Davide Rigon strávil v Silverstone už dva dny za volantem Ferrari F138. Jaké jsou jeho dojmy z testování?
Mladý pilot, který v Maranellu pracuje zejména na simulátoru, se v Silverstone dočkal odměny - za volantem strávil již dva dny a půl dne si užije ještě v pátek. Za ideálních podmínek skončil ve středu devátý, ve čtvrtek si o příčku polepšil - přesto na nejrychlejší ztrácel více než sekundu.
Se svým výkonem i s ujetou vzdáleností je spokojený: k 76 středečním okruhům včera přidal dalších 97, na kontě má tedy celkem již 1019 km. Věnoval se vyhodnocování různých aerodynamických balíků a analýze nových měkkých a tvrdých pneumatik, které zde pro týmy přivezlo. Fernando Alonso se na nich od Velké ceny Maďarska bude snažit zlikvidovat náskok Sebastiana Vettela.
"Dnes jsme pokračovali v programu, který jsme zahájili včera, studovali jsme různé aerodynamické balíky," popisoval ve čtvrtek večer Rigon. "Až odpoledne jsme začali s vyhodnocováním výkonnosti měkkých a tvrdých pneumatik."
"Opět jsme nehleděli na časy, místo toho jsme odváděli hodně práce při získávání dat, která nám pomohou se ve zbytku sezóny zlepšit. Ve srovnání se včerejškem jsem auto mnohem lépe cítil a také jsem znal lépe trať. Díky tomu jsem se do programu pustil sebevědoměji, částečně i díky práci celého týmu," dodává 26letý Ital.
Davide Rigon za volant Ferrari F138 usedne v Silverstone každý den (foto: Scuderia Ferrari)
V pátek dopoledne za volant usedne Felipe Massa, kterého odpoledne znovu vystřídá Rigon. Testování v Silverstone začíná v 10 hod a končí v 18 hod našeho času.
Fotogalerii z testů v Silverstone najdete zde.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.