FIA přehodnocuje některá omezení týkající se testu mladých jezdců, který je v plánu příští týden v Silverstone.
Potvrzuje, že se bude testovat pouze tři (17. 7. - 19. 7. 2013), a ne čtyři dny - jak si přál Mercedes kvůli možnému zmírnění svého trestu a povolení testovat alespoň jeden den (více zde). Tým dostal od Mezinárodního tribunálu FIA zákaz účasti v tomto podniku kvůli svému tajnému pneumatikovému testu s Pirelli po Velké ceně Španělska v Barceloně.
FIA upřesňuje, že týmy budou používat pouze loňské konstrukce s letošními směsmi, což zapadá do plánu změn pneumatik, které má Pirelli představit v Maďarsku. K dispozici budou měkké, středně-tvrdé a tvrdé pneumatiky.
Piloti, kteří nesplňují kritéria pro "mladého" jezdce, budou moci testovat nové pneumatik, nebudou se však moci podílet na vývoji vozu. "Test nyní umožní týmům, aby nasadily piloty, kteří soutěžili ve více než dvou podnicích mistrovství světa F1, pokud jejich účelem bude testovat pneumatiky pro Pirelli," vyhlašuje FIA.
"Pro vyhovění tomuto požadavku musí všechny týmy zajistit, že jakékoliv změny na voze se v té době budou týkat pouze testu pneumatik stanoveného v plánu Pirelli," upřesňuje dále Mezinárodní automobilová federace. Na dodržování tohoto pravidla budou dohlížet vyslaní pozorovatelé FIA.
Závodní piloti budou moci v Silverstone testovat pouze pneumatiky, nikoliv nové díly(ilustrační foto: Marussia F1 Team)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.