Daniel Ricciardo, od příštího roku jezdec Red Bullu, a Sebastien Buemi, testovací pilot Red Bullu, budou jezdit příští týden na soukromém testu Pirelli s monopostem mistrovské stáje. Konkrétně by mělo jít o vůz z roku 2011 a test by měl proběhnout v Barceloně. Pirelli chce zjistit počáteční data o pneumatikách pro sezonu 2014.
Narozdíl od květnového testu Pirelli, kdy jezdili jezdci Mercedesu, se Red Bull nemusí bát žádného trestu. 'Stříbrní' tehdy použili aktuální auto, za což jej FIA vyloučila z testu mladíků, který se konal v Silverstone. "Poté, co to jiní udělali nelegálně, my tak učiníme zcela v souladu s pravidly a s povoleným vozem. Je to formální akt, ale nikdo se k němu neodhodlal. Pravidla jsou docela jasná a my chceme získat co možná nejvíc dat," říká Dr. Helmut Marko.
Naproti tomu Pirelli odmítá jakoukoliv výhodu plynoucí z tohoto testu, protože do Barcelony přiveze pouze vývojové pneumatiky. Red Bull sice poskytne auto pouze z roku 2011, Pirelli však chce i tak získat prvotní data pro rok 2014. Testovat se bude ve středu a čtvrtek.
Pojem o pneumatikách pro rok 2014 je samozřejmě výhodou pro kterýkoliv tým, nicméně Pirelli odmítá možnost zisku výhody a zdůvodňuje to tím, že stáj nebude mít přístup k žádným datům, navíc stáj ani nebude vědět, jaké pneumatiky jsou právě na autě nasazeny. Paul Hambery k tomu říká: "Nemohou z toho nic získat. Nebudou vědět, co se momentálně testuje. Nebudou mít ponětí o pneumatikách, které jsou právě na voze."
Pirelli již nechce spoléhat na starý Renault R30 z roku 2010...
Šéf Red Bullu, Christian Horner, také zdůrazňuje, že je to test pořádaný Pirelli a budou jezdit pro italského výrobce. On sám jedinou výhodu spatřuje v tom, že Ricciardo bude moci ujet s vozem své budoucí stáje více kol: "Pirelli oslovilo všechny týmy s dotazem, jestli by byly schopny poskytnout vůz z roku 2011 pro test pneumatik na rok 2014. My jsme jim ho poskytli.
Nemám ponětí, jestli bude jezdit i jiný tým. První den bude jezdit Sebastien Buemi, Daniel Ricciardo pravděpodobně druhý. Pro něj to bude šance na další sžití se s týmem, ale stále je to test Pirelli. My jim jen poskytneme auto, navíc to bude 'show car', se kterým jezdíme po celém světě po tzv. road show. Plán jízd si bude určovat Pirelli. Navíc naši jezdci nebudou jezdit v bílých nebo černých helmách (narážka na test Mercedesu, pozn. red.) ale použijí své lakování."
...a tak vyjede při svém testu s RB7 z roku 2011.
Poslední vývojový test pneumatik Pirelli skončil před tribunálem FIA a ta potrestala Mercedes. S ohledem na tento incident si Pirelli vyžádalo u FIA stvrzení, že vůz z roku 2011 je v pořádku. "Nabídli jsme to všem týmům. Poté jsem šel za FIA a dostal stvrzení o tom, že je to OK. Chtěli jsme mít ujištění, že je vše v souladu s pravidly," zakončil Hambery.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.