Daniel Ricciardo, od příštího roku jezdec Red Bullu, a Sebastien Buemi, testovací pilot Red Bullu, budou jezdit příští týden na soukromém testu Pirelli s monopostem mistrovské stáje. Konkrétně by mělo jít o vůz z roku 2011 a test by měl proběhnout v Barceloně. Pirelli chce zjistit počáteční data o pneumatikách pro sezonu 2014.
Narozdíl od květnového testu Pirelli, kdy jezdili jezdci Mercedesu, se Red Bull nemusí bát žádného trestu. 'Stříbrní' tehdy použili aktuální auto, za což jej FIA vyloučila z testu mladíků, který se konal v Silverstone. "Poté, co to jiní udělali nelegálně, my tak učiníme zcela v souladu s pravidly a s povoleným vozem. Je to formální akt, ale nikdo se k němu neodhodlal. Pravidla jsou docela jasná a my chceme získat co možná nejvíc dat," říká Dr. Helmut Marko.
Naproti tomu Pirelli odmítá jakoukoliv výhodu plynoucí z tohoto testu, protože do Barcelony přiveze pouze vývojové pneumatiky. Red Bull sice poskytne auto pouze z roku 2011, Pirelli však chce i tak získat prvotní data pro rok 2014. Testovat se bude ve středu a čtvrtek.
Pojem o pneumatikách pro rok 2014 je samozřejmě výhodou pro kterýkoliv tým, nicméně Pirelli odmítá možnost zisku výhody a zdůvodňuje to tím, že stáj nebude mít přístup k žádným datům, navíc stáj ani nebude vědět, jaké pneumatiky jsou právě na autě nasazeny. Paul Hambery k tomu říká: "Nemohou z toho nic získat. Nebudou vědět, co se momentálně testuje. Nebudou mít ponětí o pneumatikách, které jsou právě na voze."
Pirelli již nechce spoléhat na starý Renault R30 z roku 2010...
Šéf Red Bullu, Christian Horner, také zdůrazňuje, že je to test pořádaný Pirelli a budou jezdit pro italského výrobce. On sám jedinou výhodu spatřuje v tom, že Ricciardo bude moci ujet s vozem své budoucí stáje více kol: "Pirelli oslovilo všechny týmy s dotazem, jestli by byly schopny poskytnout vůz z roku 2011 pro test pneumatik na rok 2014. My jsme jim ho poskytli.
Nemám ponětí, jestli bude jezdit i jiný tým. První den bude jezdit Sebastien Buemi, Daniel Ricciardo pravděpodobně druhý. Pro něj to bude šance na další sžití se s týmem, ale stále je to test Pirelli. My jim jen poskytneme auto, navíc to bude 'show car', se kterým jezdíme po celém světě po tzv. road show. Plán jízd si bude určovat Pirelli. Navíc naši jezdci nebudou jezdit v bílých nebo černých helmách (narážka na test Mercedesu, pozn. red.) ale použijí své lakování."
...a tak vyjede při svém testu s RB7 z roku 2011.
Poslední vývojový test pneumatik Pirelli skončil před tribunálem FIA a ta potrestala Mercedes. S ohledem na tento incident si Pirelli vyžádalo u FIA stvrzení, že vůz z roku 2011 je v pořádku. "Nabídli jsme to všem týmům. Poté jsem šel za FIA a dostal stvrzení o tom, že je to OK. Chtěli jsme mít ujištění, že je vše v souladu s pravidly," zakončil Hambery.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.