Heikki Kovalainen dnes poprvé usedl do letošního Caterhamu CT03. V prvním pátečním tréninku dostal možnost se svést s CT03 a jízdu s ním popisuje jako "jízdu na hraně".
Jednatřicetiletý Fin, který má za sebou 109 Grand Prix, byl povolán stájí Caterham zpět, aby ohodnotil výkonnost letošního vozu a otestoval připravované novinky. Letošní vůz je velmi podobný tomu, se kterým tým Caterham dokončoval loňskou sezonu. I přesto, že auto je postaveno kolem stejného monokoku, tak podle Kovalainena je jízda s ním mnohem těžší.
"Upřímně, při jízdě jsem měl pocit, že zde není absolutně žádný prostor pro chybu. V zatáčkách je to, jako byste balancovali na hraně ostrého nože. Auto je hůře vyvážené než loni. Jezdí se s ním hůř než vloni, je více nekonzistentní," říká Heikki Kovalainen.
"Částečně mě to nepřekvapuje, zvláště vzhledem k úpravám, které byly na voze provedeny - změnila se výška a také tuhost." Heikki jezdil s vozem Gieda van der Gardeho ve specifikaci z Šanghaje. Na druhém voze, Charlese Pica, tým zkoušel nové modifikace. Podle plánu by měl kompletní nový balíček, který se na vůz dostane až v Barceloně, vyzkoušet právě Kovalainen.
Heikkimu se lépe jezdilo s loňským autem CT01 (foto: Team Caterham F1)
Podle názoru zkušeného závodníka by změny v nastavení měly zlepšit problémy s řízením. Dalším faktorem jsou podle bývalého jezdce Renaultu a McLarenu také letošní pneumatiky Pirelli. Ostatní týmy se s nimi dokázaly vyrovnat mnohem lépe. "Část těch problémů je spojena s nastavením auta. I když jsme ho zlepšili, musíme dále pracovat na zádi vozu.
Ten musí být silnější. Nejsme jediní [kteří s ním bojují], částečným řešením by mohly být pneumatiky. Bylo by zajímavé přijít na to, proč některé vozy nemají s vyvážením takový problém jako ostatní. Problém není jen o přítlaku, je to také o mechanické části."
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.