Heikki Kovalainen si v Bahrajnu vyzkoušel letošní monopost Caterhamu CT03, jenž v Barceloně projde další proměnou. Po dalších vylepšeních by měl být rychlejší než konkurenční Marussia MR02.
"Cítím, že se auto řídí obtížněji než na konci minulého roku. Samozřejmě se věci změnily, pneumatiky jsou odlišné a v důsledku toho je jiné nastavení. Zejména kvůli těmto dvěma věcem je řízení vozu náročnější," vysvětluje Kovalainen pro Sky Sports.
Současní piloti Caterhamu - Charles Pic a Giedo van der Garda - by z něj měli dostávat více: "Na druhou stranu cítím, že bychom z něj mohli dostávat více. Cítil jsem, že bychom s ním měli být schopni porážet Marussii a teď s vylepšeními bychom v této pozici měli být," pokračuje Kovalainen, který se po třech letech závodění za tým musí spokojit s rolí rezervního pilota.
Marussia měla před letošní sezónou s jezdci také problémy, když po odchodu Tima Glocka nedorazily slíbené peníze Luize Razii, jenž měl závodit. O Kovalainenovi se hovořilo jako o možné náhradě. "Nikdy jsme nevedli vážná jednání, takže to skutečně nikdy nebylo možností," objasňuje Fin.
"Ani s jinými týmy jsem aktivně nejednal. Celkem dlouho jsem hovořil s Caterhamem - až do chvíle, než oznámili dalšího pilota [Gieda van der Gardeho] a opravdu jsem nevedl žádné vážnější diskuse s nikým jiným," přiznává.
Heikki Kovalainen se v Bahrajnu po pěti měsících znovu svezl s monopostem Caterhamu(foto: Team Caterham F1)
Popírá, že by o své závodní místo přišel kvůli údajné hádce s šéfem týmu Tonym Fernandesem. "Ne, to není pravda. Nikdy jsme se nerozkmotřili. Nesouhlasil jsem s tím, co mi letos nabízeli. V tomhle jsem s Tonym nesouhlasil, ale nikdy jsme se nepohádali."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.