Scuderia Ferrari dnes v Maranellu slavnostně odhaluje nový monopost F138.
Na vývoj nového vozu dozíral Nikolas Tombazis, vedl jej Simone Resta, který v roce 2001 přestoupil z Minardi (na jeho nástupci pro rok 2014 už naplno pracuje Rory Byrne). Hlavním aerodynamikem je Loic Bigois, jehož Scuderia loni přetáhla z Mercedesu. Tolika změn, jako včera u McLarenu MP4-28, jsme se ale nedočkali.
Zbarvení Ferrari F138 obsahuje černo bílý pruh po stranách a podobně jako ostatní dosud představené monoposty pro sezónu 2013 jde cestou maximální výšky nosu, schod je však podobně jako u McLarenu překryt panelem cudnosti.
Vpředu i vzadu zůstává u zavěšení typu pull-rod, zajímavé jsou pilíře nesoucí přední křídlo, které jsou v horní části rozšířené.
"Prvky karosérie byly přepracovány, aby bylo možno změnit pozici a rozvržení výfuků. Dynamický vstupní otvor nad kokpitem byl také přepracován, stejně jako vstupní otvory v bočnicích, které byly aerodynamicky optimalizovány tak, aby nedošlo k celkové změně chladicího systému," uvádí Ferrari.
"Zadní část vozu je podstatně zúžena a zkosená ve spodní části. Konfigurace předního a zadního křídla vychází přímo z posledních verzí použitých na F2012, částečně proto, že vývoj toho vozu probíhal až do posledního závodu sezóny."
Ferrari slibuje v předsezónních testech, které začínají příští týden v Jerezu, další významné modifikace svého vozu. Očekává od něj okamžité výsledky a mnohem lepší výkonnost než u předchozího F2012.
Zajímavě jsou řešeny bočnice zadního křídla, které jsou na odtokové hraně perforované
Snímek F138 ve vysokém rozlišení najdete mezi plakáty zde: f1news.autoroad.cz/tapetyDalší informace doplníme později.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.