Daniel Ricciardo, od příštího roku jezdec Red Bullu, a Sebastien Buemi, testovací pilot Red Bullu, budou jezdit příští týden na soukromém testu Pirelli s monopostem mistrovské stáje. Konkrétně by mělo jít o vůz z roku 2011 a test by měl proběhnout v Barceloně. Pirelli chce zjistit počáteční data o pneumatikách pro sezonu 2014.
Narozdíl od květnového testu Pirelli, kdy jezdili jezdci Mercedesu, se Red Bull nemusí bát žádného trestu. 'Stříbrní' tehdy použili aktuální auto, za což jej FIA vyloučila z testu mladíků, který se konal v Silverstone. "Poté, co to jiní udělali nelegálně, my tak učiníme zcela v souladu s pravidly a s povoleným vozem. Je to formální akt, ale nikdo se k němu neodhodlal. Pravidla jsou docela jasná a my chceme získat co možná nejvíc dat," říká Dr. Helmut Marko.
Naproti tomu Pirelli odmítá jakoukoliv výhodu plynoucí z tohoto testu, protože do Barcelony přiveze pouze vývojové pneumatiky. Red Bull sice poskytne auto pouze z roku 2011, Pirelli však chce i tak získat prvotní data pro rok 2014. Testovat se bude ve středu a čtvrtek.
Pojem o pneumatikách pro rok 2014 je samozřejmě výhodou pro kterýkoliv tým, nicméně Pirelli odmítá možnost zisku výhody a zdůvodňuje to tím, že stáj nebude mít přístup k žádným datům, navíc stáj ani nebude vědět, jaké pneumatiky jsou právě na autě nasazeny. Paul Hambery k tomu říká: "Nemohou z toho nic získat. Nebudou vědět, co se momentálně testuje. Nebudou mít ponětí o pneumatikách, které jsou právě na voze."
Pirelli již nechce spoléhat na starý Renault R30 z roku 2010...
Šéf Red Bullu, Christian Horner, také zdůrazňuje, že je to test pořádaný Pirelli a budou jezdit pro italského výrobce. On sám jedinou výhodu spatřuje v tom, že Ricciardo bude moci ujet s vozem své budoucí stáje více kol: "Pirelli oslovilo všechny týmy s dotazem, jestli by byly schopny poskytnout vůz z roku 2011 pro test pneumatik na rok 2014. My jsme jim ho poskytli.
Nemám ponětí, jestli bude jezdit i jiný tým. První den bude jezdit Sebastien Buemi, Daniel Ricciardo pravděpodobně druhý. Pro něj to bude šance na další sžití se s týmem, ale stále je to test Pirelli. My jim jen poskytneme auto, navíc to bude 'show car', se kterým jezdíme po celém světě po tzv. road show. Plán jízd si bude určovat Pirelli. Navíc naši jezdci nebudou jezdit v bílých nebo černých helmách (narážka na test Mercedesu, pozn. red.) ale použijí své lakování."
...a tak vyjede při svém testu s RB7 z roku 2011.
Poslední vývojový test pneumatik Pirelli skončil před tribunálem FIA a ta potrestala Mercedes. S ohledem na tento incident si Pirelli vyžádalo u FIA stvrzení, že vůz z roku 2011 je v pořádku. "Nabídli jsme to všem týmům. Poté jsem šel za FIA a dostal stvrzení o tom, že je to OK. Chtěli jsme mít ujištění, že je vše v souladu s pravidly," zakončil Hambery.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.