Co na manévry svého svěřence Sebastiana Vettela říká jeho největší podporovatel a odborný poradce Red Bullu v jedné osobě - Helmut Marko?
"Musíme si to všechno projít. Samozřejmě, že to není to, co jsme čekali. Po poslední zastávce jsme viděli, že byl Seb velmi, velmi rychlý ve svém výjezdovém kole, takže bylo zřejmé, že se sjedou dohromady nebo budou bok po boku. To byl problém. Předtím to nebylo potřeba, protože byli daleko od sebe," uvedl Marko.
"Tým udělal správnou věc, řekli jsme pilotům, aby drželi své pozice, a najednou jeli bok po boku. V této fázi se to vymklo kontrole. Ukazuje to však, že nemáme jedničku a dvojku jako Mercedes," odvádí pozornost k týmové režii Mercedesu, který v Sepangu zakázal Nicovi Rosbergovi předjet Lewise Hamiltona, jenž musel v závěru výrazně šetřit palivo.
"Ale tak by to být nemělo, protože jsme si všichni dělali starosti o opotřebení pneumatik, a měli jsme štěstí, že jsme dojeli na prvním a druhém místě," vzpomíná Marko. "Musíme si to interně vyřešit."
"Je to pozitivní věc, není to jako u Mercedesu: 'Bum, zůstaň za ním.' Když máte kluky, jako jsou Sebastian a Mark, nedá se to v takových situacích žádným způsobem řídit," pokračuje pravá ruka majitele Red Bullu Dietricha Mateschitze.
Sebastian Vettel s Helmutem Markem v garáži Red Bullu (foto: Red Bull Racing)
"Velmi těžko se to zvládá, ale nakonec jsme měli štěstí, protože pneumatiky vydržely pohromadě mnohem lépe, než jsme očekávali. Oba zajížděli v posledním stintu velmi rychlá kola, takže bychom možná měli být o něco méně kritičtí vůči Pirelli," pokračuje Marko.
A co říká na Vettelův požadavek v dřívější fázi závodu, kdy chtěl, aby ho tým "odstranil z cesty," protože si myslel, že je mnohem rychlejší? "Bylo to správné, protože za ním byl Hamilton a dostával se do DRS. Mark dostal zprávu a ihned zrychlil, takže to fungovalo tak, jak by tým měl fungovat.
Jen říkal, že je Mark příliš pomalý. Podívejte se na to, co se dělo vzadu: byli tam Hamilton a Rosberg. Nejen, že se dostávali do DRS, ale také hrozilo, že by nás mohli podseknout," cituje Marka novinář Adam Cooper.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.