Heikki Kovalainen si v Bahrajnu vyzkoušel letošní monopost Caterhamu CT03, jenž v Barceloně projde další proměnou. Po dalších vylepšeních by měl být rychlejší než konkurenční Marussia MR02.
"Cítím, že se auto řídí obtížněji než na konci minulého roku. Samozřejmě se věci změnily, pneumatiky jsou odlišné a v důsledku toho je jiné nastavení. Zejména kvůli těmto dvěma věcem je řízení vozu náročnější," vysvětluje Kovalainen pro Sky Sports.
Současní piloti Caterhamu - Charles Pic a Giedo van der Garda - by z něj měli dostávat více: "Na druhou stranu cítím, že bychom z něj mohli dostávat více. Cítil jsem, že bychom s ním měli být schopni porážet Marussii a teď s vylepšeními bychom v této pozici měli být," pokračuje Kovalainen, který se po třech letech závodění za tým musí spokojit s rolí rezervního pilota.
Marussia měla před letošní sezónou s jezdci také problémy, když po odchodu Tima Glocka nedorazily slíbené peníze Luize Razii, jenž měl závodit. O Kovalainenovi se hovořilo jako o možné náhradě. "Nikdy jsme nevedli vážná jednání, takže to skutečně nikdy nebylo možností," objasňuje Fin.
"Ani s jinými týmy jsem aktivně nejednal. Celkem dlouho jsem hovořil s Caterhamem - až do chvíle, než oznámili dalšího pilota [Gieda van der Gardeho] a opravdu jsem nevedl žádné vážnější diskuse s nikým jiným," přiznává.
Heikki Kovalainen se v Bahrajnu po pěti měsících znovu svezl s monopostem Caterhamu(foto: Team Caterham F1)
Popírá, že by o své závodní místo přišel kvůli údajné hádce s šéfem týmu Tonym Fernandesem. "Ne, to není pravda. Nikdy jsme se nerozkmotřili. Nesouhlasil jsem s tím, co mi letos nabízeli. V tomhle jsem s Tonym nesouhlasil, ale nikdy jsme se nepohádali."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.