V Silverstone dnes začal třídenní test mladých pilotů, kterého se účastní všechny týmy s výjimkou Mercedesu. Nejrychlejší čas si nakonec připsal talent McLarenu - Kevin Magnussen, který zároveň ujel 100 kol, nejvíce ze všech.
S Force Indií se dlouho držel na čele Paul di Resta, který odpoledne čele překonal Jamese Calada. Byť ten zatím nezískal titul v žádné jednosedadlové sérii, tak svůj talent prokázal pravidelnými vítězstvími ve Formuli 3, v GP3 a v GP2. Čtyřiadvacetiletý Brit zkušenosti v monopostem F1 získal již dříve, když se účastnil aerodynamického testu s Force Indií, na dráze je však s vozem VJM06 poprvé.
Na špici byl během dopoledne chvíli Antonio Felix da Costa - 21letý Portugalec, jenž je členem juniorského týmu Red Bullu, s nímž testoval minulý rok v Abú Zabí. U závodního týmu působí jako rezervní pilot. Je dobře hodnocen odborným poradcem rakouské stáje - Helmutem Markem, který dozírá na mládežnický program Red Bullu.
Společně s ním dnes testují Johny Cecotto (Toro Rosso), Tio Ellinas (Marussia), Robin Frijns (Red Bull), Daniel Juncadella (Williams), Kevin Magnussen (McLaren), Nicolas Prost (Lotus), Davide Rigon (Ferrari) a Alexander Rossi (Caterham).
Marussia včera na poslední chvíli změnila plány, když k testu povolala i své závodní jezdce. Kypřanovi Elliasovi a Mexičanovi Gonzalesovi proto ubrala z času na dráze půl dne.
Ferrari dává velký prostor Davide Rigonovi, který si za volantem vozu F138 bude užívat 2,5 dne - pouze v pátek jej na chvíli vystřídá Felipe Massa. Fernando Alonso zůstává v Maranellu, kde pracuje na simulátoru.
Aktuální časy ze Silverstone (18:00 hod)
Red Bull se dnes rozhodl změnit plány a Daniel Ricciardo se s vozem RB9 sveze až zítra odpoledne místo Marka Webbera, který se proto v Silverstone navzdory původnímu oznámení nesveze.
Ricciardo bude mít zítra rušno: dopoledne se objeví za volantem Toro Rosso, odpoledne se přesune o garáž vedle k rakouskému týmu. Carlos Sainz mladší a Sebastian Vettel s ním budou testovat v pátek.
Lotus odpoledne oznámil, že se v pátek za volantem oproti původním plánům neukáže Kimi Räikkönen, který měl jezdit v pátek. "Ukazuje se, že toho se závodním pilotem moc nenatestujete," uvádí tým.
Středeční fotky ze Silverstone:
James Calado (foto: Sahara Force India)
Davide Rigon s Ferrari F138 (foto: Sky Sport)
Robin Frijns (foto: Sauber Motorsport AG)
Alexander Rossi (Caterham F1 Team)
Daniel Juncadella (foto: Williams F1 Team)
Inženýři Williamsu sledují průběh testu, vlevo dole hlavní závodní inženýr Xevi Pujloar,vpravo Susie Wolffová (foto: Williams F1 Team)
Nicolas Prost se sadou měřicích přístrojů (foto: Lotus F1 Team)
Kevin Magnussen (foto: McLaren Mercedes)
Další snímky najdete ve fotogalerii pod článkem.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.