V Sauberu věří, že se jejich finanční problémy podaří vyřešit a že budou na startu závodů Formule 1 i v příštím roce.
O finančních problémech stáje Sauber se v minulých dnech napsalo a namluvilo hodně. Spekulovalo se, že tým ani nedokončí letošní sezonu, protože nedokázali zaplatit svým dodavatelům.
Smlouvu s nimi také vypověděl jejich pilot Nico Hülkenberg, u kterého se předpokládá, že na konci roku tým opustí. V Hinwilu však podle mluvčího stáje věří, že problémy zvládnou a na startovním roštu budou i příští rok. Nabízí se však otázka, zda tým, který Peter Sauber založil v roce 1993, bude dál fungovat pod stejným názvem.
Nebylo by to poprvé: v letech 2006 - 2009 se tým jmenoval BMW-Sauber, než se německá automobilka rozhodla ukončit své působení ve Formuli 1. Možností je několik, například koupě ruským milionářem a majitelem fotbalového klubu Chelsea Romanem Abramovičem, se kterým spolupracují.
Celou situaci pochopitelně sleduje i Peter Sauber, kterému na klidu rozhodně nepřidávají média. "Ráno se vzbudím a jako první slyším, kolik dlužím. Ano, bolí to. Propírá se to na veřejnosti a to ve velkém stylu, čemuž nerozumím. Svoji energii musím věnovat záchraně týmu a tyto zbytečné vlivy nepotřebuji," uvedl pro Blick devětašedesátiletý Švýcar.
"Dotklo se mě, kolik podpory se mi dostalo, avšak nyní potřebujeme velkého a silného partnera. A už na tom pracujeme," dodal.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.