Davide Rigon strávil v Silverstone už dva dny za volantem Ferrari F138. Jaké jsou jeho dojmy z testování?
Mladý pilot, který v Maranellu pracuje zejména na simulátoru, se v Silverstone dočkal odměny - za volantem strávil již dva dny a půl dne si užije ještě v pátek. Za ideálních podmínek skončil ve středu devátý, ve čtvrtek si o příčku polepšil - přesto na nejrychlejší ztrácel více než sekundu.
Se svým výkonem i s ujetou vzdáleností je spokojený: k 76 středečním okruhům včera přidal dalších 97, na kontě má tedy celkem již 1019 km. Věnoval se vyhodnocování různých aerodynamických balíků a analýze nových měkkých a tvrdých pneumatik, které zde pro týmy přivezlo. Fernando Alonso se na nich od Velké ceny Maďarska bude snažit zlikvidovat náskok Sebastiana Vettela.
"Dnes jsme pokračovali v programu, který jsme zahájili včera, studovali jsme různé aerodynamické balíky," popisoval ve čtvrtek večer Rigon. "Až odpoledne jsme začali s vyhodnocováním výkonnosti měkkých a tvrdých pneumatik."
"Opět jsme nehleděli na časy, místo toho jsme odváděli hodně práce při získávání dat, která nám pomohou se ve zbytku sezóny zlepšit. Ve srovnání se včerejškem jsem auto mnohem lépe cítil a také jsem znal lépe trať. Díky tomu jsem se do programu pustil sebevědoměji, částečně i díky práci celého týmu," dodává 26letý Ital.
Davide Rigon za volant Ferrari F138 usedne v Silverstone každý den (foto: Scuderia Ferrari)
V pátek dopoledne za volant usedne Felipe Massa, kterého odpoledne znovu vystřídá Rigon. Testování v Silverstone začíná v 10 hod a končí v 18 hod našeho času.
Fotogalerii z testů v Silverstone najdete zde.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.