Renault nechce za žádnou cenu přijít o své zákazníky, odmítá však spekulace, že by dodával své motory polovině startovního pole. Ohledně dodávek motorů pro rok 2014, kdy nás čeká změna na motory V6, panuje i u Renaultu nejistota.
Renault v současnosti dodává motory 4 týmům - Lotusu, Caterhamu, Red Bullu a Williamsu. Od příští sezony se navíc očekává, že od Ferrari bude chtít k Francouzům přejít i stáj Toro Rosso. Mercedes by chtěl zůstat jako dodavatel motorů pro tři týmy, Ferrari by také nerado přišlo o své zákazníky - Toro Rosso.
Zajímavé je, že dnes na základně týmu ve Viry-Chatillon ve Francii promluvil o plánech Renaultu jejich šéf, Jean-Michel Jalinier. Podle jeho slov by bylo ideální, kdyby mohli dodávat motory menšímu počtu týmů. "Rozhodně ne šesti," odpověděl na otázku Autosportu, kolika týmům bude Renault od nové sezony dodávat motory.
"Pět může připadat v úvahu, ale je to opravdu maximum, protože našim zákazníkům chceme poskytovat i nadále dobrý servis. Podle mého názoru je pět zákazníků opravdu hraniční číslo a pokud bychom se dostali zpět ze čtyř na tři zákazníky, tak bych byl šťastný. Když jsme měli tři zákazníky, tak jsme v oblasti podpory a své práce odváděli opravdu skvělou práci."
Podle Jaliniera je stále moc brzy na to, aby výrobci motorů byly schopni říci týmům, na kolik je nové motory vyjdou. Úvodní odhady ukazují, že by to mělo být více o zhruba 5 milionů EUR. "Nemohu Vám sdělit přesné číslo, protože nevím, na kolik vyjdou náklady.
Hrubá čísla dnešních dnů vycházejí asi takto, ale vy dobře víte, že se to mění tým od tým: 15 milionů EUR na sezonu. Tato cena se skládá z 10 milionů EUR za motory a 5 milionů EUR za KERS a služby. Náklady v sezoně 2014 vzrostou - dostaneme se na částku zhruba 20 milionů EUR za celek spíše než dnešních 15. Jsou to ale jen hrubá čísla, která předkládám potenciálním partnerům."
Sposta týmů vyjádřila obavy o výrazný nárůst nákladů s příchodem motorů V6. I Jaliner přiznává, že se o finanční stránku sportu obával: "Všichni jsme znepokojeni současnou situací a víme, že není ideální. V dnešní době, snad s výjimkou tří týmů, neexituje ve startovním poli stáj, která by neměla problémy s finanční stránkou. Musíme být tudíž velmi obezřetní..."
Podle jeho slov bylo velmi důležité, že se jednání o budoucích pohonných jednotkách účastnil právě Renault: "Momentálně spolupracujeme se čtyřmi týmy, takže máme rozpočet zhruba jako tým středu pole. Všichni naši zákazníci zhruba patří po finanční stránce do středu pole. Takže máme zhruba představu o tom, kolik vše stojí. Těchto znalostí využíváme při jednání s FIA a FOM."
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.