Jaime Alguersuari věřil, že pro letošní sezonu bude opět závodním pilotem F1. Nyní je zklamaný, že dohoda, které věřil, neplatí.
Bývalý závodník Toro Rosso byl spojován s mnoha týmy včetně Force Indie. Nyní se však zdá, že jeho naděje na zisk závodní sedačky už neplatí.
"Nikdy jsem si nepředstavoval, že po nepochopitelném rozhodnutí Red Bullu nepokračovat ve spolupráci pro sezonu 2012, když jsem rok předtím předvedl svoje nejlepší výkony, budu muset tak moc bojovat mimo trať, než začne být zřejmé, že v roce 2013 nebudu v F1," uvedl pro Autosport.
"Ujišťuji všechny, že jsem byl po většinu minulého roku přesvědčen, že mám jistou sedačku v týmu, který pravidelně získává body. To mi říkali a já věřil, že je to pravda. Kvůli tomuto přesvědčení jsem nevyužil další nabídky v jiných motoristických soutěžíchí," řekl španělský závodník.
Dodal také, že F1 se podle něj stala aukcí. Nyní bude pokračovat jako testovací pilot Pirelli a stále doufá, že dostane šanci v roce 2014.
"Skončila moje kariéra v F1 v pouhých 22 letech? Přes všechno pevně věřím, že tomu tak není. Budu pokračovat a budu i nadále aktivní (jako testovací pilot Pirelli) a dokončím více kilometrů, než jakýkoliv třetí pilot. Vím, kolik mi je, znám své traťové rekordy a jsem přesvědčen, že si zasloužím vítězné auto v F1. A budu o něj bojovat," nechal se slyšet Alguersuari.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.