Ferrari odhaluje detaily o svém soukromém testu v Barceloně mezi Velkou cenou Španělska a Velkou cenu Bahrajnu. Jezdilo na pneumatikách Pirelli stejně jako Mercedes, ovšem se starým vozem.
Klíčovým rozdílem mezi testem Mercedesu a Ferrari je stáří auta: zatímco stáj z Maranella použila vůz z roku 2011 - Ferrari 150° Italia, německý tým jezdil s aktuálním vozem Mercedes F1 W04, navíc se závodními piloty Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem.
Proto podle Scuderie není pochyb o tom, že Mercedes porušil sportovní pravidla. Závodní tým z Maranella test neorganizoval přímo, akce zajišťovalo Corse Clienti, což je její společnost, která se stará o F1 vozy vlastněné bohatými klienty.
"Po většinu roku existuje možnost provádět tyto tzv. 1000km testy, které Pirelli dělá pro svůj vývoj pneumatik. Ferrari bylo vždy zcela jasné, že pro ně nemůže použít vůz z roku 2013. Pokud jde o jízdy se starým vozem, je tato záležitost celkem nepodstatná, protože to je zcela v souladu s pravidly," uvádí pro Speed.com mluvčí Ferrari.
"To je něco, co jsme nikdy nepopírali - bylo to velmi transparentní. Všechny týmy mají tuto možnost. O pneumatikách a specifikaci testu ví Pirelli, ne my," dodává zástupce týmu, který při testu v Barceloně údajně ujel také jen polovinu vzdálenosti Mercedesu.
S tím souvisí další problém - netransparentnost testu ze strany Pirelli. Některé týmy tvrdí, že o této možnosti nevěděli a nabídku k takovém testování nedostali - více v článku: "Soupeři Mercedesu od Pirelli nabídku k soukromému testování nedostali."
Italský výrobce před testem s Mercedesem a Ferrari k vývoji pneumatik používal tři roky starý Renault R30 stáje Lotus. Týmům však zaručilo, že z toho Lotus nebude nikterak těžit, a výsledky testů týmům zasílalo. K tomu však po testech s Ferrari a Mercedesem nepřistoupilo.
Celou záležitost nyní prošetřuje FIA, která dala najevo, že s takovými testy není spokojena. Pokud bude postoupena jejímu Mezinárodnímu tribunálu, výsledek se dozvíme zřejmě až někdy v červenci.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.