SINGAPUR - Nejrychlejší čas úvodního tréninku před Velkou cenou Singapuru předvedl Lewis Hamilton s Mercedesem. Za ním se seřadily Red Bully a jeho týmový kolega Nico Rosberg.
První trénink začal při teplotě vzduchu 33 °C a trati 31 °C za západu slunce. Nenastoupil do něj žádný z rezervních pilotů, protože závodní jezdci potřebují strávit co nejvíce času na velmi náročné městské dráze o 23 zatáčkách. Pirelli přivezlo super-měkkou směs, která nejlépe funguje od 85 do 110 °C, a středně-tvrdou směs, jejíž pracovní rozmezí je dle výrobce o 5 °C vyšší.
Jako první ve 12:00 hod našeho času do ulic asijského velkoměsta vyrazil Chilton s Marussií následovaný Ricciardem a Maldonadem. Své vozy během úvodních osmi minut nainstalovali také všichni ostatní piloti.
Alonso během srovnával dvě verze předního křídla, na voze měl přitom namontovanou soustavu přístrojů (foto) pro měření proudění vzduchu. Kromě nového předního (foto) i zadního křídla (foto) a brzdových kanálků se na monopostu F138 objevil také nový difuzor (foto). Tento víkend se dle výsledku závodu Ferrari rozhodne, kolik zdrojů bude ještě věnovat letošnímu monopostu. Nebudou-li stačit, přesunou je k vozu pro příští sezónu.
Paddockem koluje senzační zpráva, že Fernando Alonso nemusí příští rok jezdit za Ferrari. McLaren se snaží využít pošramocených vztahů v Maranellu a přetáhnout jej zpět. Martin Whitmarsh v rozhovoru s televizí Sky přiznává zájem o služby Španěla, aktivně s jeho zástupci podle něj však nejednají.
Valtteri Bottas se vrací do boxů po instalačním kole (foto: Williams F1 Team)
Van der Garde po instalačním kole se svým Caterhamem CT03, pro který tým již nevyvíjí žádná vylepšení, hlásil: "Je to OK. Mám 100 % KERSu. Dráha je OK, není tak špinavá. Je důležité se s tímto vozem trať naučit co nejdříve."
Překvapivě vyšší úroveň přilnavosti na dráze s novým asfaltem potvrzuje i vítěz kvalifikace z minulé sezóny - Lewis Hamilton z Mercedesu: "Nový povrch dráhy je dvakrát přilnavější [než loni]."
Lotus hodlá v Koreji nasadit šasi s delším rozvorem, které otestoval Räikkönen už minule v Monze. Během včerejší tiskové konferenci uvedl, že důvodem jeho přestupu k Ferrari je to, že za své služby nedostal zaplaceno. Jak jsme se dozvěděli v zákulisí, nejedná se pouze o bonusy za mistrovské body (50 tis. Eur za jeden), ale ani základní plat (8 mil. Eur) od počátku roku. V Enstone zřejmě stále marně čekají na peníze od Infinity Racing.
První měřené kolo zajel Pérez s McLarenem - 1:53,245 min, v dalších pokusech se zlepšuje na 1:51,644 a na 1:50,863 min, přičemž na cílové rovince dosahuje 285 km/hod. Po 5 min ho překonává Maldonado s Williamsem - 1:49,827 min. Loni byl v prvním tréninku nejrychlejší Vettel s časem 1:50,566 min, to zde ovšem byla šikana Sling navíc.
Giedo van der Garde do Singapuru dorazil s novou přilbou (foto: Caterham F1 Team)
V polovině tréninku vystřídal na čele svého týmového kolegu o dvě desetiny rychlejší Bottas - 1:49,510 min, pár vteřin nato se začali prosazovat piloti špičkových stájí: Hamilton (1:49,181 min; 287 km/hod), Webber (1:48,865) a Rosberg (1:48,684 min; teplota přední i zadních pneu 111 °C), kteří odstartovali přetahovanou o nejrychlejší čas.
McLaren se snaží dosáhnout zlepšení, ale hrbolatost dráhy může narušit světlou výšku, se kterou jezdí, a tudíž i jejich výkonnost. "Musíme si dát pozor akorát na jízdní vlastnosti vozu, protože trať je velmi, velmi hrbolatá - a to je očividně naší slabinou v celé sezóně. Jen doufáme, že se nám podaří aerodynamicky umístit tak, aby nás udržel ve hře. Pokud se nám to podaří, pak věřím, že můžeme prožít poměrně slušný víkend," uvádí Button.
Na čele se po hodině usadil Hamilton (1:47,055 min, 288 km/hod) před Webberem (1:47,420 min; 286 km/hod), Vettel byl třetí (1:47,933 min; 287 km/hod). Jednadvacet vozů dělilo 6 sekund, bez času zůstával pouze Grosjean, jenž po svém instalačním kole setrvával v garáži kvůli výměně hřebene řízení.
V závěru se piloti tradičně soustředili na jízdy s větším množstvím paliva, nejrychlejší časy proto uz překonány nebyly. Ve velmi dobré formě zatím v Singapuru vypadají být Red Bully a Mercedesy, Lotusy a Ferrari mírně zaostávají. Zajímavé to může být s pneumatikami, protože středně-tvrdá směs během delších jízd rychle odcházela.
Počty ujetých kol
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Sutil - 290,5 km/hod; 2. Hamilton - 288,9; 3. Rosberg - 288,7; 4. Pérez - 288,6; 5. Di Resta - 288,1; 6. Vettel - 287,9; 7. Bottas - 287,4; 8. Button - 287,1... 19. Räikkönen - 282,5; 20. Van der Garde - 282,1; 21. Chilton - 280,3; 22. Bianchi - 279,9.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejlepších časů v sektorech (červeně) a skutečných časů na kolo (modře)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.