Minulý týden byl oznámen přestup výkonného ředitele a spolumajitele Williamsu k Mercedesu. Jak hodlá Toto Wolff naložit s akciemi svého dřívějšího zaměstnavatele?
Wolff je zkušeným manažerem, který se již léta pohybuje v motosportu. Od roku 2009 vlastní akcie Williamsu, a byť se po přestupu na výkonnou pozici u Mercedesu vzdal svých funkcí u britského týmu, svůj majetkový podíl ponechává. K němu nyní dokoupil 30 % akcií Mercedesu GP, jehož 60 % vlastní mateřský Daimler a 10 % nevýkonný ředitel Niki Lauda.
Co teď Wolff udělá s akciemi Williamsu? "Nemám konkrétní plány na prodej akcií [Williamsu]. Budu se jim pečlivě věnovat," vysvětluje, aniž by si dělal starosti s možným střetem zájmů.
"Znamená to, že budu zvažovat všechny možnosti a alternativy, zda je Frank Williams odkoupí zpět, zda je odkoupí některý ze současných investorů nebo si je ponechám tak dlouho, jak to podle mě bude přijatelné a vhodné z korporátního pohledu.
Wolff se však vlastnictvím akcií obou týmů stává předmětem střetu zájmů. Williams a Mercedes jsou ve Formuli 1 přímými soupeři a mnozí nepovažují za správné, aby ředitel jednoho týmu držel významnější balík akcií druhého.
Susie Wolffová se svým manželem Totem (foto: Daimler AG)
U Wolffa je to ještě markantnější, protože jeho majetkový podíl ve Williamsu je velký a do vysokého postavení u Mercedesu přešel z postu výkonného ředitele. Jeho manželka Susie navíc dále zůstává vývojovou pilotkou týmu z Grove, který včera oznámil, že si jako první vyzkouší nový monopost Williams FW35 (více zde).
Právník Charles Braithwaite z advokátní kanceláře Collyer Bristow pro Telegraph uvádí: "Nezáleží na tom, jestli Wolff jedná zcela bezúhonně a nezávisle, nebo zda může oprávněně tvrdit, že vlastně nedochází k žádnému středu zájmů. Stále to bude vnímáno jako zjevný či potenciální konflikt."
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.