První předsezonní test se bude příští rok konat již v lednu. FIA se rozhodla pravidly poupravit celou proceduru testů. Jak? Zjistíte v článku.
Před netrpělivě očekávanou změnou motorů v sezoně 2014 bude týmům umožněno otestovat nové šestiválce dřve, než bývalo zvykem. Pracovní skupina F1 se na změně testů shodla v Kanadě, FIA World Motor Sport Council schválil tento návrh dnes. Zároveň se do Formule 1 vrací testování v průběhu sezony.
Oficiální prohlášení k testům říká: "Během sezony bude týmům dovoleno testovat čtyřikrát po dvou dnech namísto dnešních osmi jednodenních promo dní a třídenního testu mladíků. Testy se budou konat na tratích v Evropě vždy v úterý a ve středu po závodu v zájmu zajištění co nejnižších dodatečných nákladů.
Bude navíc dovoleno testovat také v lednu za účelem vyzkoušení si nových motorů." Má se za to, že testy během sezony se budou konat po závodech ve Španělsku, Velké Británii, Maďarsku a Itálii. Definitivní rozhodnutí však padne až po zveřejnění kalendáře.
Testování sice zvedne náklady nutné na účast v F1, FIA však hodlá tyto náklady kompenzovat tím, že zakáže práci v továrně (například ve větrném tunelu a práci s CFD). Ve vyjádření se píše: "Značné snížení práce v CFD a ve větrném tunelu je zavedeno v zájmu snížení nákladů. Potenciálně se tak naskýtá možnost, že by dva týmy mohly sdílet jeden větrný tunel."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.