Dnes se kromě zasedání FIA v Paříži uskutečnila také jiná, příjemnější událost spojená s Formulí 1. Postarala se o to společnost Renault Sport F1
Společnost Renault Sport F1 představila v le Bourget ve světové premiéře její nový hybridní motor pro Formuli 1 pro sezonu 2014, pojmenovaný jako „Renault Energy F1“, s mnoha významnými technologickými inovacemi. Šestiválcový motor do V s obsahem 1,6 litru, kterého koncepce vznikla v roce 2010, slavnostně odhalili čtyřnásobný šampión Formule 1 Alain Prost a šéf týmu Red Bull Christian Horner.
„Náš nový motor znamená průlom v pohonu Formule 1,“ pochválil se šéf společnosti Renault Sport F1 Jean-Michel Jalinier. Jezdci budou moci využívat výhody dvou elektromotorů několikrát v průběhu jednoho kola. Jejich pomoc bude důležitější, než pomoc současného systému KERS.
„Motor Reanult Energy F1 nám umožní více přiblížit Formuli 1 k běžnému každodennímu životu a sériovým motorům. Pro nás je to důležitý přístup, zejména na trzích, kde je pro zákazníka spolehlivost motorů rozhodující při koupi automobilu,“ zdůraznil prezident společnosti Renault – Nissan Carlos Ghosn ve svém projevu prostřednictvím videonahrávky.
Prost uvedl, že výkon motoru bude 760 k. „Je těžké porovnat současnost s dobou, kdy jsem závodil já. Renault Energy F1 bude na ovládání pilotem jednodušší, s mnohočetnými strategiemi využívání energie, která bude k dispozici.“
Carlos Ghosn zdůraznil ekologický přínos nového motoru. Vyhlásil, že vozy Formule 1 budou moci mít v roce 2014 ve svých nádržích jen 100 kg paliva, v porovnání se současnými 165 kg. Spotřebují o 40 procent méně paliva, co také představuje o 40 procent méně CO2. Dodatečný výkon, použitelný v závodech, představuje 160 k v průběhu akcelerace.
Společnost Renault Sport F1 bude určitě v sezoně 2014 dodávat motory pro Red Bull a Toro Rosso. Podle Jaliniera jsou aktuálně v jednání také Caterham a Lotus.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.