Co na manévry svého svěřence Sebastiana Vettela říká jeho největší podporovatel a odborný poradce Red Bullu v jedné osobě - Helmut Marko?
"Musíme si to všechno projít. Samozřejmě, že to není to, co jsme čekali. Po poslední zastávce jsme viděli, že byl Seb velmi, velmi rychlý ve svém výjezdovém kole, takže bylo zřejmé, že se sjedou dohromady nebo budou bok po boku. To byl problém. Předtím to nebylo potřeba, protože byli daleko od sebe," uvedl Marko.
"Tým udělal správnou věc, řekli jsme pilotům, aby drželi své pozice, a najednou jeli bok po boku. V této fázi se to vymklo kontrole. Ukazuje to však, že nemáme jedničku a dvojku jako Mercedes," odvádí pozornost k týmové režii Mercedesu, který v Sepangu zakázal Nicovi Rosbergovi předjet Lewise Hamiltona, jenž musel v závěru výrazně šetřit palivo.
"Ale tak by to být nemělo, protože jsme si všichni dělali starosti o opotřebení pneumatik, a měli jsme štěstí, že jsme dojeli na prvním a druhém místě," vzpomíná Marko. "Musíme si to interně vyřešit."
"Je to pozitivní věc, není to jako u Mercedesu: 'Bum, zůstaň za ním.' Když máte kluky, jako jsou Sebastian a Mark, nedá se to v takových situacích žádným způsobem řídit," pokračuje pravá ruka majitele Red Bullu Dietricha Mateschitze.
Sebastian Vettel s Helmutem Markem v garáži Red Bullu (foto: Red Bull Racing)
"Velmi těžko se to zvládá, ale nakonec jsme měli štěstí, protože pneumatiky vydržely pohromadě mnohem lépe, než jsme očekávali. Oba zajížděli v posledním stintu velmi rychlá kola, takže bychom možná měli být o něco méně kritičtí vůči Pirelli," pokračuje Marko.
A co říká na Vettelův požadavek v dřívější fázi závodu, kdy chtěl, aby ho tým "odstranil z cesty," protože si myslel, že je mnohem rychlejší? "Bylo to správné, protože za ním byl Hamilton a dostával se do DRS. Mark dostal zprávu a ihned zrychlil, takže to fungovalo tak, jak by tým měl fungovat.
Jen říkal, že je Mark příliš pomalý. Podívejte se na to, co se dělo vzadu: byli tam Hamilton a Rosberg. Nejen, že se dostávali do DRS, ale také hrozilo, že by nás mohli podseknout," cituje Marka novinář Adam Cooper.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.
V nové sérii Drive to Survive fanoušci opět nahlédnou do zákulisí, kde se odhalují rozhovory, které běžnému publiku zůstaly skryté a nikdy neunikly do médií. Jedním z těchto momentů je, jak Toto Wolff uzavřel dohodu s Lewisem Hamiltonem, že se nebude snažit přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu.
Bernie Ecclestone prodal svou sbírku 69 historických automobilů, oceněnou na 500 milionů liber, Marku Mateschitzovi, synovi zakladatele Red Bullu. Prodej probíhl soukromou transakcí, protože Ecclestone chtěl, aby vozy skončily u někoho, kdo ocení jejich historickou hodnotu. Mezi nejslavnějšími vozy je Ferrari F2002 Michaela Schumachera a Brabham BT46 Nikiho Laudy.
Ve čtvrtek večer proběhla na milánském Piazza Castello oslava Ferrari, kde Lewis Hamilton a Charles Leclerc předvedli skvělou show. Hamilton ohromil fanoušky jízdami ve Ferrari SF-21, zatímco Leclerc se vrátil k monopostu SF90, se kterým v roce 2019 vyhrál první závod. Britský jezdec se zároveň přizpůsobuje nové roli v týmu a připravuje se na splnění vysokých očekávání tifosi.
Lewis Hamilton se chystá na svůj velkolepý debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, ale už teď čelí otázkám, zda dokáže bojovat o stupně vítězů, nebo ho čeká náročný start v nové éře jeho kariéry.
Alpine prochází zásadními změnami ve vedení i jezdecké sestavě, přičemž Flavio Briatore věří, že tým bude v roce 2027 bojovat o mistrovský titul.
McLaren zahajuje sezónu 2025 Formule 1 s novým postavením – poprvé od roku 1999 se vrací jako obhájce titulu mistrů Poháru konstruktérů.
Testování a simulátorové jízdy nejsou mezi jezdci F1 oblíbené, ale Carlos Sainz si je užívá. Letos zaujal i Lewis Hamilton, který se po přestupu k Ferrari s nadšením vrhl do všech povinností. Jeho přístup ukazuje, že je na novou výzvu připraven naplno.