Ferrari jako druhý ze tří stájí dominujících loňskému roku představilo svůj vůz - F138. Na něj se podíval uznávaný expert na F1 a bývalý konstruktér monopostů Gary Anderson.
"Na novém Ferrari jsou určité oblasti, které se mi velmi líbí, ale také určité, kterými až tak nadšený nejsem," říká pro začátek ve svém sloupku pro BBC Gary Anderson. Nechme tedy bývalého konstruktéra podrobně vysvětlit, co tím měl na mysli.
"Zadní část vozu, mám na mysli tu část, která je se nachází za motorem, se zdá být dobrým krokem vpřed. Vloni se jednalo o rozhodující oblast, Ferrari se právě zde nejvíce ztrácelo. Tok vzduchu zde nebyl hladký a byl narušován."
"Letos je celá tahle část daleko hladší. Oblast "láhve od koly" - místa, kde se karoserie zúžuje mezi zadní kola, je tvarováno mnohem více agresivněji. V roce 2012 Ferrari tuto část zanedbalo. Zdá se navíc, že mají velmi malou převodovku, protože karoserie vzadu je velmi úzká a nízká."
Anderson se ve svém hodnocení zaměřuje na zadní část vozů (foto: Scuderia Ferrari)
"To vše je krok správným směrem pro udržení proudu vzduchu v této části tak efektnivním jak jen to jde. Podle mě učinil velký krok vpřed. Zbytkem už si nejsem tak jistý. Ve velmi agresivní snaze o maximální přítlak posunuli začátek části zúžení hodně dopředu, což by ale mohlo vést k problémům.
Je možné, že Ferrari bude jediným týmem, který se vydá touto cestou. Když se podívám na nový McLaren, tak vidím spoustu pozitivních aspektů. Méně už jich nalézám u Ferrari, ale musíme si počkat, jak celý systém bude fungovat na dráze."
Představení Ferrari F138Představení McLarenu MP4-28Představení Sauberu C32
Hodnocení dalších letošních vozů Garym Andersonem:McLaren MP4-28Sauber C32
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.