Minulý týden byl oznámen přestup výkonného ředitele a spolumajitele Williamsu k Mercedesu. Jak hodlá Toto Wolff naložit s akciemi svého dřívějšího zaměstnavatele?
Wolff je zkušeným manažerem, který se již léta pohybuje v motosportu. Od roku 2009 vlastní akcie Williamsu, a byť se po přestupu na výkonnou pozici u Mercedesu vzdal svých funkcí u britského týmu, svůj majetkový podíl ponechává. K němu nyní dokoupil 30 % akcií Mercedesu GP, jehož 60 % vlastní mateřský Daimler a 10 % nevýkonný ředitel Niki Lauda.
Co teď Wolff udělá s akciemi Williamsu? "Nemám konkrétní plány na prodej akcií [Williamsu]. Budu se jim pečlivě věnovat," vysvětluje, aniž by si dělal starosti s možným střetem zájmů.
"Znamená to, že budu zvažovat všechny možnosti a alternativy, zda je Frank Williams odkoupí zpět, zda je odkoupí některý ze současných investorů nebo si je ponechám tak dlouho, jak to podle mě bude přijatelné a vhodné z korporátního pohledu.
Wolff se však vlastnictvím akcií obou týmů stává předmětem střetu zájmů. Williams a Mercedes jsou ve Formuli 1 přímými soupeři a mnozí nepovažují za správné, aby ředitel jednoho týmu držel významnější balík akcií druhého.
Susie Wolffová se svým manželem Totem (foto: Daimler AG)
U Wolffa je to ještě markantnější, protože jeho majetkový podíl ve Williamsu je velký a do vysokého postavení u Mercedesu přešel z postu výkonného ředitele. Jeho manželka Susie navíc dále zůstává vývojovou pilotkou týmu z Grove, který včera oznámil, že si jako první vyzkouší nový monopost Williams FW35 (více zde).
Právník Charles Braithwaite z advokátní kanceláře Collyer Bristow pro Telegraph uvádí: "Nezáleží na tom, jestli Wolff jedná zcela bezúhonně a nezávisle, nebo zda může oprávněně tvrdit, že vlastně nedochází k žádnému středu zájmů. Stále to bude vnímáno jako zjevný či potenciální konflikt."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.