Čtyřikrát extra dva dny, tak zní dohoda týmů ohledně znovu povolení testů během sezony pro rok 2014.
Po dlouhých debatách se jedenáct týmů Formule 1 dle informací německého 'Motorsport-Total.com' dohodlo, že od roku 2014 dojde ke zrušení aktuálně platného zákazu testů během sezony. Hlasování o této změně mělo proběhnout v sobotu večer v rámci Grand Prix Kanady na setkání setkání sportovních ředitelů, případně týmových manažerů jednotlivých týmů s vyslancem FIA, Charliem Whitingem.
Ke dvanácti dnům předsezonních testů se tak od následující sezony přidávají čtyři testy po dvou dnech během sezony. Tyto testy by se měly konat v úterý a ve středu po VC na trati, kde se právě odjel závod, čímž má dojít ke snížení nákladů jednotlivých týmů na testy.
Údajně se také mluvilo o čase stráveném ve větrném tunelu, případně při používání CFD a také o možnosti testování s mladými pilotmi. K finálnímu doladění novinek by se zástupci týmů měli ještě jednou sejít. Finální návrh pak musí být odeslán k ratifikaci na FIA, jejíž nejbližší zasedání je na konci června.
Na jednání se údajně měla Force India zasazovat o to, že když by některý z týmů dobrovolně nevyužil všechny dny testů, tak by je mohl vyměnit za čas strávený v aerodynamickém tunelu a nebo prací s CFD. Kromě toho měla tato závodní stáj vetovat návrh, podle kterého by v roce 2014 Pirelli každý pátek při Grand Prix zkoušelo jednu novou směs pneumatik.
O CFD se můžete více dozvědět zde, zde, zde a zde.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.