Heikki Kovalainen dnes poprvé usedl do letošního Caterhamu CT03. V prvním pátečním tréninku dostal možnost se svést s CT03 a jízdu s ním popisuje jako "jízdu na hraně".
Jednatřicetiletý Fin, který má za sebou 109 Grand Prix, byl povolán stájí Caterham zpět, aby ohodnotil výkonnost letošního vozu a otestoval připravované novinky. Letošní vůz je velmi podobný tomu, se kterým tým Caterham dokončoval loňskou sezonu. I přesto, že auto je postaveno kolem stejného monokoku, tak podle Kovalainena je jízda s ním mnohem těžší.
"Upřímně, při jízdě jsem měl pocit, že zde není absolutně žádný prostor pro chybu. V zatáčkách je to, jako byste balancovali na hraně ostrého nože. Auto je hůře vyvážené než loni. Jezdí se s ním hůř než vloni, je více nekonzistentní," říká Heikki Kovalainen.
"Částečně mě to nepřekvapuje, zvláště vzhledem k úpravám, které byly na voze provedeny - změnila se výška a také tuhost." Heikki jezdil s vozem Gieda van der Gardeho ve specifikaci z Šanghaje. Na druhém voze, Charlese Pica, tým zkoušel nové modifikace. Podle plánu by měl kompletní nový balíček, který se na vůz dostane až v Barceloně, vyzkoušet právě Kovalainen.
Heikkimu se lépe jezdilo s loňským autem CT01 (foto: Team Caterham F1)
Podle názoru zkušeného závodníka by změny v nastavení měly zlepšit problémy s řízením. Dalším faktorem jsou podle bývalého jezdce Renaultu a McLarenu také letošní pneumatiky Pirelli. Ostatní týmy se s nimi dokázaly vyrovnat mnohem lépe. "Část těch problémů je spojena s nastavením auta. I když jsme ho zlepšili, musíme dále pracovat na zádi vozu.
Ten musí být silnější. Nejsme jediní [kteří s ním bojují], částečným řešením by mohly být pneumatiky. Bylo by zajímavé přijít na to, proč některé vozy nemají s vyvážením takový problém jako ostatní. Problém není jen o přítlaku, je to také o mechanické části."
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.