Davide Rigon strávil v Silverstone už dva dny za volantem Ferrari F138. Jaké jsou jeho dojmy z testování?
Mladý pilot, který v Maranellu pracuje zejména na simulátoru, se v Silverstone dočkal odměny - za volantem strávil již dva dny a půl dne si užije ještě v pátek. Za ideálních podmínek skončil ve středu devátý, ve čtvrtek si o příčku polepšil - přesto na nejrychlejší ztrácel více než sekundu.
Se svým výkonem i s ujetou vzdáleností je spokojený: k 76 středečním okruhům včera přidal dalších 97, na kontě má tedy celkem již 1019 km. Věnoval se vyhodnocování různých aerodynamických balíků a analýze nových měkkých a tvrdých pneumatik, které zde pro týmy přivezlo. Fernando Alonso se na nich od Velké ceny Maďarska bude snažit zlikvidovat náskok Sebastiana Vettela.
"Dnes jsme pokračovali v programu, který jsme zahájili včera, studovali jsme různé aerodynamické balíky," popisoval ve čtvrtek večer Rigon. "Až odpoledne jsme začali s vyhodnocováním výkonnosti měkkých a tvrdých pneumatik."
"Opět jsme nehleděli na časy, místo toho jsme odváděli hodně práce při získávání dat, která nám pomohou se ve zbytku sezóny zlepšit. Ve srovnání se včerejškem jsem auto mnohem lépe cítil a také jsem znal lépe trať. Díky tomu jsem se do programu pustil sebevědoměji, částečně i díky práci celého týmu," dodává 26letý Ital.
Davide Rigon za volant Ferrari F138 usedne v Silverstone každý den (foto: Scuderia Ferrari)
V pátek dopoledne za volant usedne Felipe Massa, kterého odpoledne znovu vystřídá Rigon. Testování v Silverstone začíná v 10 hod a končí v 18 hod našeho času.
Fotogalerii z testů v Silverstone najdete zde.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.