Caterham: Lotus nás požádal o uvolnění Kovalainena, rádi svému jezdci pomůžeme

Kovalainen, Heikki
Kovalainen, Heikki, foto: Lotus F1 Team
Petr Hlawiczka 14. listopadu 2013 15:50
Sdílej:

Šéf Caterhamu Cyril Abiteboul potvrzuje, že svého testovacího jezdce Heikkiho Kovalainena na poslední dva závody sezóny 2013 pustí k Lotusu.

Obě strany společně v minulosti vedly spor o název Lotus, chvíli to tedy mezi stájí z Enstone, kterou ke konci roku opustil její závodní jezdec Kimi Räikkönen, a Caterhamem trvalo, než našly společnou řeč.

"Byli jsme Lotusem požádáni, zda bychom nemohli uvolnit Heikkiho z jeho smlouvy s námi na poslední dva závody roku 2013. My jsme potěšeni tím, že mu můžeme dát šanci letos znovu závodit. Je cenným členem rodiny Caterham a jsme si jistí, že v USA a v Brazílii odvede dobrou práci," uvádí v oficiálním prohlášení Abiteboul.

Kovalainen minulý rok závodil za Caterham, letos jej a Vitalije Petrova ale nahradili bohatí mladíci: Charles Pic a Giedo van der Garde. Finovi závodění chybí, a proto by se příští rok do Formule 1 rád znovu vrátil. Stáj z Leafield jej stále považuje za svého "člena rodiny."

Kovalainen o možnosti znovu závodit říká: "Je to pro mě fantastická příležitost přidat se k Lotusu na poslední dva závody sezóny 2013. Letos jsme viděli, že E21 auto, které může vyhrávat závody a končit na pódiu, takže na to budu tvrdě tlačit, abych dosáhl těch nejlepších možných výsledků.

Naskočit do vozu tak pozdě v roce, když jste v závodech nejezdili, bude výzvou, ale tým v Enstone dobře znám, takže nemám obavy o to znovu se do toho dostat. Pro mě jde o skvělou možnost, takže bych chtěl poděkovat Tonymu Fernandesovi a Caterhamu za to, že mi umožnili ji využít."

Heikki Kovalainen dostal od Caterhamu svolení plácnout si s Ericem Boullierem(foto: Lotus F1 Team)

Šéf Lotusu Eric Boullier o svém rozhodování říká: "Samozřejmě jsme museli rychle něco udělat po zprávě o Kimiho neúčasti v posledních závodech této sezóny. Čelili jsme obtížnému rozhodnutí, pokud jde o to, kdo se ujme volantu v Austinu a v Sao Paulu.

Na jedné straně jsme měli svého rezervního pilota Davida Valsecchiho, který je talentovaný a ukázal velký příslib, a na druhé straně dát šanci ostřílenému Heikkimu. Zatímco máme v Davidovy schopnosti veškerou důvěru, jsme zapojeni do těsného boje v šampionátu konstruktérů.

 Proto jsme usoudili, že zkušenosti, které týmu může přinést Heikki, budou nedocenitelné v našem cíli dokončit rok na nejlepší možné pozici. Musíme poděkovat Tonymu Fernandesovi a Caterhamu za jejich profesionální přístup, když Heikkimu umožnili se k nám ta poslední závody sezóny přidat."

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.