SINGAPUR - Nejrychlejší čas úvodního tréninku před Velkou cenou Singapuru předvedl Lewis Hamilton s Mercedesem. Za ním se seřadily Red Bully a jeho týmový kolega Nico Rosberg.
První trénink začal při teplotě vzduchu 33 °C a trati 31 °C za západu slunce. Nenastoupil do něj žádný z rezervních pilotů, protože závodní jezdci potřebují strávit co nejvíce času na velmi náročné městské dráze o 23 zatáčkách. Pirelli přivezlo super-měkkou směs, která nejlépe funguje od 85 do 110 °C, a středně-tvrdou směs, jejíž pracovní rozmezí je dle výrobce o 5 °C vyšší.
Jako první ve 12:00 hod našeho času do ulic asijského velkoměsta vyrazil Chilton s Marussií následovaný Ricciardem a Maldonadem. Své vozy během úvodních osmi minut nainstalovali také všichni ostatní piloti.
Alonso během srovnával dvě verze předního křídla, na voze měl přitom namontovanou soustavu přístrojů (foto) pro měření proudění vzduchu. Kromě nového předního (foto) i zadního křídla (foto) a brzdových kanálků se na monopostu F138 objevil také nový difuzor (foto). Tento víkend se dle výsledku závodu Ferrari rozhodne, kolik zdrojů bude ještě věnovat letošnímu monopostu. Nebudou-li stačit, přesunou je k vozu pro příští sezónu.
Paddockem koluje senzační zpráva, že Fernando Alonso nemusí příští rok jezdit za Ferrari. McLaren se snaží využít pošramocených vztahů v Maranellu a přetáhnout jej zpět. Martin Whitmarsh v rozhovoru s televizí Sky přiznává zájem o služby Španěla, aktivně s jeho zástupci podle něj však nejednají.
Valtteri Bottas se vrací do boxů po instalačním kole (foto: Williams F1 Team)
Van der Garde po instalačním kole se svým Caterhamem CT03, pro který tým již nevyvíjí žádná vylepšení, hlásil: "Je to OK. Mám 100 % KERSu. Dráha je OK, není tak špinavá. Je důležité se s tímto vozem trať naučit co nejdříve."
Překvapivě vyšší úroveň přilnavosti na dráze s novým asfaltem potvrzuje i vítěz kvalifikace z minulé sezóny - Lewis Hamilton z Mercedesu: "Nový povrch dráhy je dvakrát přilnavější [než loni]."
Lotus hodlá v Koreji nasadit šasi s delším rozvorem, které otestoval Räikkönen už minule v Monze. Během včerejší tiskové konferenci uvedl, že důvodem jeho přestupu k Ferrari je to, že za své služby nedostal zaplaceno. Jak jsme se dozvěděli v zákulisí, nejedná se pouze o bonusy za mistrovské body (50 tis. Eur za jeden), ale ani základní plat (8 mil. Eur) od počátku roku. V Enstone zřejmě stále marně čekají na peníze od Infinity Racing.
První měřené kolo zajel Pérez s McLarenem - 1:53,245 min, v dalších pokusech se zlepšuje na 1:51,644 a na 1:50,863 min, přičemž na cílové rovince dosahuje 285 km/hod. Po 5 min ho překonává Maldonado s Williamsem - 1:49,827 min. Loni byl v prvním tréninku nejrychlejší Vettel s časem 1:50,566 min, to zde ovšem byla šikana Sling navíc.
Giedo van der Garde do Singapuru dorazil s novou přilbou (foto: Caterham F1 Team)
V polovině tréninku vystřídal na čele svého týmového kolegu o dvě desetiny rychlejší Bottas - 1:49,510 min, pár vteřin nato se začali prosazovat piloti špičkových stájí: Hamilton (1:49,181 min; 287 km/hod), Webber (1:48,865) a Rosberg (1:48,684 min; teplota přední i zadních pneu 111 °C), kteří odstartovali přetahovanou o nejrychlejší čas.
McLaren se snaží dosáhnout zlepšení, ale hrbolatost dráhy může narušit světlou výšku, se kterou jezdí, a tudíž i jejich výkonnost. "Musíme si dát pozor akorát na jízdní vlastnosti vozu, protože trať je velmi, velmi hrbolatá - a to je očividně naší slabinou v celé sezóně. Jen doufáme, že se nám podaří aerodynamicky umístit tak, aby nás udržel ve hře. Pokud se nám to podaří, pak věřím, že můžeme prožít poměrně slušný víkend," uvádí Button.
Na čele se po hodině usadil Hamilton (1:47,055 min, 288 km/hod) před Webberem (1:47,420 min; 286 km/hod), Vettel byl třetí (1:47,933 min; 287 km/hod). Jednadvacet vozů dělilo 6 sekund, bez času zůstával pouze Grosjean, jenž po svém instalačním kole setrvával v garáži kvůli výměně hřebene řízení.
V závěru se piloti tradičně soustředili na jízdy s větším množstvím paliva, nejrychlejší časy proto uz překonány nebyly. Ve velmi dobré formě zatím v Singapuru vypadají být Red Bully a Mercedesy, Lotusy a Ferrari mírně zaostávají. Zajímavé to může být s pneumatikami, protože středně-tvrdá směs během delších jízd rychle odcházela.
Počty ujetých kol
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Sutil - 290,5 km/hod; 2. Hamilton - 288,9; 3. Rosberg - 288,7; 4. Pérez - 288,6; 5. Di Resta - 288,1; 6. Vettel - 287,9; 7. Bottas - 287,4; 8. Button - 287,1... 19. Räikkönen - 282,5; 20. Van der Garde - 282,1; 21. Chilton - 280,3; 22. Bianchi - 279,9.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejlepších časů v sektorech (červeně) a skutečných časů na kolo (modře)
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.