Maranellská stáj prozradila, že jejich letošní vůz ponese název Ferrari F138.
Nový vůz, se kterým budou letos Fernando Alonso a Felipe Massa bojovat o titul v poháru jezdců a kontruktérů ponese označení F138, jak dnes italská stáj prozradila. Vůz samotný odhalí tento pátek.
Význam jednotlivých částí názvu vysvětlili Italové takto: F již tradičně značí Ferrari, číslice 13 poukazuje na sezonu 2013, v níž bude vůz závodit, a poslední číslo 8 je odvozeno od počtu válců, které má motor pod kapotou vozu.
Po loňském konzervativním názvu F2012 tak jde o další vybočení z řady. Pro lepší přehled si níže můžete prohlédnout, jak Ferrari pojmenovalo své vozy v minulých letech.
Přehled značení monopostů Ferrari od roku 2000:
2000 - Ferrari F1-20002001 - Ferrari F20012002 - Ferrari F20022003 - Ferrari F2003-GA*2004 - Ferrari F20042005 - Ferrari F20052006 - Ferrari 248 F1**2007 - Ferrari F20072008 - Ferrari F20082009 - Ferrari F60***2010 - Ferrari F102011 - Ferrari 150° Italia (původně F150)****2012 - Ferrari F2012
Vysvětlivky:*Písmena GA jsou iniciály Gianni Agnelliho, ředitele FIATu, který zemřel v lednu 2003** Číslo 24 značí objem motoru 2,4 litru, osmička počet válců*** Číslo 60 symbolizuje 60. sezonu šampionátu F1, která v roce 2009 probíhala**** Číslo 150 v názvu symbolizuje 150. výročí sjednocení Itálie. Po sporech s automobilkou Ford musel být název změněn na 150°Italia.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.