Druhým dnem pokračovaly ve čtvrtek testy mladých jezdců v Silverstone. Účastní se jich také závodní piloti, pokud se věnují pouze práci na pneumatikách pro Pirelli.
Drobné změny jsme se dočkali u Williamsu, kde opět se opět sveze Daniel Juncadella, který závodí v DTM za Mercedes. Včera kvůli měřicímu zařízeni kuriózně poškodil proudící vzduch karosérii jeho Williamsu, proto strávil hodně času nečinně v garáži. Odpoledne převzal vůz od Pastora Maldonada.
Venezuelan je jedním ze tří závodních jezdců, kteří se dnes představili: půl dne bude jezdit u Sauberu Nice Hülkenberg, napilno bude mít Daniel Ricciardo. Ten dopoledne testoval s Toro Rosso STR8, po obědě naskočil do Red Bullu RB9. Odpoledne u Toro Rosso vyzkoušel pasivní zařízení pro snížení přítlaku (DRD) Carlos Sainz, jr.
Šéf týmu Christian Horner včera uvedl, že si Ricciarda chtějí vyzkoušet ve svém autě, čímž vyloučil Jeana-Erica Vergneho ze seznamu potenciálních kandidátů na místo Marka Webbera, který po sezóně v F1 končí.
U Caterhamu se dočkal F1 debutu Will Stevens, který se v červnu připojil k Závodní akademii Ferrari. Dvaadvacetiletý Brit závodí ve Světové sérii Renault 3.5, kde mu v současnosti patří čtvrtá příčka.
Konečné pořadí druhého dne testů v Silverstone
14:30 Ricciardo přesedlal na Red Bull a hned zajel velmi dobrý čas. Paradoxně tak okupuje první dva místa tabulky s různými vozy. Po šesti kolech končí s RB9 ve štěrku, přesto se stále usmívá. Po půlhodině je zpět na dráze, vůz vážněji nepoškodil.
15:00 S Force India na tři hodinky nastoupí ještě Paul di Resta, bude však na rozdíl od Jamese Calada pouze testovat pneumatiky.
17:05 Maldonado je s novými pneumatikami po všech stránkách spokojený: "Myslím, že jde o vylepšení v oblasti spolehlivosti i výkonnosti. Tyto pneumatiky možná nejsou rychlejší než ty minulé, jsou však velmi konzistentní, což je celkem dobré. Nemáme ještě zcela jasnou představu, protože jak to u testu bývá, nevíme, co testují ostatní, vše se zdá být ale celkem normální."
Fotografie ze druhého dne testů v Silverstone:
U Lotusu dnes Nicolase Prosta vystřídal Davide Valsecchi, testuje DRD - pasivní zařízení pro snížení přítlaku (foto: Lotus F1 Team)
S Force Indií jezdí opět James Calado (foto: Sahara Force India)
Rodolfo Gonzales s Marusií (foto: Marussia F1 Team)
F1 premiéra Willa Stevense u Caterhamu (foto: Caterham F1 Team)
Pastor Maldonado dnes plní program stanovený Pirelli, díly na voze nesmí měnit
Pastora odpoledne vystřídá opět Daniel Juncadella, který sleduje práci inženýrů (vpravo Xevi Pujolar)(foto: Williams F1 Team)
Odpoledne přebírá Toro Rosso po Ricciardovi Carlos Sainz, jr. (foto: Scuderia Toro Rosso)
Sauber si vyzkoušel nové výfuky s tunely pod bočnicemi po vzoru Red Bullu, odpoledne střídá Frijnse Nico Hülkenberg (foto: Sauber F1 Team)
U Red Bull odpoledne řádí Daniel Ricciardo, který ráno testoval s Toro Rosso (foto: Sky Sport)
Další čtvrteční fotky najdete pod článkem.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.