Testování v průběhu závodní sezóny se nevrátí - týmy byly proti jeho opětovnému zavedení, které se neúnavně snaží prosadit Ferrari.
Italská stáj má v Maranellu za humny testovací trať Fiorano a další v Mugellu v Toskánsku, kde se minulý rok v létě uskutečnily testy mladých pilotů. Není tedy divu, že se vehementně snaží prosadit návrat testování v průběhu sezóny.
Šéf Ferrari Stefano Domenicali nedávno uvedl: "Situace kolem testování je směšná. Můžete si to napsat: S-M-Ě-Š-N-Á!" Prezident týmu Luca di Montezemolo situaci přirovnal ke svému oblíbenému fotbalu: "Je to jako odjet na fotbalový zápas poté, co byste pouze sledovali jeho simulaci na počítači... Nyní se snažíme ostatní týmy přesvědčit, že potřebujeme nalézt jiné vyvážení."
Zatím se jim to však nedaří. Včera však ve vzájemném hlasování týmů byly pro návrh Scuderie pouze týmy, které odebírají či budou odebírat její motory: tj. Sauber a Marussia, jejíž vozy letos pohánějí osmiválce Cosworthu, ale příští rok se zřejmě stane zákazníkem Ferrari. Proti byla sesterská stáj Red Bullu - Toro Rosso, jež z agregátů Ferrari přejde na turba Renaultu, a zbylých sedm týmů.
Hlasování tedy dopadlo 8:3 ve prospěch zachování současného stavu, podle zdrojů v paddocku však tímto příběh neskončí.
Testování v průběhu sezóny bylo zakázáno v roce 2009 v rámci přijetí Dohody o omezení zdrojů (RRA), což týmům ušetřilo spoustu peněz: přinejmenším kolem 2 - 3 milionů korun na jeden den testování.
Felipe Massa během testování na trati Ferrari v Mugellu (foto: Scuderia Ferrari)
Generální ředitel McLarenu John Neale včera v konferenčním rozhovoru s novináři prohlásil: "Opravdu by mě překvapilo, pokud by nějaký tým dokázal v Evropě absolvovat den testování na dráze za méně než 70 - 100 tisíc liber."
Není tedy divu, že se týmy v ekonomicky náročné době, kdy bude navíc třeba zvýšit výdaje za nové motory, postavily proti výše uvedenému návrhu. Výjimkou v průběhu sezóny tak zůstávají pouze testy mladíků, které se letos uskuteční v červenci v Silverstone, kam se sjedou všechny týmy.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.