Testování v průběhu závodní sezóny se nevrátí - týmy byly proti jeho opětovnému zavedení, které se neúnavně snaží prosadit Ferrari.
Italská stáj má v Maranellu za humny testovací trať Fiorano a další v Mugellu v Toskánsku, kde se minulý rok v létě uskutečnily testy mladých pilotů. Není tedy divu, že se vehementně snaží prosadit návrat testování v průběhu sezóny.
Šéf Ferrari Stefano Domenicali nedávno uvedl: "Situace kolem testování je směšná. Můžete si to napsat: S-M-Ě-Š-N-Á!" Prezident týmu Luca di Montezemolo situaci přirovnal ke svému oblíbenému fotbalu: "Je to jako odjet na fotbalový zápas poté, co byste pouze sledovali jeho simulaci na počítači... Nyní se snažíme ostatní týmy přesvědčit, že potřebujeme nalézt jiné vyvážení."
Zatím se jim to však nedaří. Včera však ve vzájemném hlasování týmů byly pro návrh Scuderie pouze týmy, které odebírají či budou odebírat její motory: tj. Sauber a Marussia, jejíž vozy letos pohánějí osmiválce Cosworthu, ale příští rok se zřejmě stane zákazníkem Ferrari. Proti byla sesterská stáj Red Bullu - Toro Rosso, jež z agregátů Ferrari přejde na turba Renaultu, a zbylých sedm týmů.
Hlasování tedy dopadlo 8:3 ve prospěch zachování současného stavu, podle zdrojů v paddocku však tímto příběh neskončí.
Testování v průběhu sezóny bylo zakázáno v roce 2009 v rámci přijetí Dohody o omezení zdrojů (RRA), což týmům ušetřilo spoustu peněz: přinejmenším kolem 2 - 3 milionů korun na jeden den testování.
Felipe Massa během testování na trati Ferrari v Mugellu (foto: Scuderia Ferrari)
Generální ředitel McLarenu John Neale včera v konferenčním rozhovoru s novináři prohlásil: "Opravdu by mě překvapilo, pokud by nějaký tým dokázal v Evropě absolvovat den testování na dráze za méně než 70 - 100 tisíc liber."
Není tedy divu, že se týmy v ekonomicky náročné době, kdy bude navíc třeba zvýšit výdaje za nové motory, postavily proti výše uvedenému návrhu. Výjimkou v průběhu sezóny tak zůstávají pouze testy mladíků, které se letos uskuteční v červenci v Silverstone, kam se sjedou všechny týmy.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.