Šéf designer Ferrari, Nicolas Tombazis, uvedl, že letos očekává změny k lepšímu díky organizačním změnám v týmu. A i když podle něj situace kolem jejich aerodynamického tunelu není ideální, věří, že nový F138 bude silný již od prvního závodu.
Na oficiálních stránkách Ferrari Nicolas Tombazis uvedl, že nepovedené sezony z posledních let měly vliv na jeho pozici, když se ukázalo, že příliš mnoho požadavků mu znemožňuje řádně pracovat na mechanických i aerodynamických aspektech vozu.
"Abychom eliminovali tento problém, vytvořili jsme pozici zástupce šéfdesignéra, kterou zastávají dva lidé, kteří se budou střídat u jednotlivých modelů. Přibrali jsme také šéfa aerodynamiky a další zaměstnance, abychom zlepšili naši metodologii v aerodynamice. Mým úkolem je dohlížet na všechny tyto aktivity a poskytne mi to více času věnovat se specifickým aerodynamickým problémům a k přijetí kreativnějšího přístupu. Během posledních let se F1 stala ještě sofistikovanější, takže jedna osoba už nedokáže zvládat všechno," uvedl.
Změny však neproběhly jen v této oblasti - nutnou rekonstrukcí prochází také jejich aerodynamický tunel. "Práce na letošním voze bude prováděna v aerodynamickém tunelu Toyoty v Německu, zatímco vylepšíme tunel v Maranellu, který je celkem starý a potřebuje po těch dvanácti letech, ve kterých nám sloužil, opravit ," upozorňuje Tombazis.
Připouští, že ideální situací by bylo mít tunel v Maranellu a dodává, že nemůže říct, že by Cologna byla perfektním řešením, avšak v rozhodování převážily výhody, které budou plynout z vylepšeného tunelu. A jaké výsledky s novým vozem předpokládá?
"Poslední roky mě naučily nemluvit moc brzy, takže si musíme počkat, jaké dostaneme odpovědi, až vyjedeme na trať. Myslím, že jsme odvedli docela dobrou práci a rozhodně se musíme oproti minulým sezonám zlepšit. Specifikaci vozu, kterou jste mohli vidět při představení, vyzkoušíme při prvních testech. Proběhlo na ní relativně málo vývoje v aero tunelu, avšak přesto věřím, že budeme mít silný balík pro třetí test a pro první závod," nechal se slyšet.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.