Renault Sport F1 poprvé ukázal svůj nový 1,6litrový šestiválcový turbomotor, který bude od příštího roku pohánět vozy Formule 1.
Nový agregát již podstoupil rozsáhlé testování na dynamometru v továrně Renaultu ve Viry-Chatillon, na dráhu se však nedostane dříve než příští rok.
Sportovní ředitel Renaultu Jean-Michel Jalinier věří, že přesun k ekonomičtějším a technologicky pokročilejším motorům bude velkým přínosem nejen pro automobilky, ale i pro samotný sport. Od roku 2014 dojde k výraznému snížení spotřeby motorů v F1 až o 40 %.
Inženýři Renaultu sledují průběh testování nového motoru na dynamometru
"Bude lepším komunikačním nástrojem než současný motor V8. Pro F1 budeme moci získat zpět nějaké fanoušky," domnívá se Jalinier.
Technický ředitel Renaultu Rob White také věří, že nové pohonné jednotky poskytnou dobrou podívanou a zároveň budou důležitějšími než současné osmiválce.
Renault se intenzívně připravuje na příští rok
"F1 bude stále velmi hlučná, stále to bude silná událost. Na testovací stolici můžete vidět, že i při relativně pomalých přeřazeních na dynamometru s relativně pomalými přechody jsou změny převodových poměrů rychlé a výrazné.
A ta velká žhavá červená věc na zádi motoru před převodovkou [systém pro rekuperaci energie] také nabídne nějakou podívanou," dodává White.
Historie motorů v F1 - od roku 2014 přijde další velká změna
© Foto: Renault Sport F1
Více se o připravovaných V6 turbomotorech pro F1 můžete dočíst zde.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.