Finský pilot Heikki Kovalainen stále doufá, že se před začátkem sezóny dohodne s Caterhamem.
Zkušený Fin však nechce jezdit zadarmo, což jej znevýhodňuje proti dalším kandidátům, mezi které patří Giedo van der Garde, Vitalij Petrov či Bruno Senna, s bohatými sponzory. Potvrzuje, že mu to vyjde buď u Caterhamu, nebo v F1 závodit letos nebude.
"S nikým jiným v současnosti v F1 nejednám," uvádí Kovalainen pro MTV3. V rozhovoru také řekl, že jej překvapily výroky Mika Gascoyna, který nedávno prohlásil, že Heikki "měl týmu prokázat více respektu" (psali jsme zde).
Kovalainen se tím však nenechává rozhodit: "Je mnoho let profesionálem... Vždy jsem s Mikem vycházel dobře, ani po tom, co řekl, s ním nemám problém." Diskuse o nové smlouvě pokračují, jdou však už mimo Gascoyna. "Hovořím pouze s Tonym Fernandesem a Cyrilem Abiteboulem," potvrzuje.
Heikki Kovalainen s Caterhamem stále jedná (foto: Team Caterham F1)
Do začátku předsezónního testování zbývá již jen 19 dní, Caterham - podobně jako Force India - přesto jméno druhého pilota dosud neoznámil. Jistý je zatím pouze Charles Pic, který po loňské sezóně přestoupil z Marussie.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.