První předsezonní test se bude příští rok konat již v lednu. FIA se rozhodla pravidly poupravit celou proceduru testů. Jak? Zjistíte v článku.
Před netrpělivě očekávanou změnou motorů v sezoně 2014 bude týmům umožněno otestovat nové šestiválce dřve, než bývalo zvykem. Pracovní skupina F1 se na změně testů shodla v Kanadě, FIA World Motor Sport Council schválil tento návrh dnes. Zároveň se do Formule 1 vrací testování v průběhu sezony.
Oficiální prohlášení k testům říká: "Během sezony bude týmům dovoleno testovat čtyřikrát po dvou dnech namísto dnešních osmi jednodenních promo dní a třídenního testu mladíků. Testy se budou konat na tratích v Evropě vždy v úterý a ve středu po závodu v zájmu zajištění co nejnižších dodatečných nákladů.
Bude navíc dovoleno testovat také v lednu za účelem vyzkoušení si nových motorů." Má se za to, že testy během sezony se budou konat po závodech ve Španělsku, Velké Británii, Maďarsku a Itálii. Definitivní rozhodnutí však padne až po zveřejnění kalendáře.
Testování sice zvedne náklady nutné na účast v F1, FIA však hodlá tyto náklady kompenzovat tím, že zakáže práci v továrně (například ve větrném tunelu a práci s CFD). Ve vyjádření se píše: "Značné snížení práce v CFD a ve větrném tunelu je zavedeno v zájmu snížení nákladů. Potenciálně se tak naskýtá možnost, že by dva týmy mohly sdílet jeden větrný tunel."
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.