Deštivé počasí zapříčinilo, že týmy zatím nemají příliš informací, ze kterých by mohly zjistit, jak si vedou v porovnání s ostatními. Grosjean věří, že Lotus patří mezi čtyři-pět nejlepších vozů, Buttona zaujala rychlost a vyrovnanost výkonů Mercedesu.
Předsezonní testy v Barceloně byly velmi ovlivněny deštivým počasím. Paddockem se tak z různých stran ozývá, že týmy nejsou příliš připraveny a že nemají tušení, jak si momentálně stojí v porovnání s ostatními.
Od Ferrari zatím přicházejí pozitivní i opatrné zprávy. Fernando Alonso dnes poté, co se nechal slyšet, že na nejrychlejší vozy zatím ztrácejí, uvedl, že je F138 o 200% lepší auto než to loňské.
V nejistotě jsou také u McLarenu. "Opravdu nevím, kdo je rychlý a kdo ne. Řekl bych, že jeden tým podává stále dobré výkony a je stabilní a to je Mercedes," okomentoval situaci Jenson Button.
"Potřebuji ještě více času v autě, abychom zapracovali na nastavení. Dnes to byl první den, kde jsem pracoval na nastavení, které nám pomohlo jít dál. V takovém počasí je nezvyklé mít tak dobrý den. Jsem spokojen s progresem, ale je třeba ještě hodně věcí udělat," upozornil.
V Barceloně trápil piloty i týmy déšť (foto: Lotus F1 Team)
"Potřebujeme sucho tak dva dny a teploty na okruhu kolem dvaceti, třiceti stupňů. Takové podmínky jsem nezažil od Jerezu. Jezdím v šílené zimě, takže by bylo pěkné řídit v teplejším počasí, podobnému tomu v Melbourne," přiznal Button.
Romain Grosjean naopak oproti loňskému roku prý ví, jak to vypadá s Lotusem. "Nevím jak tým, ale já oproti loňsku tuším, jak si vedeme. Kvalifikace v Melbourne byla pro mě překvapením... Teď vím, že patříme mezi čtyři nebo pět nejlepších vozů," řekl.
Dodal, že situace rozhodně není ideální, avšak počasí zkrátka nemůže ovlivnit. A jací podle něj budou jeho hlavní rivalové? "V dešti vypadal dobře Mercedes, byl hodně, hodně rychlý. Když bylo sucho tak McLaren, ten byl rychlý. Ještě nevíme, jak je na tom Ferrari, ale Red Bull bude rychlý. Mercedes by měl být v pořádku - bude to hodně těsné," domnívá se šestadvacetiletý Francouz.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.