Heikki Kovalainen stále neví, zda bude v F1 i příští rok. Není tajemstvím, že nemá nic jisté a vše záleží na penězích.
Budoucnost Heikkiho Kovalainena závisí na tom, zda tým Caterham dokáže získat zpět desáté místo v poháru konstruktérů, které v současné chvíli okupuje Marussia. Pro tým to totiž znamená peníze, které by jim v případě neúspěchu velmi chyběly. A podle toho se pravděpodobně tým rozhodne, zda si ponechá finského pilota.
"Ještě nevím - je to tak jednoduché. Je to stále ve vzduchu a čekáme, co Caterham udělá a až padne rozhodnutí, bude to jasnější. Zatím jsme se nikam neposunuli," uvedl Kovalainen pro Sky Sports F1 Show.
Jednatřicetiletý pilot nepatří mezi takzvané platící jezdce a nehodlá na tom nic měnit. "Není nic, co bych mohl udělat. Svůj postoj jsem řekl jasně a teď je to na týmu a jejich rozhodnutí. Cítím, že jsem udělal vše, co bylo v mých silách, zažil jsem tam dobré sezony a víc nemůžu udělat. Bude smůla, pokud to skončí takto, ale takový je život," uvedl Fin.
"Myslím, že jde o peníze. Nemám peníze, které bych mohl týmu přinést a i kdybych měl tu možnost, neznamenalo by to, že bych to udělal. Myslím, že pokud se rozhodnete jít tou cestou, musíte mít plán a garanci jasných výsledků, jinak to nemá cenu," okomentoval situaci.
"Aktivně jsem žádné sponzory nebo peníze nehledal a týmy peníze vyžadují. Nemají peníze, aby platili jezdcům a myslím, že je to zkrátka jasné," popisuje Kovalainen, který je v před závěrečným závodem sezony 18. v tabulce jezdců a má jednoznačný cíl: "Tentokrát musíme dojet dvanáctí."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.