Minulý týden byl oznámen přestup výkonného ředitele a spolumajitele Williamsu k Mercedesu. Jak hodlá Toto Wolff naložit s akciemi svého dřívějšího zaměstnavatele?
Wolff je zkušeným manažerem, který se již léta pohybuje v motosportu. Od roku 2009 vlastní akcie Williamsu, a byť se po přestupu na výkonnou pozici u Mercedesu vzdal svých funkcí u britského týmu, svůj majetkový podíl ponechává. K němu nyní dokoupil 30 % akcií Mercedesu GP, jehož 60 % vlastní mateřský Daimler a 10 % nevýkonný ředitel Niki Lauda.
Co teď Wolff udělá s akciemi Williamsu? "Nemám konkrétní plány na prodej akcií [Williamsu]. Budu se jim pečlivě věnovat," vysvětluje, aniž by si dělal starosti s možným střetem zájmů.
"Znamená to, že budu zvažovat všechny možnosti a alternativy, zda je Frank Williams odkoupí zpět, zda je odkoupí některý ze současných investorů nebo si je ponechám tak dlouho, jak to podle mě bude přijatelné a vhodné z korporátního pohledu.
Wolff se však vlastnictvím akcií obou týmů stává předmětem střetu zájmů. Williams a Mercedes jsou ve Formuli 1 přímými soupeři a mnozí nepovažují za správné, aby ředitel jednoho týmu držel významnější balík akcií druhého.
Susie Wolffová se svým manželem Totem (foto: Daimler AG)
U Wolffa je to ještě markantnější, protože jeho majetkový podíl ve Williamsu je velký a do vysokého postavení u Mercedesu přešel z postu výkonného ředitele. Jeho manželka Susie navíc dále zůstává vývojovou pilotkou týmu z Grove, který včera oznámil, že si jako první vyzkouší nový monopost Williams FW35 (více zde).
Právník Charles Braithwaite z advokátní kanceláře Collyer Bristow pro Telegraph uvádí: "Nezáleží na tom, jestli Wolff jedná zcela bezúhonně a nezávisle, nebo zda může oprávněně tvrdit, že vlastně nedochází k žádnému středu zájmů. Stále to bude vnímáno jako zjevný či potenciální konflikt."
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.