Šéf designer Ferrari, Nicolas Tombazis, uvedl, že letos očekává změny k lepšímu díky organizačním změnám v týmu. A i když podle něj situace kolem jejich aerodynamického tunelu není ideální, věří, že nový F138 bude silný již od prvního závodu.
Na oficiálních stránkách Ferrari Nicolas Tombazis uvedl, že nepovedené sezony z posledních let měly vliv na jeho pozici, když se ukázalo, že příliš mnoho požadavků mu znemožňuje řádně pracovat na mechanických i aerodynamických aspektech vozu.
"Abychom eliminovali tento problém, vytvořili jsme pozici zástupce šéfdesignéra, kterou zastávají dva lidé, kteří se budou střídat u jednotlivých modelů. Přibrali jsme také šéfa aerodynamiky a další zaměstnance, abychom zlepšili naši metodologii v aerodynamice. Mým úkolem je dohlížet na všechny tyto aktivity a poskytne mi to více času věnovat se specifickým aerodynamickým problémům a k přijetí kreativnějšího přístupu. Během posledních let se F1 stala ještě sofistikovanější, takže jedna osoba už nedokáže zvládat všechno," uvedl.
Změny však neproběhly jen v této oblasti - nutnou rekonstrukcí prochází také jejich aerodynamický tunel. "Práce na letošním voze bude prováděna v aerodynamickém tunelu Toyoty v Německu, zatímco vylepšíme tunel v Maranellu, který je celkem starý a potřebuje po těch dvanácti letech, ve kterých nám sloužil, opravit ," upozorňuje Tombazis.
Připouští, že ideální situací by bylo mít tunel v Maranellu a dodává, že nemůže říct, že by Cologna byla perfektním řešením, avšak v rozhodování převážily výhody, které budou plynout z vylepšeného tunelu. A jaké výsledky s novým vozem předpokládá?
"Poslední roky mě naučily nemluvit moc brzy, takže si musíme počkat, jaké dostaneme odpovědi, až vyjedeme na trať. Myslím, že jsme odvedli docela dobrou práci a rozhodně se musíme oproti minulým sezonám zlepšit. Specifikaci vozu, kterou jste mohli vidět při představení, vyzkoušíme při prvních testech. Proběhlo na ní relativně málo vývoje v aero tunelu, avšak přesto věřím, že budeme mít silný balík pro třetí test a pro první závod," nechal se slyšet.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.