Čtyřikrát extra dva dny, tak zní dohoda týmů ohledně znovu povolení testů během sezony pro rok 2014.
Po dlouhých debatách se jedenáct týmů Formule 1 dle informací německého 'Motorsport-Total.com' dohodlo, že od roku 2014 dojde ke zrušení aktuálně platného zákazu testů během sezony. Hlasování o této změně mělo proběhnout v sobotu večer v rámci Grand Prix Kanady na setkání setkání sportovních ředitelů, případně týmových manažerů jednotlivých týmů s vyslancem FIA, Charliem Whitingem.
Ke dvanácti dnům předsezonních testů se tak od následující sezony přidávají čtyři testy po dvou dnech během sezony. Tyto testy by se měly konat v úterý a ve středu po VC na trati, kde se právě odjel závod, čímž má dojít ke snížení nákladů jednotlivých týmů na testy.
Údajně se také mluvilo o čase stráveném ve větrném tunelu, případně při používání CFD a také o možnosti testování s mladými pilotmi. K finálnímu doladění novinek by se zástupci týmů měli ještě jednou sejít. Finální návrh pak musí být odeslán k ratifikaci na FIA, jejíž nejbližší zasedání je na konci června.
Na jednání se údajně měla Force India zasazovat o to, že když by některý z týmů dobrovolně nevyužil všechny dny testů, tak by je mohl vyměnit za čas strávený v aerodynamickém tunelu a nebo prací s CFD. Kromě toho měla tato závodní stáj vetovat návrh, podle kterého by v roce 2014 Pirelli každý pátek při Grand Prix zkoušelo jednu novou směs pneumatik.
O CFD se můžete více dozvědět zde, zde, zde a zde.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.