Budoucnost Heikkiho Kovalainena ve Formuli 1 je nejistá, proto zvažuje, co bude dělat dál. V úvahu podle něj přichází i rallye, konkrétně šampionát WRC.
Fin není platícím pilotem, místo toho pobírá u Caterhamu za své výkony plat. Tým v Brazílii oznámil uzavření víceleté smlouvy s Charlesem Picem, který s sebou přinese peníze, jméno druhého jezdce zatím nepotvrdil, a tak spekuluje se o tom, že na Heikkiho místo nezbyde možná ani přes to, že se Caterham v posledním závodě dostal na 10. místo mezi konstruktéry před Marusii.
"Mimo Formule 1 není moc věcí, které by mě zajímaly, ale rallye mezi ně patří. Někdy to považuji za trochu překvapivé, že jsem se dříve v životě nestal jezdcem rallye," popisuje pro wrc.com Kovalainen, s nímž přes jistá zlepšení za poslední tři roky nezískal ani jeden mistrovský bod.
"Když jsem vyrůstal, tak jsem měl spoustu příležitostí jezdit po lesních cestách, jako většina dětí ve Finsku, ale pak jsem objevil závodění na okruzích. Uvidíme, co bude příští rok. Mimo Formuli 1 však také existuje život," pokračuje finský jezdec.
Napodobil by tak svého krajana Kimiho Räikkönena, jenž si rovněž dal v letech 2010 a 2011 od F1 pauzu a závodil ve WRC. Kovalainen patří k několika málo lidem, kteří se stejnou technikou porazili krále rallye - Sebastiana Loeba. Stalo se tak při Závodě šampionů ve finále v roce 2004 s vozem Peugeot 307 WRC.
Heikki Kovalainen s Caterhamem CT01 v Suzuce (foto: Team Caterham F1)
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.