Týmový šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, věří, že dodatečné testy během sezony 2014 si mohou dovolit všechny týmy.
Týmy si s největší pravděpodobností schválily, že v roce 2014 budou moci strávit osm dní testováním na trati, některé menší týmy se však už teď bojí své konkurenceschopnosti. Všechny z nich, s Force Indií v čele proti tomuto návrhu vystupovaly a teď hledají alternativní řešení. "Čtyři dvoudenní testy jsou pro nás nepřijatelné," řekl týmový šéf, Robert Fernley, pro německý 'Motorsport-Total.com'.
Je to všechno otázka rozpočtu? Šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, to odmítá. Dle něj záleží na typu testu (v tomto případě by se mělo jednat o testy na té stejné trati, jako se odjela VC) a týmy by tak neměly počítat s nějakými velkými náklady navíc. "Vždy jsem podporoval omezení testů - stejně jako další jiná omezení - ale kompromis v podobě úterních/středečních/čtvrtečních testů na té samé trati po evropském závodu, je akceptovatelný."
I tak se ovšem musí hledat další cesty, jak udržet náklady pro menší týmy na nízké úrovni. Jednou z cest, jak toho dosáhnout, by mohlo být komerční zpeněžení testů. Veškerá práva v této oblasti však vlastní Bernie Ecclestone. "Snažili jsme se s tím nějak pohnout. A při společném testu bychom se mohli nějak domluvit s danou tratí. Ale je to spíše záležitostí držitele komerčních práv, když budeme společně testovat, tak drží práva on."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.