Renault Sport F1 pochybuje o tom, že by Honda či Toyota chystali svůj návrat do Formule 1 po zavedení nových V6 turbomotorů
Tyto dvě japonské společnosti v F1 působily, ale obě se po nedostatečných výsledcích stáhly. V poslední době se ale začalo hovořit o návratu Hondy s McLarenem i o návratu Toyoty s Williamsem - obě jako dodavatele nových V6 motorů od roku 2015.
Honda je podle zákulisních informací ve velmi pokročilé fázi vývoje nového motoru, o Toyotě se zatím vedou spekulace, že by se vrátila pod značkou Lexus.
"Pokud by se opravdu chtěli vrátit, proč by se pak neúčastnily plánovacích schůzek? Nikdy jsme v tomto ohledu neobdrželi žádný požadavek. Účastnili jsme se jich vždy pouze Ferrari, Mercedes a my," uvádí zástupce generálního ředitele společnosti Renault Sport F1 - Rob White.
Potvrzuje však, že jejich vstup je teoreticky možný: "Honda a Toyota ale mohou jednoduše požádat FIA o povolení a vstoupit." Podle něj se schůzek v různých fázích účastnilo několik dodavatelů, postupně však všichni odpadli.
"První projektové schůzky proběhly před čtyřmi lety - a zájem byl obrovský: přítomní byli Audi, Cosworth, Ilmor, Honda, Toyota, Mecachrome a další. Jak se to však upřesňovalo, zůstalo pouze PURE. Nyní jsme ale jen my tři."
"Jednoduše si nedokážu představit, že by v roce 2015 vstoupila nějaká společnosti, aniž by chtěla promluvit do pravidel," pochybuje White o vstupu dalších dodavatelů pohonných jednotek.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.