Heikki Kovalainen dnes poprvé usedl do letošního Caterhamu CT03. V prvním pátečním tréninku dostal možnost se svést s CT03 a jízdu s ním popisuje jako "jízdu na hraně".
Jednatřicetiletý Fin, který má za sebou 109 Grand Prix, byl povolán stájí Caterham zpět, aby ohodnotil výkonnost letošního vozu a otestoval připravované novinky. Letošní vůz je velmi podobný tomu, se kterým tým Caterham dokončoval loňskou sezonu. I přesto, že auto je postaveno kolem stejného monokoku, tak podle Kovalainena je jízda s ním mnohem těžší.
"Upřímně, při jízdě jsem měl pocit, že zde není absolutně žádný prostor pro chybu. V zatáčkách je to, jako byste balancovali na hraně ostrého nože. Auto je hůře vyvážené než loni. Jezdí se s ním hůř než vloni, je více nekonzistentní," říká Heikki Kovalainen.
"Částečně mě to nepřekvapuje, zvláště vzhledem k úpravám, které byly na voze provedeny - změnila se výška a také tuhost." Heikki jezdil s vozem Gieda van der Gardeho ve specifikaci z Šanghaje. Na druhém voze, Charlese Pica, tým zkoušel nové modifikace. Podle plánu by měl kompletní nový balíček, který se na vůz dostane až v Barceloně, vyzkoušet právě Kovalainen.
Heikkimu se lépe jezdilo s loňským autem CT01 (foto: Team Caterham F1)
Podle názoru zkušeného závodníka by změny v nastavení měly zlepšit problémy s řízením. Dalším faktorem jsou podle bývalého jezdce Renaultu a McLarenu také letošní pneumatiky Pirelli. Ostatní týmy se s nimi dokázaly vyrovnat mnohem lépe. "Část těch problémů je spojena s nastavením auta. I když jsme ho zlepšili, musíme dále pracovat na zádi vozu.
Ten musí být silnější. Nejsme jediní [kteří s ním bojují], částečným řešením by mohly být pneumatiky. Bylo by zajímavé přijít na to, proč některé vozy nemají s vyvážením takový problém jako ostatní. Problém není jen o přítlaku, je to také o mechanické části."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.