Heikki Kovalainen se vrací za volant - zatím se má jako rezervní pilot Caterhamu zúčastnit jen několika pátečních tréninků. Doufá ale, že se ve Formuli 1 opět dostane i k závodění.
Bývalý pilot Renaultu, McLarenu a Caterhamu má týmu pomoci v trénincích vyhodnotit nové díly a pneumatiky před nasazením nového vozu 2013 (Caterham dosud jezdí s loňským hybridem) a určením směru vývoje.
Věří, že tato pozice, jeho zpětná vazba a výkony mu poskytnou lepší šanci na zisk závodního místa. Zdůrazňuje však, že zatím nemá nic podepsáno: "Momentálně nemám žádný plán pro závodění. Mým plánem je momentálně jezdit v pátky, abych týmu co nejvíce pomohl," říká Kovalainen.
"Samozřejmě, že bych chtěl v budoucnu závodit. To, že jsem tady, mě staví do lepší pozice, pokud by tady či někde jinde bylo k dispozici nějaké závodní místo, což je pro mě dobré," pokračuje sympatický tým, který Caterham kvůli financím musel po loňské sezóně nedobrovolně opustit.
Původně odmítal přijmout roli rezervního pilota, své rozhodnutí však náhle změnil. "Poprvé jsme hovořili o této roli před dlouhou dobou, ale na počátku jsem o to neměl zájem. Když ale sedíte několik měsíců doma a koukáte, jak ostatní jezdí, přemýšlíte o tom, že byste to mohli vzít," vysvětluje svůj obrat.
Kovalainen doufá, že bude moci v F1 opět závodit (foto: Caterham F1 Team)
"Těsně před Malajsií jsem hovořil s Tonym [Fernandesem] a zeptal jsem se ho, jestli bych stále pro tým mohl něco udělat, a on řekl: 'Určitě.' Dalo se to dohromady relativně rychle," dodává Kovalainen.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.