Heikki Kovalainen se vrací za volant - zatím se má jako rezervní pilot Caterhamu zúčastnit jen několika pátečních tréninků. Doufá ale, že se ve Formuli 1 opět dostane i k závodění.
Bývalý pilot Renaultu, McLarenu a Caterhamu má týmu pomoci v trénincích vyhodnotit nové díly a pneumatiky před nasazením nového vozu 2013 (Caterham dosud jezdí s loňským hybridem) a určením směru vývoje.
Věří, že tato pozice, jeho zpětná vazba a výkony mu poskytnou lepší šanci na zisk závodního místa. Zdůrazňuje však, že zatím nemá nic podepsáno: "Momentálně nemám žádný plán pro závodění. Mým plánem je momentálně jezdit v pátky, abych týmu co nejvíce pomohl," říká Kovalainen.
"Samozřejmě, že bych chtěl v budoucnu závodit. To, že jsem tady, mě staví do lepší pozice, pokud by tady či někde jinde bylo k dispozici nějaké závodní místo, což je pro mě dobré," pokračuje sympatický tým, který Caterham kvůli financím musel po loňské sezóně nedobrovolně opustit.
Původně odmítal přijmout roli rezervního pilota, své rozhodnutí však náhle změnil. "Poprvé jsme hovořili o této roli před dlouhou dobou, ale na počátku jsem o to neměl zájem. Když ale sedíte několik měsíců doma a koukáte, jak ostatní jezdí, přemýšlíte o tom, že byste to mohli vzít," vysvětluje svůj obrat.
Kovalainen doufá, že bude moci v F1 opět závodit (foto: Caterham F1 Team)
"Těsně před Malajsií jsem hovořil s Tonym [Fernandesem] a zeptal jsem se ho, jestli bych stále pro tým mohl něco udělat, a on řekl: 'Určitě.' Dalo se to dohromady relativně rychle," dodává Kovalainen.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.