SINGAPUR - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší časy ve druhém tréninku zajížděly suverénně Red Bully. Sebastian Vettel naložil svínu týmovému kolegovi Markovi Webberovi šest desetin, ostatním pronásledovatelům pak více než sekundu.
Druhý trénink začal v Singapuru ve 21:30 hod tamějšího času za tmy. Prvním mužem na dráze byl Sutil s Force Indií, která zde dosahuje nejvyšších maximálních rychlostí, poté za ním z garáží vyjeli Ricciardo a Maldonado.
Sutil se ve svém prvním letmém kole zapsal do výsledků časem 1:51,501 min, po chvíli jej předstihl Pérez s McLarenem - 1:49,652. Po 10 min se do čela vyšvihl Vettel (1:46,853), který o 1,428 s překonal druhého Rosberga (1:48,281).
Po dalších pěti minutách jej na chvíli odsunul Webber (1:46,157), Vettel ale na super-měkkých nato vykouzlil o téměř dvě sekundy rychlejší kolo - 1:44,249. Australan po obutí stejné směsi o 1,3 vylepšil svůj čas (1:44,853), na týmového kolegu mu však stále 6 desetin chybělo.
Při svém ostrém pokusu se však Webber dotkl zdi, a tak mechanici v garáži prověřovali jeho monopost. I při takových jemných nárazech procházejí převodovkou velké síly, závodní převodovku do vozu ale Mark dostane až zítra. Není to však žádné velké terno, po závodě v Monze z ní museli v továrně sejmout pečeť a prověřit ji. Red Bull to udělat může, tento kus však musí vydržet ještě jeden závod - pokud by se ji rozhodli vyměnit, Webber by se nevyhnul penalizaci na startovním roštu, což v Singapuru, kde se obtížně předjíždí, bolí obzvlášť.
Grosjean, který kvůli úpravě v prvním tréninku téměř hodinu stál, nebyl spokojený - stále se mu řízení zdálo příliš těžké. "Budu pokračovat, uvidíme, co s tím dokážu," sdělil v rádiu. Hülkenberg si stěžoval na hrbolek v první zatáčce, kvůli kterému zablokoval kola a lehce probrzdil pneumatiku.
S novým difuzorem v tréninku jezdil také Red Bull, upravená je Gurneyho klapkana jeho horním okraji (foto: Sutton Images)
K technickým novinkám, které jsme si všimli na vozech: Red Bull jezdí s vývojovým zadním křídlem a upraveným difuzorem, Ferrari má krom nových zadních brzdových kanálků, křídel a difuzoru také nové tříprvkové bočnicové panely a tlustější spodní část nosu na Massově voze.
McLaren na horní stranu bočnic nasadil čtyři místo tří vertikálních křidélek na Buttonově voze. V polovině tréninku po jízdě s nízkou světlou výškou se tým rozhodl výrazněji změnit nastavení zavěšení.
Mercedes má vypouklejší spodní část nosu a další křidélko na předním křídle, nezdá se však být tak dobře vyvážený jako Red Bull - viditelně mu schází mu přítlak na zádi.
Pohled na přední křídlo Lotusu Kimiho Räikkönena (foto: Lotus F1 Team)
25 min před koncem vyjel mimo v zatáčce č. 13 Maldonado. Musel zařadit zpátečku a s poškozeným Williamsem pomalu zamířit do boxů.
15 min před koncem měl smůlu opět Grosjean, který pomalu dojel ke svým mechanikům, zřejmě s poruchou hydrauliky u převodovky. Chudák Francouz prostál kvůli opravě řízení také většinu prvního víkendu, rozhodně neprožívá ideální vstup do náročného víkendu.
Na pořadí se ke konci nic nezměnilo, ve druhém tréninku prokázal obrovskou převahu Red Bull, který má velmi dobře nakročeno k obhajobě obou titulů poté, co svým soupeřům na super-měkké směsi naložil přes jednu sekundu.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Sutil - 290,2 km/hod; 2. Hamilton - 289,8; 3. Di Resta - 289,3; 4. Pérez - 289,3; 5. Massa - 289,0; 6. Button - 288,7; 7. Rosberg - 288,6; 8. Bottas - 288,4; 9. Webber - 287,9; 10. Vettel - 287,8... 21. Räikkönen - 282,8; 22. Grosjean - 282,5.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejrychlejších sektorů a skutečných časů na kolo
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.