Francouzská automobilka Renault chystá ve svém vedení změny, které by mohly mít dopad na jejich účast v motorsportu a ve Formuli 1.
Jejich divize Renault Sport dodává motory čtyřem týmům: Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Williamsu. Automobilka již oznámila, že jejich prezident Carlos Tavares, jenž je velkým fanouškem motorsportu, z vedení odstupuje, aby se věnoval "osobním projektům."
"V zájmu posílení průmyslové a obchodní výkonnosti Renaultu, brzy rozhodneme a oznámíme úpravy v managementu organizace," uvádí Renault.
Podle zprávy v Business Standard se Tavaresův odchod shoduje s "těžkými časy" silniční divize Renaultu "na evropských trzích."
Racecar Engineering vývoj v této francouzské automobilce komentuje slovy: "Je téměř jisté, že tato změna ve vedení bude mít určitý dopad na sportovní aktivity Renaultu."
Naopak o větší zapojení Renaultu do F1 usilují majitelé Lotusu ve snaze přesvědčit Kimiho Räikkönena, aby i příští rok závodil za jejich stáj sídlící v Enstone.
Renault se intenzívně věnuje vývoji nových V6 turbomotorů pro příští ročník Formule 1(foto: Renault Sport F1)
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.