Ferrari odhaluje detaily o svém soukromém testu v Barceloně mezi Velkou cenou Španělska a Velkou cenu Bahrajnu. Jezdilo na pneumatikách Pirelli stejně jako Mercedes, ovšem se starým vozem.
Klíčovým rozdílem mezi testem Mercedesu a Ferrari je stáří auta: zatímco stáj z Maranella použila vůz z roku 2011 - Ferrari 150° Italia, německý tým jezdil s aktuálním vozem Mercedes F1 W04, navíc se závodními piloty Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem.
Proto podle Scuderie není pochyb o tom, že Mercedes porušil sportovní pravidla. Závodní tým z Maranella test neorganizoval přímo, akce zajišťovalo Corse Clienti, což je její společnost, která se stará o F1 vozy vlastněné bohatými klienty.
"Po většinu roku existuje možnost provádět tyto tzv. 1000km testy, které Pirelli dělá pro svůj vývoj pneumatik. Ferrari bylo vždy zcela jasné, že pro ně nemůže použít vůz z roku 2013. Pokud jde o jízdy se starým vozem, je tato záležitost celkem nepodstatná, protože to je zcela v souladu s pravidly," uvádí pro Speed.com mluvčí Ferrari.
"To je něco, co jsme nikdy nepopírali - bylo to velmi transparentní. Všechny týmy mají tuto možnost. O pneumatikách a specifikaci testu ví Pirelli, ne my," dodává zástupce týmu, který při testu v Barceloně údajně ujel také jen polovinu vzdálenosti Mercedesu.
S tím souvisí další problém - netransparentnost testu ze strany Pirelli. Některé týmy tvrdí, že o této možnosti nevěděli a nabídku k takovém testování nedostali - více v článku: "Soupeři Mercedesu od Pirelli nabídku k soukromému testování nedostali."
Italský výrobce před testem s Mercedesem a Ferrari k vývoji pneumatik používal tři roky starý Renault R30 stáje Lotus. Týmům však zaručilo, že z toho Lotus nebude nikterak těžit, a výsledky testů týmům zasílalo. K tomu však po testech s Ferrari a Mercedesem nepřistoupilo.
Celou záležitost nyní prošetřuje FIA, která dala najevo, že s takovými testy není spokojena. Pokud bude postoupena jejímu Mezinárodnímu tribunálu, výsledek se dozvíme zřejmě až někdy v červenci.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.