Čtyřikrát extra dva dny, tak zní dohoda týmů ohledně znovu povolení testů během sezony pro rok 2014.
Po dlouhých debatách se jedenáct týmů Formule 1 dle informací německého 'Motorsport-Total.com' dohodlo, že od roku 2014 dojde ke zrušení aktuálně platného zákazu testů během sezony. Hlasování o této změně mělo proběhnout v sobotu večer v rámci Grand Prix Kanady na setkání setkání sportovních ředitelů, případně týmových manažerů jednotlivých týmů s vyslancem FIA, Charliem Whitingem.
Ke dvanácti dnům předsezonních testů se tak od následující sezony přidávají čtyři testy po dvou dnech během sezony. Tyto testy by se měly konat v úterý a ve středu po VC na trati, kde se právě odjel závod, čímž má dojít ke snížení nákladů jednotlivých týmů na testy.
Údajně se také mluvilo o čase stráveném ve větrném tunelu, případně při používání CFD a také o možnosti testování s mladými pilotmi. K finálnímu doladění novinek by se zástupci týmů měli ještě jednou sejít. Finální návrh pak musí být odeslán k ratifikaci na FIA, jejíž nejbližší zasedání je na konci června.
Na jednání se údajně měla Force India zasazovat o to, že když by některý z týmů dobrovolně nevyužil všechny dny testů, tak by je mohl vyměnit za čas strávený v aerodynamickém tunelu a nebo prací s CFD. Kromě toho měla tato závodní stáj vetovat návrh, podle kterého by v roce 2014 Pirelli každý pátek při Grand Prix zkoušelo jednu novou směs pneumatik.
O CFD se můžete více dozvědět zde, zde, zde a zde.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.