Heikki Kovalainen bude opět jezdit s Caterhamem - britský tým jej nasadí do pátečních tréninků před nadcházejícími závody v Belgii a v Itálii.
Přestože jej po loňské sezóně nahradili z finančních důvodů jiným jezdcem, stále si cení jeho zpětné vazby a přínosu pro vývoj vozu. Vztah mezi Kovalainenem a Caterhamem zůstal na solidní úrovni, proto se svezení v Bahrajnu a ve Španělsku znovu zapojí do tréninků.
Ve Spa a v Monze dostane šanci místo závodních jezdců: "První zprávou dneška je, že Heikki Kovalainen za nás pojede první trénink zde ve Spa ve voze Charlese Pica a v Monze ve voze Gieda van der Gardeho," uvádí Caterham.
Caterham se již letošnímu vozu CT03 nevěnuje, vývoj se soustředí výlučně na monopost pro rok 2014. Kovalainen zhodnotí dosažený pokrok a možná si vyzkouší i některé vývojové věci: "Bude se věnovat stejné práce, jako během prvních tréninku v Bahrajnu a v Barceloně. Poskytne nám svůj názor na auto zde ve Spa a v Monze," upřesňuje tým.
V paddocku se spekuluje o Kovalainenově návratu do závodního kokpitu příští rok místo Holanďana Van der Gardeho, byť to Caterham i piloti popírají.
Kovalainen s vozem CT03 jezdil naposledy v Barceloně, kde tým nasadil velký balík vylepšení (foto: Team Caterham F1)
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.