Renault nechce za žádnou cenu přijít o své zákazníky, odmítá však spekulace, že by dodával své motory polovině startovního pole. Ohledně dodávek motorů pro rok 2014, kdy nás čeká změna na motory V6, panuje i u Renaultu nejistota.
Renault v současnosti dodává motory 4 týmům - Lotusu, Caterhamu, Red Bullu a Williamsu. Od příští sezony se navíc očekává, že od Ferrari bude chtít k Francouzům přejít i stáj Toro Rosso. Mercedes by chtěl zůstat jako dodavatel motorů pro tři týmy, Ferrari by také nerado přišlo o své zákazníky - Toro Rosso.
Zajímavé je, že dnes na základně týmu ve Viry-Chatillon ve Francii promluvil o plánech Renaultu jejich šéf, Jean-Michel Jalinier. Podle jeho slov by bylo ideální, kdyby mohli dodávat motory menšímu počtu týmů. "Rozhodně ne šesti," odpověděl na otázku Autosportu, kolika týmům bude Renault od nové sezony dodávat motory.
"Pět může připadat v úvahu, ale je to opravdu maximum, protože našim zákazníkům chceme poskytovat i nadále dobrý servis. Podle mého názoru je pět zákazníků opravdu hraniční číslo a pokud bychom se dostali zpět ze čtyř na tři zákazníky, tak bych byl šťastný. Když jsme měli tři zákazníky, tak jsme v oblasti podpory a své práce odváděli opravdu skvělou práci."
Podle Jaliniera je stále moc brzy na to, aby výrobci motorů byly schopni říci týmům, na kolik je nové motory vyjdou. Úvodní odhady ukazují, že by to mělo být více o zhruba 5 milionů EUR. "Nemohu Vám sdělit přesné číslo, protože nevím, na kolik vyjdou náklady.
Hrubá čísla dnešních dnů vycházejí asi takto, ale vy dobře víte, že se to mění tým od tým: 15 milionů EUR na sezonu. Tato cena se skládá z 10 milionů EUR za motory a 5 milionů EUR za KERS a služby. Náklady v sezoně 2014 vzrostou - dostaneme se na částku zhruba 20 milionů EUR za celek spíše než dnešních 15. Jsou to ale jen hrubá čísla, která předkládám potenciálním partnerům."
Sposta týmů vyjádřila obavy o výrazný nárůst nákladů s příchodem motorů V6. I Jaliner přiznává, že se o finanční stránku sportu obával: "Všichni jsme znepokojeni současnou situací a víme, že není ideální. V dnešní době, snad s výjimkou tří týmů, neexituje ve startovním poli stáj, která by neměla problémy s finanční stránkou. Musíme být tudíž velmi obezřetní..."
Podle jeho slov bylo velmi důležité, že se jednání o budoucích pohonných jednotkách účastnil právě Renault: "Momentálně spolupracujeme se čtyřmi týmy, takže máme rozpočet zhruba jako tým středu pole. Všichni naši zákazníci zhruba patří po finanční stránce do středu pole. Takže máme zhruba představu o tom, kolik vše stojí. Těchto znalostí využíváme při jednání s FIA a FOM."
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.