Budoucnost Heikkiho Kovalainena ve Formuli 1 je nejistá, proto zvažuje, co bude dělat dál. V úvahu podle něj přichází i rallye, konkrétně šampionát WRC.
Fin není platícím pilotem, místo toho pobírá u Caterhamu za své výkony plat. Tým v Brazílii oznámil uzavření víceleté smlouvy s Charlesem Picem, který s sebou přinese peníze, jméno druhého jezdce zatím nepotvrdil, a tak spekuluje se o tom, že na Heikkiho místo nezbyde možná ani přes to, že se Caterham v posledním závodě dostal na 10. místo mezi konstruktéry před Marusii.
"Mimo Formule 1 není moc věcí, které by mě zajímaly, ale rallye mezi ně patří. Někdy to považuji za trochu překvapivé, že jsem se dříve v životě nestal jezdcem rallye," popisuje pro wrc.com Kovalainen, s nímž přes jistá zlepšení za poslední tři roky nezískal ani jeden mistrovský bod.
"Když jsem vyrůstal, tak jsem měl spoustu příležitostí jezdit po lesních cestách, jako většina dětí ve Finsku, ale pak jsem objevil závodění na okruzích. Uvidíme, co bude příští rok. Mimo Formuli 1 však také existuje život," pokračuje finský jezdec.
Napodobil by tak svého krajana Kimiho Räikkönena, jenž si rovněž dal v letech 2010 a 2011 od F1 pauzu a závodil ve WRC. Kovalainen patří k několika málo lidem, kteří se stejnou technikou porazili krále rallye - Sebastiana Loeba. Stalo se tak při Závodě šampionů ve finále v roce 2004 s vozem Peugeot 307 WRC.
Heikki Kovalainen s Caterhamem CT01 v Suzuce (foto: Team Caterham F1)
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.