Ferrari jako druhý ze tří stájí dominujících loňskému roku představilo svůj vůz - F138. Na něj se podíval uznávaný expert na F1 a bývalý konstruktér monopostů Gary Anderson.
"Na novém Ferrari jsou určité oblasti, které se mi velmi líbí, ale také určité, kterými až tak nadšený nejsem," říká pro začátek ve svém sloupku pro BBC Gary Anderson. Nechme tedy bývalého konstruktéra podrobně vysvětlit, co tím měl na mysli.
"Zadní část vozu, mám na mysli tu část, která je se nachází za motorem, se zdá být dobrým krokem vpřed. Vloni se jednalo o rozhodující oblast, Ferrari se právě zde nejvíce ztrácelo. Tok vzduchu zde nebyl hladký a byl narušován."
"Letos je celá tahle část daleko hladší. Oblast "láhve od koly" - místa, kde se karoserie zúžuje mezi zadní kola, je tvarováno mnohem více agresivněji. V roce 2012 Ferrari tuto část zanedbalo. Zdá se navíc, že mají velmi malou převodovku, protože karoserie vzadu je velmi úzká a nízká."
Anderson se ve svém hodnocení zaměřuje na zadní část vozů (foto: Scuderia Ferrari)
"To vše je krok správným směrem pro udržení proudu vzduchu v této části tak efektnivním jak jen to jde. Podle mě učinil velký krok vpřed. Zbytkem už si nejsem tak jistý. Ve velmi agresivní snaze o maximální přítlak posunuli začátek části zúžení hodně dopředu, což by ale mohlo vést k problémům.
Je možné, že Ferrari bude jediným týmem, který se vydá touto cestou. Když se podívám na nový McLaren, tak vidím spoustu pozitivních aspektů. Méně už jich nalézám u Ferrari, ale musíme si počkat, jak celý systém bude fungovat na dráze."
Představení Ferrari F138Představení McLarenu MP4-28Představení Sauberu C32
Hodnocení dalších letošních vozů Garym Andersonem:McLaren MP4-28Sauber C32
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.