Heikki Kovalainen se vrací za volant - zatím se má jako rezervní pilot Caterhamu zúčastnit jen několika pátečních tréninků. Doufá ale, že se ve Formuli 1 opět dostane i k závodění.
Bývalý pilot Renaultu, McLarenu a Caterhamu má týmu pomoci v trénincích vyhodnotit nové díly a pneumatiky před nasazením nového vozu 2013 (Caterham dosud jezdí s loňským hybridem) a určením směru vývoje.
Věří, že tato pozice, jeho zpětná vazba a výkony mu poskytnou lepší šanci na zisk závodního místa. Zdůrazňuje však, že zatím nemá nic podepsáno: "Momentálně nemám žádný plán pro závodění. Mým plánem je momentálně jezdit v pátky, abych týmu co nejvíce pomohl," říká Kovalainen.
"Samozřejmě, že bych chtěl v budoucnu závodit. To, že jsem tady, mě staví do lepší pozice, pokud by tady či někde jinde bylo k dispozici nějaké závodní místo, což je pro mě dobré," pokračuje sympatický tým, který Caterham kvůli financím musel po loňské sezóně nedobrovolně opustit.
Původně odmítal přijmout roli rezervního pilota, své rozhodnutí však náhle změnil. "Poprvé jsme hovořili o této roli před dlouhou dobou, ale na počátku jsem o to neměl zájem. Když ale sedíte několik měsíců doma a koukáte, jak ostatní jezdí, přemýšlíte o tom, že byste to mohli vzít," vysvětluje svůj obrat.
Kovalainen doufá, že bude moci v F1 opět závodit (foto: Caterham F1 Team)
"Těsně před Malajsií jsem hovořil s Tonym [Fernandesem] a zeptal jsem se ho, jestli bych stále pro tým mohl něco udělat, a on řekl: 'Určitě.' Dalo se to dohromady relativně rychle," dodává Kovalainen.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.