nepochyboval, něco jiného to však je předvést a prokázat. Vždy si myslíte, že na to máte. Proto jsem se rozhodl v F1 letos zůstat. Byť pouze jako rezervní pilot, stále jsem si myslel, že můžu odvádět dobrou práci. Musel jsem dále pracovat a čekat, zda se naskytne příležitost," uvádí Kovalainen.
"Kdybych se měl znovu vrátit k závodění, vypadalo to, že to bude s Caterhamem, ale když se objevila tato šance, ukázalo se, že to mělo cenu zůstat v F1 a nepřesunout se někam jinam. Je to legrační, jak rychle se věci v F1 mění, náhle může dojít kdykoliv ke změně. Proto se musíte zaměřovat na to, co vám říká vaše srdce, kdy cítíte, že byste měli být - a snažit se o to, aby se sen splnil," pokračuje Fin.
Heikki Kovalainen dostal v Austinu znovu šanci, v závodě skončil na čtrnáctém místě(foto: Lotus F1 Team)
Po kvalifikaci, v níž zapůsobil na Lotus a jeho vedení, od něj většina fanoušků očekávala lepší výsledek. Podle šéfa týmu Erica Boulliera však v Brazílii bude mnohem lepší: "Rozhodně. Heikki je dobrým jezdcem. Má zkušenosti - možná trochu "zrezivěl," ale podá dobrý výkon."
Pod článkem najdete fotogalerii z Kovalainenova návratu k závodění v F1 s Lotusem.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.