Ferrari jako druhý ze tří stájí dominujících loňskému roku představilo svůj vůz - F138. Na něj se podíval uznávaný expert na F1 a bývalý konstruktér monopostů Gary Anderson.
"Na novém Ferrari jsou určité oblasti, které se mi velmi líbí, ale také určité, kterými až tak nadšený nejsem," říká pro začátek ve svém sloupku pro BBC Gary Anderson. Nechme tedy bývalého konstruktéra podrobně vysvětlit, co tím měl na mysli.
"Zadní část vozu, mám na mysli tu část, která je se nachází za motorem, se zdá být dobrým krokem vpřed. Vloni se jednalo o rozhodující oblast, Ferrari se právě zde nejvíce ztrácelo. Tok vzduchu zde nebyl hladký a byl narušován."
"Letos je celá tahle část daleko hladší. Oblast "láhve od koly" - místa, kde se karoserie zúžuje mezi zadní kola, je tvarováno mnohem více agresivněji. V roce 2012 Ferrari tuto část zanedbalo. Zdá se navíc, že mají velmi malou převodovku, protože karoserie vzadu je velmi úzká a nízká."
Anderson se ve svém hodnocení zaměřuje na zadní část vozů (foto: Scuderia Ferrari)
"To vše je krok správným směrem pro udržení proudu vzduchu v této části tak efektnivním jak jen to jde. Podle mě učinil velký krok vpřed. Zbytkem už si nejsem tak jistý. Ve velmi agresivní snaze o maximální přítlak posunuli začátek části zúžení hodně dopředu, což by ale mohlo vést k problémům.
Je možné, že Ferrari bude jediným týmem, který se vydá touto cestou. Když se podívám na nový McLaren, tak vidím spoustu pozitivních aspektů. Méně už jich nalézám u Ferrari, ale musíme si počkat, jak celý systém bude fungovat na dráze."
Představení Ferrari F138Představení McLarenu MP4-28Představení Sauberu C32
Hodnocení dalších letošních vozů Garym Andersonem:McLaren MP4-28Sauber C32
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.