Deštivé počasí zapříčinilo, že týmy zatím nemají příliš informací, ze kterých by mohly zjistit, jak si vedou v porovnání s ostatními. Grosjean věří, že Lotus patří mezi čtyři-pět nejlepších vozů, Buttona zaujala rychlost a vyrovnanost výkonů Mercedesu.
Předsezonní testy v Barceloně byly velmi ovlivněny deštivým počasím. Paddockem se tak z různých stran ozývá, že týmy nejsou příliš připraveny a že nemají tušení, jak si momentálně stojí v porovnání s ostatními.
Od Ferrari zatím přicházejí pozitivní i opatrné zprávy. Fernando Alonso dnes poté, co se nechal slyšet, že na nejrychlejší vozy zatím ztrácejí, uvedl, že je F138 o 200% lepší auto než to loňské.
V nejistotě jsou také u McLarenu. "Opravdu nevím, kdo je rychlý a kdo ne. Řekl bych, že jeden tým podává stále dobré výkony a je stabilní a to je Mercedes," okomentoval situaci Jenson Button.
"Potřebuji ještě více času v autě, abychom zapracovali na nastavení. Dnes to byl první den, kde jsem pracoval na nastavení, které nám pomohlo jít dál. V takovém počasí je nezvyklé mít tak dobrý den. Jsem spokojen s progresem, ale je třeba ještě hodně věcí udělat," upozornil.
V Barceloně trápil piloty i týmy déšť (foto: Lotus F1 Team)
"Potřebujeme sucho tak dva dny a teploty na okruhu kolem dvaceti, třiceti stupňů. Takové podmínky jsem nezažil od Jerezu. Jezdím v šílené zimě, takže by bylo pěkné řídit v teplejším počasí, podobnému tomu v Melbourne," přiznal Button.
Romain Grosjean naopak oproti loňskému roku prý ví, jak to vypadá s Lotusem. "Nevím jak tým, ale já oproti loňsku tuším, jak si vedeme. Kvalifikace v Melbourne byla pro mě překvapením... Teď vím, že patříme mezi čtyři nebo pět nejlepších vozů," řekl.
Dodal, že situace rozhodně není ideální, avšak počasí zkrátka nemůže ovlivnit. A jací podle něj budou jeho hlavní rivalové? "V dešti vypadal dobře Mercedes, byl hodně, hodně rychlý. Když bylo sucho tak McLaren, ten byl rychlý. Ještě nevíme, jak je na tom Ferrari, ale Red Bull bude rychlý. Mercedes by měl být v pořádku - bude to hodně těsné," domnívá se šestadvacetiletý Francouz.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.