Heikki Kovalainen dnes poprvé usedl do letošního Caterhamu CT03. V prvním pátečním tréninku dostal možnost se svést s CT03 a jízdu s ním popisuje jako "jízdu na hraně".
Jednatřicetiletý Fin, který má za sebou 109 Grand Prix, byl povolán stájí Caterham zpět, aby ohodnotil výkonnost letošního vozu a otestoval připravované novinky. Letošní vůz je velmi podobný tomu, se kterým tým Caterham dokončoval loňskou sezonu. I přesto, že auto je postaveno kolem stejného monokoku, tak podle Kovalainena je jízda s ním mnohem těžší.
"Upřímně, při jízdě jsem měl pocit, že zde není absolutně žádný prostor pro chybu. V zatáčkách je to, jako byste balancovali na hraně ostrého nože. Auto je hůře vyvážené než loni. Jezdí se s ním hůř než vloni, je více nekonzistentní," říká Heikki Kovalainen.
"Částečně mě to nepřekvapuje, zvláště vzhledem k úpravám, které byly na voze provedeny - změnila se výška a také tuhost." Heikki jezdil s vozem Gieda van der Gardeho ve specifikaci z Šanghaje. Na druhém voze, Charlese Pica, tým zkoušel nové modifikace. Podle plánu by měl kompletní nový balíček, který se na vůz dostane až v Barceloně, vyzkoušet právě Kovalainen.
Heikkimu se lépe jezdilo s loňským autem CT01 (foto: Team Caterham F1)
Podle názoru zkušeného závodníka by změny v nastavení měly zlepšit problémy s řízením. Dalším faktorem jsou podle bývalého jezdce Renaultu a McLarenu také letošní pneumatiky Pirelli. Ostatní týmy se s nimi dokázaly vyrovnat mnohem lépe. "Část těch problémů je spojena s nastavením auta. I když jsme ho zlepšili, musíme dále pracovat na zádi vozu.
Ten musí být silnější. Nejsme jediní [kteří s ním bojují], částečným řešením by mohly být pneumatiky. Bylo by zajímavé přijít na to, proč některé vozy nemají s vyvážením takový problém jako ostatní. Problém není jen o přítlaku, je to také o mechanické části."
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.