Maranellská stáj prozradila, že jejich letošní vůz ponese název Ferrari F138.
Nový vůz, se kterým budou letos Fernando Alonso a Felipe Massa bojovat o titul v poháru jezdců a kontruktérů ponese označení F138, jak dnes italská stáj prozradila. Vůz samotný odhalí tento pátek.
Význam jednotlivých částí názvu vysvětlili Italové takto: F již tradičně značí Ferrari, číslice 13 poukazuje na sezonu 2013, v níž bude vůz závodit, a poslední číslo 8 je odvozeno od počtu válců, které má motor pod kapotou vozu.
Po loňském konzervativním názvu F2012 tak jde o další vybočení z řady. Pro lepší přehled si níže můžete prohlédnout, jak Ferrari pojmenovalo své vozy v minulých letech.
Přehled značení monopostů Ferrari od roku 2000:
2000 - Ferrari F1-20002001 - Ferrari F20012002 - Ferrari F20022003 - Ferrari F2003-GA*2004 - Ferrari F20042005 - Ferrari F20052006 - Ferrari 248 F1**2007 - Ferrari F20072008 - Ferrari F20082009 - Ferrari F60***2010 - Ferrari F102011 - Ferrari 150° Italia (původně F150)****2012 - Ferrari F2012
Vysvětlivky:*Písmena GA jsou iniciály Gianni Agnelliho, ředitele FIATu, který zemřel v lednu 2003** Číslo 24 značí objem motoru 2,4 litru, osmička počet válců*** Číslo 60 symbolizuje 60. sezonu šampionátu F1, která v roce 2009 probíhala**** Číslo 150 v názvu symbolizuje 150. výročí sjednocení Itálie. Po sporech s automobilkou Ford musel být název změněn na 150°Italia.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.