Renault Sport F1 pochybuje o tom, že by Honda či Toyota chystali svůj návrat do Formule 1 po zavedení nových V6 turbomotorů
Tyto dvě japonské společnosti v F1 působily, ale obě se po nedostatečných výsledcích stáhly. V poslední době se ale začalo hovořit o návratu Hondy s McLarenem i o návratu Toyoty s Williamsem - obě jako dodavatele nových V6 motorů od roku 2015.
Honda je podle zákulisních informací ve velmi pokročilé fázi vývoje nového motoru, o Toyotě se zatím vedou spekulace, že by se vrátila pod značkou Lexus.
"Pokud by se opravdu chtěli vrátit, proč by se pak neúčastnily plánovacích schůzek? Nikdy jsme v tomto ohledu neobdrželi žádný požadavek. Účastnili jsme se jich vždy pouze Ferrari, Mercedes a my," uvádí zástupce generálního ředitele společnosti Renault Sport F1 - Rob White.
Potvrzuje však, že jejich vstup je teoreticky možný: "Honda a Toyota ale mohou jednoduše požádat FIA o povolení a vstoupit." Podle něj se schůzek v různých fázích účastnilo několik dodavatelů, postupně však všichni odpadli.
"První projektové schůzky proběhly před čtyřmi lety - a zájem byl obrovský: přítomní byli Audi, Cosworth, Ilmor, Honda, Toyota, Mecachrome a další. Jak se to však upřesňovalo, zůstalo pouze PURE. Nyní jsme ale jen my tři."
"Jednoduše si nedokážu představit, že by v roce 2015 vstoupila nějaká společnosti, aniž by chtěla promluvit do pravidel," pochybuje White o vstupu dalších dodavatelů pohonných jednotek.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.