BANGKOK - ZÁVOD ŠAMPIONŮ; Romain Grosjean ovládl nedělní Závod šampionů, když postupně vyřadil všechny soupeře včetně mistrů Formule 1 Sebastiana Vettela i Michaela Schumachera.
Závodu se zůčastnilo 16 pilotů rozdělených do čtyř skupin:
Skupina A- David Coulthard- Benito Guerra- Sébastien Ogier- Jamie Whincup
Skupina B- Nattavude Charoensukhawatana- Tom Kristensen- Andy Priaulx- Ho-Pin Tung
Skupina C- Mick Doohan- Jorge Lorenzo- Sebastian Vettel- Tin Sritrai
Skupina D- Romain Grosjean- Ryan Hunter-Reay- Kazuya Ohshima- Michael Schumacher
Sebastian Vettel s Romainem Grosjeanem před vzájemným utkáním (foto: ROC)
Ze skupiny A postopili Ogiér s Coulthardem, ze skupiny B Tung s Kristensenem, ze skupiny C Vettel s Doohanem a ze skupiny D Schumacher s Grosjeanem.
Čtvrtfinále
Ve čtvrtfinále senzačně porazil pilot Lotusu F1 Grosjean letošního mistra světa Vettela. Ten od počátku ztrácel a pod talkem vyrobil chybu, po které poškodil zadní zavěšení svého vozu. Společně s Francouzem dále postoupli Kristensen a další dva piloti F1: Schumacher s Coulthardem.
Semifinále
V semifinále Grosjean vyřadil dalšího německého mistra světa F1 Schumachera, který včera společně s Vettelem ovládli Pohár národů. Grosjean v rozmezí několika minut pohřbil naděje Německa na úspěch v individuální soutěži.
Finále
Ve finále poté Grosjean dvakrát po sobě porazil Kristensena (nejprve o 0,457 sekundy s buggynou ROC a pak o 0,379 s s KTM X-Bow) a stal se šampionem šampionů. Třeba to pomůže v rozhodování Lotusu, který stále váhá s potvrzením jeho smlouvy na příští rok.
Romain Grosjean (vpravo) s KTM X-Bow vyřazuje Michaela Schumachera (foto: ROC)
Šťastný vítěz po závodě uvedl: "To je to, co bych nazval šíleným dnem! Byl to trochu náročné ve skupinách, ale podařilo se mi postoupit. Pak jsem musel čelit ve čtvrtfinále Sebastianovi Vettelovi a v semifinále Michaelovi Schumacherovi - dvěma Němcům, kteří nás porazili včera ve finále Poháru národů.
Nato jsem jel finále s Tomem. Máme spolu dobrou historii při tomto podniku, ž jsem s ním dříve závodil, takže to bylo příjemné jej mít ve finále. Měl jsem trochu štěstí, že jsem byl ve správném voze ve správném čase, ale bylo to dobré.
Jednalo se o náročné zakončení sezóny F1, ale konečně se mi včera podařilo dostat znovu na podium, a nyní tohle! Je to skvělé získat toto vítězství před tím, než zamířím na dovolenou. Děkuji všem v Thajsku, protože přivítání bylo fantastické."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.