Scuderia Ferrari dnes v Maranellu slavnostně odhaluje nový monopost F138.
Na vývoj nového vozu dozíral Nikolas Tombazis, vedl jej Simone Resta, který v roce 2001 přestoupil z Minardi (na jeho nástupci pro rok 2014 už naplno pracuje Rory Byrne). Hlavním aerodynamikem je Loic Bigois, jehož Scuderia loni přetáhla z Mercedesu. Tolika změn, jako včera u McLarenu MP4-28, jsme se ale nedočkali.
Zbarvení Ferrari F138 obsahuje černo bílý pruh po stranách a podobně jako ostatní dosud představené monoposty pro sezónu 2013 jde cestou maximální výšky nosu, schod je však podobně jako u McLarenu překryt panelem cudnosti.
Vpředu i vzadu zůstává u zavěšení typu pull-rod, zajímavé jsou pilíře nesoucí přední křídlo, které jsou v horní části rozšířené.
"Prvky karosérie byly přepracovány, aby bylo možno změnit pozici a rozvržení výfuků. Dynamický vstupní otvor nad kokpitem byl také přepracován, stejně jako vstupní otvory v bočnicích, které byly aerodynamicky optimalizovány tak, aby nedošlo k celkové změně chladicího systému," uvádí Ferrari.
"Zadní část vozu je podstatně zúžena a zkosená ve spodní části. Konfigurace předního a zadního křídla vychází přímo z posledních verzí použitých na F2012, částečně proto, že vývoj toho vozu probíhal až do posledního závodu sezóny."
Ferrari slibuje v předsezónních testech, které začínají příští týden v Jerezu, další významné modifikace svého vozu. Očekává od něj okamžité výsledky a mnohem lepší výkonnost než u předchozího F2012.
Zajímavě jsou řešeny bočnice zadního křídla, které jsou na odtokové hraně perforované
Snímek F138 ve vysokém rozlišení najdete mezi plakáty zde: f1news.autoroad.cz/tapetyDalší informace doplníme později.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.