Heikki Kovalainen stále neví, zda bude v F1 i příští rok. Není tajemstvím, že nemá nic jisté a vše záleží na penězích.
Budoucnost Heikkiho Kovalainena závisí na tom, zda tým Caterham dokáže získat zpět desáté místo v poháru konstruktérů, které v současné chvíli okupuje Marussia. Pro tým to totiž znamená peníze, které by jim v případě neúspěchu velmi chyběly. A podle toho se pravděpodobně tým rozhodne, zda si ponechá finského pilota.
"Ještě nevím - je to tak jednoduché. Je to stále ve vzduchu a čekáme, co Caterham udělá a až padne rozhodnutí, bude to jasnější. Zatím jsme se nikam neposunuli," uvedl Kovalainen pro Sky Sports F1 Show.
Jednatřicetiletý pilot nepatří mezi takzvané platící jezdce a nehodlá na tom nic měnit. "Není nic, co bych mohl udělat. Svůj postoj jsem řekl jasně a teď je to na týmu a jejich rozhodnutí. Cítím, že jsem udělal vše, co bylo v mých silách, zažil jsem tam dobré sezony a víc nemůžu udělat. Bude smůla, pokud to skončí takto, ale takový je život," uvedl Fin.
"Myslím, že jde o peníze. Nemám peníze, které bych mohl týmu přinést a i kdybych měl tu možnost, neznamenalo by to, že bych to udělal. Myslím, že pokud se rozhodnete jít tou cestou, musíte mít plán a garanci jasných výsledků, jinak to nemá cenu," okomentoval situaci.
"Aktivně jsem žádné sponzory nebo peníze nehledal a týmy peníze vyžadují. Nemají peníze, aby platili jezdcům a myslím, že je to zkrátka jasné," popisuje Kovalainen, který je v před závěrečným závodem sezony 18. v tabulce jezdců a má jednoznačný cíl: "Tentokrát musíme dojet dvanáctí."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.