SINGAPUR - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší časy ve druhém tréninku zajížděly suverénně Red Bully. Sebastian Vettel naložil svínu týmovému kolegovi Markovi Webberovi šest desetin, ostatním pronásledovatelům pak více než sekundu.
Druhý trénink začal v Singapuru ve 21:30 hod tamějšího času za tmy. Prvním mužem na dráze byl Sutil s Force Indií, která zde dosahuje nejvyšších maximálních rychlostí, poté za ním z garáží vyjeli Ricciardo a Maldonado.
Sutil se ve svém prvním letmém kole zapsal do výsledků časem 1:51,501 min, po chvíli jej předstihl Pérez s McLarenem - 1:49,652. Po 10 min se do čela vyšvihl Vettel (1:46,853), který o 1,428 s překonal druhého Rosberga (1:48,281).
Po dalších pěti minutách jej na chvíli odsunul Webber (1:46,157), Vettel ale na super-měkkých nato vykouzlil o téměř dvě sekundy rychlejší kolo - 1:44,249. Australan po obutí stejné směsi o 1,3 vylepšil svůj čas (1:44,853), na týmového kolegu mu však stále 6 desetin chybělo.
Při svém ostrém pokusu se však Webber dotkl zdi, a tak mechanici v garáži prověřovali jeho monopost. I při takových jemných nárazech procházejí převodovkou velké síly, závodní převodovku do vozu ale Mark dostane až zítra. Není to však žádné velké terno, po závodě v Monze z ní museli v továrně sejmout pečeť a prověřit ji. Red Bull to udělat může, tento kus však musí vydržet ještě jeden závod - pokud by se ji rozhodli vyměnit, Webber by se nevyhnul penalizaci na startovním roštu, což v Singapuru, kde se obtížně předjíždí, bolí obzvlášť.
Grosjean, který kvůli úpravě v prvním tréninku téměř hodinu stál, nebyl spokojený - stále se mu řízení zdálo příliš těžké. "Budu pokračovat, uvidíme, co s tím dokážu," sdělil v rádiu. Hülkenberg si stěžoval na hrbolek v první zatáčce, kvůli kterému zablokoval kola a lehce probrzdil pneumatiku.
S novým difuzorem v tréninku jezdil také Red Bull, upravená je Gurneyho klapkana jeho horním okraji (foto: Sutton Images)
K technickým novinkám, které jsme si všimli na vozech: Red Bull jezdí s vývojovým zadním křídlem a upraveným difuzorem, Ferrari má krom nových zadních brzdových kanálků, křídel a difuzoru také nové tříprvkové bočnicové panely a tlustější spodní část nosu na Massově voze.
McLaren na horní stranu bočnic nasadil čtyři místo tří vertikálních křidélek na Buttonově voze. V polovině tréninku po jízdě s nízkou světlou výškou se tým rozhodl výrazněji změnit nastavení zavěšení.
Mercedes má vypouklejší spodní část nosu a další křidélko na předním křídle, nezdá se však být tak dobře vyvážený jako Red Bull - viditelně mu schází mu přítlak na zádi.
Pohled na přední křídlo Lotusu Kimiho Räikkönena (foto: Lotus F1 Team)
25 min před koncem vyjel mimo v zatáčce č. 13 Maldonado. Musel zařadit zpátečku a s poškozeným Williamsem pomalu zamířit do boxů.
15 min před koncem měl smůlu opět Grosjean, který pomalu dojel ke svým mechanikům, zřejmě s poruchou hydrauliky u převodovky. Chudák Francouz prostál kvůli opravě řízení také většinu prvního víkendu, rozhodně neprožívá ideální vstup do náročného víkendu.
Na pořadí se ke konci nic nezměnilo, ve druhém tréninku prokázal obrovskou převahu Red Bull, který má velmi dobře nakročeno k obhajobě obou titulů poté, co svým soupeřům na super-měkké směsi naložil přes jednu sekundu.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Sutil - 290,2 km/hod; 2. Hamilton - 289,8; 3. Di Resta - 289,3; 4. Pérez - 289,3; 5. Massa - 289,0; 6. Button - 288,7; 7. Rosberg - 288,6; 8. Bottas - 288,4; 9. Webber - 287,9; 10. Vettel - 287,8... 21. Räikkönen - 282,8; 22. Grosjean - 282,5.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejrychlejších sektorů a skutečných časů na kolo
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.