Renault Sport F1 poprvé ukázal svůj nový 1,6litrový šestiválcový turbomotor, který bude od příštího roku pohánět vozy Formule 1.
Nový agregát již podstoupil rozsáhlé testování na dynamometru v továrně Renaultu ve Viry-Chatillon, na dráhu se však nedostane dříve než příští rok.
Sportovní ředitel Renaultu Jean-Michel Jalinier věří, že přesun k ekonomičtějším a technologicky pokročilejším motorům bude velkým přínosem nejen pro automobilky, ale i pro samotný sport. Od roku 2014 dojde k výraznému snížení spotřeby motorů v F1 až o 40 %.
Inženýři Renaultu sledují průběh testování nového motoru na dynamometru
"Bude lepším komunikačním nástrojem než současný motor V8. Pro F1 budeme moci získat zpět nějaké fanoušky," domnívá se Jalinier.
Technický ředitel Renaultu Rob White také věří, že nové pohonné jednotky poskytnou dobrou podívanou a zároveň budou důležitějšími než současné osmiválce.
Renault se intenzívně připravuje na příští rok
"F1 bude stále velmi hlučná, stále to bude silná událost. Na testovací stolici můžete vidět, že i při relativně pomalých přeřazeních na dynamometru s relativně pomalými přechody jsou změny převodových poměrů rychlé a výrazné.
A ta velká žhavá červená věc na zádi motoru před převodovkou [systém pro rekuperaci energie] také nabídne nějakou podívanou," dodává White.
Historie motorů v F1 - od roku 2014 přijde další velká změna
© Foto: Renault Sport F1
Více se o připravovaných V6 turbomotorech pro F1 můžete dočíst zde.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.