Heikki Kovalainen dnes poprvé usedl do letošního Caterhamu CT03. V prvním pátečním tréninku dostal možnost se svést s CT03 a jízdu s ním popisuje jako "jízdu na hraně".
Jednatřicetiletý Fin, který má za sebou 109 Grand Prix, byl povolán stájí Caterham zpět, aby ohodnotil výkonnost letošního vozu a otestoval připravované novinky. Letošní vůz je velmi podobný tomu, se kterým tým Caterham dokončoval loňskou sezonu. I přesto, že auto je postaveno kolem stejného monokoku, tak podle Kovalainena je jízda s ním mnohem těžší.
"Upřímně, při jízdě jsem měl pocit, že zde není absolutně žádný prostor pro chybu. V zatáčkách je to, jako byste balancovali na hraně ostrého nože. Auto je hůře vyvážené než loni. Jezdí se s ním hůř než vloni, je více nekonzistentní," říká Heikki Kovalainen.
"Částečně mě to nepřekvapuje, zvláště vzhledem k úpravám, které byly na voze provedeny - změnila se výška a také tuhost." Heikki jezdil s vozem Gieda van der Gardeho ve specifikaci z Šanghaje. Na druhém voze, Charlese Pica, tým zkoušel nové modifikace. Podle plánu by měl kompletní nový balíček, který se na vůz dostane až v Barceloně, vyzkoušet právě Kovalainen.
Heikkimu se lépe jezdilo s loňským autem CT01 (foto: Team Caterham F1)
Podle názoru zkušeného závodníka by změny v nastavení měly zlepšit problémy s řízením. Dalším faktorem jsou podle bývalého jezdce Renaultu a McLarenu také letošní pneumatiky Pirelli. Ostatní týmy se s nimi dokázaly vyrovnat mnohem lépe. "Část těch problémů je spojena s nastavením auta. I když jsme ho zlepšili, musíme dále pracovat na zádi vozu.
Ten musí být silnější. Nejsme jediní [kteří s ním bojují], částečným řešením by mohly být pneumatiky. Bylo by zajímavé přijít na to, proč některé vozy nemají s vyvážením takový problém jako ostatní. Problém není jen o přítlaku, je to také o mechanické části."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.