Heikki Kovalainen si v Bahrajnu vyzkoušel letošní monopost Caterhamu CT03, jenž v Barceloně projde další proměnou. Po dalších vylepšeních by měl být rychlejší než konkurenční Marussia MR02.
"Cítím, že se auto řídí obtížněji než na konci minulého roku. Samozřejmě se věci změnily, pneumatiky jsou odlišné a v důsledku toho je jiné nastavení. Zejména kvůli těmto dvěma věcem je řízení vozu náročnější," vysvětluje Kovalainen pro Sky Sports.
Současní piloti Caterhamu - Charles Pic a Giedo van der Garda - by z něj měli dostávat více: "Na druhou stranu cítím, že bychom z něj mohli dostávat více. Cítil jsem, že bychom s ním měli být schopni porážet Marussii a teď s vylepšeními bychom v této pozici měli být," pokračuje Kovalainen, který se po třech letech závodění za tým musí spokojit s rolí rezervního pilota.
Marussia měla před letošní sezónou s jezdci také problémy, když po odchodu Tima Glocka nedorazily slíbené peníze Luize Razii, jenž měl závodit. O Kovalainenovi se hovořilo jako o možné náhradě. "Nikdy jsme nevedli vážná jednání, takže to skutečně nikdy nebylo možností," objasňuje Fin.
"Ani s jinými týmy jsem aktivně nejednal. Celkem dlouho jsem hovořil s Caterhamem - až do chvíle, než oznámili dalšího pilota [Gieda van der Gardeho] a opravdu jsem nevedl žádné vážnější diskuse s nikým jiným," přiznává.
Heikki Kovalainen se v Bahrajnu po pěti měsících znovu svezl s monopostem Caterhamu(foto: Team Caterham F1)
Popírá, že by o své závodní místo přišel kvůli údajné hádce s šéfem týmu Tonym Fernandesem. "Ne, to není pravda. Nikdy jsme se nerozkmotřili. Nesouhlasil jsem s tím, co mi letos nabízeli. V tomhle jsem s Tonym nesouhlasil, ale nikdy jsme se nepohádali."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.