Dnes se kromě zasedání FIA v Paříži uskutečnila také jiná, příjemnější událost spojená s Formulí 1. Postarala se o to společnost Renault Sport F1
Společnost Renault Sport F1 představila v le Bourget ve světové premiéře její nový hybridní motor pro Formuli 1 pro sezonu 2014, pojmenovaný jako „Renault Energy F1“, s mnoha významnými technologickými inovacemi. Šestiválcový motor do V s obsahem 1,6 litru, kterého koncepce vznikla v roce 2010, slavnostně odhalili čtyřnásobný šampión Formule 1 Alain Prost a šéf týmu Red Bull Christian Horner.
„Náš nový motor znamená průlom v pohonu Formule 1,“ pochválil se šéf společnosti Renault Sport F1 Jean-Michel Jalinier. Jezdci budou moci využívat výhody dvou elektromotorů několikrát v průběhu jednoho kola. Jejich pomoc bude důležitější, než pomoc současného systému KERS.
„Motor Reanult Energy F1 nám umožní více přiblížit Formuli 1 k běžnému každodennímu životu a sériovým motorům. Pro nás je to důležitý přístup, zejména na trzích, kde je pro zákazníka spolehlivost motorů rozhodující při koupi automobilu,“ zdůraznil prezident společnosti Renault – Nissan Carlos Ghosn ve svém projevu prostřednictvím videonahrávky.
Prost uvedl, že výkon motoru bude 760 k. „Je těžké porovnat současnost s dobou, kdy jsem závodil já. Renault Energy F1 bude na ovládání pilotem jednodušší, s mnohočetnými strategiemi využívání energie, která bude k dispozici.“
Carlos Ghosn zdůraznil ekologický přínos nového motoru. Vyhlásil, že vozy Formule 1 budou moci mít v roce 2014 ve svých nádržích jen 100 kg paliva, v porovnání se současnými 165 kg. Spotřebují o 40 procent méně paliva, co také představuje o 40 procent méně CO2. Dodatečný výkon, použitelný v závodech, představuje 160 k v průběhu akcelerace.
Společnost Renault Sport F1 bude určitě v sezoně 2014 dodávat motory pro Red Bull a Toro Rosso. Podle Jaliniera jsou aktuálně v jednání také Caterham a Lotus.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.