Maranellská stáj prozradila, že jejich letošní vůz ponese název Ferrari F138.
Nový vůz, se kterým budou letos Fernando Alonso a Felipe Massa bojovat o titul v poháru jezdců a kontruktérů ponese označení F138, jak dnes italská stáj prozradila. Vůz samotný odhalí tento pátek.
Význam jednotlivých částí názvu vysvětlili Italové takto: F již tradičně značí Ferrari, číslice 13 poukazuje na sezonu 2013, v níž bude vůz závodit, a poslední číslo 8 je odvozeno od počtu válců, které má motor pod kapotou vozu.
Po loňském konzervativním názvu F2012 tak jde o další vybočení z řady. Pro lepší přehled si níže můžete prohlédnout, jak Ferrari pojmenovalo své vozy v minulých letech.
Přehled značení monopostů Ferrari od roku 2000:
2000 - Ferrari F1-20002001 - Ferrari F20012002 - Ferrari F20022003 - Ferrari F2003-GA*2004 - Ferrari F20042005 - Ferrari F20052006 - Ferrari 248 F1**2007 - Ferrari F20072008 - Ferrari F20082009 - Ferrari F60***2010 - Ferrari F102011 - Ferrari 150° Italia (původně F150)****2012 - Ferrari F2012
Vysvětlivky:*Písmena GA jsou iniciály Gianni Agnelliho, ředitele FIATu, který zemřel v lednu 2003** Číslo 24 značí objem motoru 2,4 litru, osmička počet válců*** Číslo 60 symbolizuje 60. sezonu šampionátu F1, která v roce 2009 probíhala**** Číslo 150 v názvu symbolizuje 150. výročí sjednocení Itálie. Po sporech s automobilkou Ford musel být název změněn na 150°Italia.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.