Heikki Kovalainen se domnívá, že jeho dobré výkony u Caterhamu byly špičkovými týmy zcela přehlédnuty a je překvapen, že pro příští sezonu zřejmě nenajde v F1 sedačku.
Heikki Kovalainen zřejmě pro rok 2013 nesežene ve Formuli 1 místo. Caterham, jeho stávající tým, dá podle dostupných informací spíše přednost buď Petrovovi nebo Van der Gardemu. Kovalainen se domnívá, že problémem je jak nedostatek peněz, tak fakt, že jeho výsledky nikdo nezaregistroval.
"Pochopitelně jsme pracovali na tom, abychom zjistili, zda se tím dá něco dělat, ale problémem je, že výsledky, kterých jsem v posledních letech dosáhl, nebyly dost na to, abych se dostal do dobrého auta, a týmy mimo špičku jsou nuceni brát platící jezdce, což vylučuje i druhou polovinu startovního pole," uvedl v rozhovoru pro Autosport finský závodník.
"Jsem v těžké situaci. Přestože lidé říkají, že jsem jezdil dobře a že jsem odváděl dobrou práci, tak skutečností je, že 15., 16. či 17. místo nevypadá na papíře tak dobře, jako když někdo dojede sedmý nebo osmý. Je to trošku překvapivé, myslel jsem si, že po minulé sezoně a posledních letech budu v lepší pozici na trhu," přiznal Kovalainen.
(foto: Team Caterham F1)
Technický ředitel skupiny Caterham Mike Gascoyne upozornil, že pro tým je nejdůležitější budoucnost. "Naším hlavním cílem je být stabilním dlouhodobým týmem. Pokud to znamená, že musíme vzít platícího jezdce, tak to tak bude, taková je hra. Ale chceme si být jistí, že Caterham bude na startu i za dvacet let," nechal se slyšet Gascoyne.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.