Ve třetím tréninku, který se obešel bez větších problémů na trati, zvítězil Vettel před Grosjeanem, Rosbergem, Webberem, Hamiltonem a Alonsem.
Za slunečného počasí na suché vozovce vyjeli jezdci na středně tvrdých směsích pneumatik, ale do měřeného kola se jim zatím moc nechce. Všichni, kdo byli na trati v prních třech minutách, zajeli zase do boxů. Vozy Mercedes, McLaren a Ferrari jsou na okruhu pět minut po začátku tréninku, první měřené kolo zajel ale pilot týmu Caterham Charles Pic - 1:52.954 min. Ostatní jsou opět v boxech. Na první místo jde van der Garde, vede o osm desetin sekundy.
Další, kdo se pokouší jezdit na čas, je Adrian Sutil z Force India a daří se mu, jde před oba jezdce v pořadí - 1:51,402 min. Van der Garde se zlepšil, je zase první - 1:50,792 min. Charlesovi Picovi zlepšení vlastního času nestačí na posun v pořadí, zůstává třetí. Max Chilton přivezl svou Marussii na poslední, páté místo. Do čela jde Paul Di Resta - 1:49,572 min.
Kimi Räikkönen má za sebou také měřené kolo, výsledkem je průběžné sedmé místo. Valtterimu Bottasovi se daří lépe, jde na první místo - 1:48,933 min. Dlouho tam nevydržel, první je Maldonado před Hülkenbergem. Ve dvacáté minutě už má na svém kontě čas třináct jezdců. Vede Ricciardo před Maldonadem a Hülkenbergem, následují Bottas, Di Resta a Guttiérez.
Nico Rosberg je ve dvacáté třetí minutě na trati a je zatím nejrychlejší. Ten stav platil asi deset sekund, do čela jde Grosjean, za něj se řadí Hamilton, třetí je Rosberg. Jenson Button zajel čas, který mu stačí na čtvrté místo. Lewis Hamilton jde do čela, za ním jsou Grosjean, Rosberg, Vettel a Button.
Webber má rozjeté velmi rychlé kolo a půl hodiny před koncem tréninku se dostává do čela o tři desetiny před Hamiltona - 1:46,220 min. Fernando Alonso zajel průběžně pátý nejrychlejší čas. Rosberg ho odsouvá svým čtvrtým místem o jednu příčku níž. Vede Webber před Hamiltonem a Grosjeanem, za nimi je Rosberg a Vettel. Posledních pět míst: Sutil, van der Garde, Pic, Bianchi a Chilton.
Sebastian Vettel byl nejrychlejší i ve třetím tréninku (foto: Red Bull Racing)
Hülkenbergův pokus o zlepšení času nevyšel, zůstává na dvanáctém místě. Do konce tréninku zbývá dvacetpět minut. Guttiérez je aktuálně sedmnácý v pořadí, stav na čele se nemění.
Zůstává ještě čtvrthodinka, na prvním místě je stále Webber (1:46,220 min) před Vettelem, Hamiltonem, Grosjeanem, Rosbergem a Alonsem. Mark má "náskok" 79 tisícin sekundy. Do jedné sekundy se vešel ještě i Alonso na šestém místě, ztrácí 0,867 sekundy. Teď jsou skoro všicni jezdci v boxech, na trati krouží jenom čtyři piloti. Deset minut před koncem jsou na okruhu jenom dva monoposty, pořadí se nemění.
Alonso vyjel na trař se superměkkou směsí pneumatik, Vettel též. Pro stejnou směs se ve svých výjezdech na trať rozhodli i ostatní piloti. Grosjean jde do čela časem 1:44,364 min. Alonso na druhém místě ztrácí devět desetin sekundy. Sebastian Vettel mění pořadí, je první - 1:44,173 min. Zbývá pět minut.
Pérez jde na čtvrté místo, Massa na osmé. Aktuálně vede Vettel před Grosjeanem a Hamiltonem, následuje Alonso a Pérez. Rosberg se dostává na třetí místo před Webbera, Hamiltona a Alonsa. Probíhá poslední minuta. Překvapení se nekoná, vítězem se stává Sebastian Vettel.
Srovnání nejrychlejší časů v sektorech (červeně) a skutečných časů na kolo (modře)
Maximální rychlosti: 1. Button - 291,9 km/hod; 2. Pérez - 291,7; 3. Di Resta - 291,4; 4. Bottas - 291,3; 5. Massa - 290,3; 6. Hamilton - 290,0; 7. Vergne - 290,0; 8. Ricciardo - 289,9... 21. Chilton - 285,4; 22. Gutiérrez - 285,0.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.