Co na manévry svého svěřence Sebastiana Vettela říká jeho největší podporovatel a odborný poradce Red Bullu v jedné osobě - Helmut Marko?
"Musíme si to všechno projít. Samozřejmě, že to není to, co jsme čekali. Po poslední zastávce jsme viděli, že byl Seb velmi, velmi rychlý ve svém výjezdovém kole, takže bylo zřejmé, že se sjedou dohromady nebo budou bok po boku. To byl problém. Předtím to nebylo potřeba, protože byli daleko od sebe," uvedl Marko.
"Tým udělal správnou věc, řekli jsme pilotům, aby drželi své pozice, a najednou jeli bok po boku. V této fázi se to vymklo kontrole. Ukazuje to však, že nemáme jedničku a dvojku jako Mercedes," odvádí pozornost k týmové režii Mercedesu, který v Sepangu zakázal Nicovi Rosbergovi předjet Lewise Hamiltona, jenž musel v závěru výrazně šetřit palivo.
"Ale tak by to být nemělo, protože jsme si všichni dělali starosti o opotřebení pneumatik, a měli jsme štěstí, že jsme dojeli na prvním a druhém místě," vzpomíná Marko. "Musíme si to interně vyřešit."
"Je to pozitivní věc, není to jako u Mercedesu: 'Bum, zůstaň za ním.' Když máte kluky, jako jsou Sebastian a Mark, nedá se to v takových situacích žádným způsobem řídit," pokračuje pravá ruka majitele Red Bullu Dietricha Mateschitze.
Sebastian Vettel s Helmutem Markem v garáži Red Bullu (foto: Red Bull Racing)
"Velmi těžko se to zvládá, ale nakonec jsme měli štěstí, protože pneumatiky vydržely pohromadě mnohem lépe, než jsme očekávali. Oba zajížděli v posledním stintu velmi rychlá kola, takže bychom možná měli být o něco méně kritičtí vůči Pirelli," pokračuje Marko.
A co říká na Vettelův požadavek v dřívější fázi závodu, kdy chtěl, aby ho tým "odstranil z cesty," protože si myslel, že je mnohem rychlejší? "Bylo to správné, protože za ním byl Hamilton a dostával se do DRS. Mark dostal zprávu a ihned zrychlil, takže to fungovalo tak, jak by tým měl fungovat.
Jen říkal, že je Mark příliš pomalý. Podívejte se na to, co se dělo vzadu: byli tam Hamilton a Rosberg. Nejen, že se dostávali do DRS, ale také hrozilo, že by nás mohli podseknout," cituje Marka novinář Adam Cooper.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.