Scuderia Ferrari dnes v Maranellu slavnostně odhaluje nový monopost F138.
Na vývoj nového vozu dozíral Nikolas Tombazis, vedl jej Simone Resta, který v roce 2001 přestoupil z Minardi (na jeho nástupci pro rok 2014 už naplno pracuje Rory Byrne). Hlavním aerodynamikem je Loic Bigois, jehož Scuderia loni přetáhla z Mercedesu. Tolika změn, jako včera u McLarenu MP4-28, jsme se ale nedočkali.
Zbarvení Ferrari F138 obsahuje černo bílý pruh po stranách a podobně jako ostatní dosud představené monoposty pro sezónu 2013 jde cestou maximální výšky nosu, schod je však podobně jako u McLarenu překryt panelem cudnosti.
Vpředu i vzadu zůstává u zavěšení typu pull-rod, zajímavé jsou pilíře nesoucí přední křídlo, které jsou v horní části rozšířené.
"Prvky karosérie byly přepracovány, aby bylo možno změnit pozici a rozvržení výfuků. Dynamický vstupní otvor nad kokpitem byl také přepracován, stejně jako vstupní otvory v bočnicích, které byly aerodynamicky optimalizovány tak, aby nedošlo k celkové změně chladicího systému," uvádí Ferrari.
"Zadní část vozu je podstatně zúžena a zkosená ve spodní části. Konfigurace předního a zadního křídla vychází přímo z posledních verzí použitých na F2012, částečně proto, že vývoj toho vozu probíhal až do posledního závodu sezóny."
Ferrari slibuje v předsezónních testech, které začínají příští týden v Jerezu, další významné modifikace svého vozu. Očekává od něj okamžité výsledky a mnohem lepší výkonnost než u předchozího F2012.
Zajímavě jsou řešeny bočnice zadního křídla, které jsou na odtokové hraně perforované
Snímek F138 ve vysokém rozlišení najdete mezi plakáty zde: f1news.autoroad.cz/tapetyDalší informace doplníme později.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.